شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

جبلی: تعامل با همه پلتفرم‌ها برقرار است

سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب: 850042
همکاری‌ با همه پلتفرم‌ها برقرار است و این تعامل در همه مراحل مختلف اعم از مجوز تولید، انتشار و اصلاح محتوا در جریان است.
جبلی: تعامل با همه پلتفرم‌ها برقرار است
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به واگذاری وظیفه نظارت بر سکو‌های صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی به صداوسیما بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بر اساس گزارش همکاران ما شکایت‌های مردمی از شبکه‌های نمایش خانگی کاهش قابل قبولی داشته است.

رئیس سازمان صداوسیما درباره شرایط نظارت بر شبکه‌های خانگی بعد از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بعد از تثبیت جایگاه صداوسیما در تنظیم‌گری صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، نسبت به قبل از تعامل و همکاری خیلی روان برخوردار شدیم؛ شاید در گذشته چالش‌ها بیشتر بود.


وی افزود: همکاری‌ با همه پلتفرم‌ها برقرار است و این تعامل در همه مراحل مختلف اعم از مجوز تولید، انتشار و اصلاح محتوا در جریان است.

رئیس رسانه ملی تاکید کرد: بر اساس گزارش همکاران ما شکایت‌های مردمی هم کاهش قابل قبولی داشته است، اگرچه دائما باید در تعامل و ارتباط با تهیه کنندگان، برنامه سازان و پلتفرم‌ها باشیم تا ان‌شاالله بتوانیم مشکلات را به حداقل برسانیم.

جبلی در مورد نحوه برخورد با متخلفین نیز تصریح کرد: سازوکار برخورد با تخلفات یکی از حلقه‌های مفقوده این جریان است که ان‌شاالله قانونگذار نیز به این مساله توجه کند.

رئیس سازمان صداوسیما در مورد نوع برخورد با متخلفین گفت: تلاشمان بر این است که برخورد سلبیِ محکم نداشته باشیم و از طریق تعامل با پلتفرم و تهیه کننده به آن مرحله نرسیم. تقریبا در تمام آثاری که به دنبال اخذ مجوز هستند تهیه کننده، فیلم‌نامه نویس و حتی کارگردان، برای اصلاح محتوا ساعت‌ها می‌نشینند و با همکاران ما که از چهره‌های شناخته شده در حوزه نمایشی کشور هستند جلسه می‌گذارند و تفاهم می‌کنند؛ با وجود این روند به مرحله‌ای که بخواهد به برخورد تند منجر شود نمی‌رسیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا محتوای نمایش خانگی مورد تایید ساتراست یا خیر؟ تصریح کرد: عرض نمی‌کنم کاملا مورد تایید ماست، اما فرآیندی که بین ما و پلتفرم‌ها، برنامه سازان و تهیه کنندگان طی می‌شود بسیار روان است. ان‌شاالله به مرحله‌ای نرسیم که بخواهیم از برخورد قهری با پلتفرم‌ها استفاده کنیم.

رئیس صداوسیما در مورد اینکه آیا اقدامات خارج از دوربین عوامل یک سریال نیز توسط ساترا مورد بررسی قرار می‌گیرد یا خیر، تصریح کرد: تصمیم گیری در مورد عوامل ذیل کارگروه چهره‌ها که زیر نظر وزارت ارشاد هست صورت می‌پذیرد و از این کارگروه استعلام به عمل می‌آید. برای مجوز دادن به همه مسائل را در نظر می‌گیریم از جمله چهره‌ها، ولی این اقدام به واسطه استعلام از کارگروه چهره‌ها صورت می‌پذیرد.
https://jahannews.com/vdcgtz97xak9nz4.rpra.html
jahannews.com/vdcgtz97xak9nz4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *