سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۳

عشق کوفی را با مختارنامه مقایسه نکنید

دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب: 850628
سعید سعدی تهیه کننده سریال «عشق کوفی» از ویژگی‌های این مجموعه سخن گفت. در ادامه بخشی از صحبت‌های او را می‌خوانید.
عشق کوفی را با مختارنامه مقایسه نکنید
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، سریال «عشق کوفی» را نمی‌توان با سریالی مانند «مختارنامه» مقایسه کرد. چراکه ظرف این ۲ سریال کاملاً باهم متفاوت است و از لحاظ کاری نمی‌توان در کنار هم آن‌ها را مورد بررسی قرار داد. اما از جهتی که هر ۲ در یک فضا کار انجام داده‌اند می‌توان گفت «عشق کوفی» بعد از مدت‌ها سریالی است که در زمینه عاشورا و قیام امام حسین (ع) ساخته شده و تلاش کرده دین خود را در این زمینه ادا کند. تا جایی که زمان و امکانات نیز اجازه داد تصور می‌کنم کار خوبی از آب درآمده باشد، چون سعی کردیم کم فروشی نکنیم و امیدوارم بیننده‌ها نیز از تماشای سریال لذت برده باشند.

کسانی که سفارش دهنده چنین سریال‌هایی هستند نیز باید تعامل بیشتری با گروه‌های سازنده داشته باشند و به آن‌ها کمک کنند تا بتوانند در این زمینه تولیدات خوب و با کیفیتی داشته باشند و در نهایت حرف‌های درست‌تری نیز زده شود. هرچقدر در این زمینه مسیر بازتر و هموارتر باشد؛ سازندگان بیشتری علاقه‌مند به تولید آثار تاریخی مذهبی خواهند شد. در غیر این صورت نسلی که به دنبال نوآوری است به خودش اجازه ورود در این زمینه را نمی‌دهد چراکه سختی‌های تولید فیلم و سریال تاریخی و مذهبی با وجود مسیری ناهموار و دشوار برای‌شان قابل تحمل نخواهد بود.

با توجه به شرایطی که طی این سال‌ها کشور با آن دست به گریبان است بخشی از ابزار و ادواتی که در آثار ساخته شده تاریخی و مذهبی گذشته همچون «مختارنامه»، «یوسف پیامبر»، «محمد رسوال الله»، «ولایت عشق» و … وجود دارد می‌تواند مجدد مورد استفاده قرار گیرد و همچنان این امکانات در اختیار آثار تاریخی و مذهبی قرار داده می‌شود، اما کفاف تمام کار‌های تولیدی را نمی‌دهد. به طوری که طراحان صحنه و دکور باید در این زمینه تولیدات بیشتری داشته باشند و روی ساخت ابزار و ادوات تأمل بیشتری کنند.

ساخت و ساز‌های جدید می‌تواند تولیدات را تقویت کرده و بهبود ببخشد البته به شرط آنکه زمان کافی وجود داشته باشد. به هر حال طراحی‌های تازه کمک می‌کند تا کار‌ها بهتر دیده شود. مهم‌ترین نیازی که در این سبک از فیلم و سریال‌ها احساس می‌شود تأمین نیاز مالی و زمانی است. چون تولید آثار تاریخی و مذهبی سخت و دشوار است و باید بسیاری از ادوات و دکور‌ها با توجه به دوره زمانی تولید و ساخته شوند که علاوه بر زمان، نیاز به سرمایه کافی نیز دارد. در صورت رفع این ۲ نیاز طراحان صحنه و دکور آنقدر خلاق هستند که بدون توجه به مشکلات تحریم، ارزی و واردات به ساخت دکور بپردازند.

فکر می‌کنم می‌شود در آینده نزدیک کار‌های جدیدتری ارائه داد. برای همین تلاش می‌کنیم چرخه آثار تاریخی و مذهبی به همین صورت ادامه پیدا کند و نسلی را که به این نوع کار‌ها علاقه دارند، پوشش دهیم. در حال حاضر نیز پروژه دیگری را در دست داریم که محتوای آن تاریخی و مذهبی است و امیدوارم به زودی ساخته و آماده پخش شود.
https://jahannews.com/vdcgxz977ak9n34.rpra.html
jahannews.com/vdcgxz977ak9n34.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سریال مختارنامه بهترین سریال تاریخی در باره وقایع زمان قیام امام حسین (ع) است که ارزش هرسال دیدن را دارد
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باش! این دو سریال هرگز با هم قابل قیاس نیستند.
Iran, Islamic Republic of
اجرتون با امام حسین آقای اخوند پور کارگردان عشق کوفی زیباترین سریال محرم بود امیدواریم بازم ازاین سریال‌های تاریخی بسازید