دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - 3 Jun 2024
 
۱

۵ ایده کسب و کار حوزه کودک با سرمایه کم

پنجشنبه ۹ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب: 849390
در میان انبوهی از ایده‌های جذاب برای کارآفرینی، کسب و کارهای حوزه کودکان جزو ایده‌هایی هستند که در عین بازدهی مالی مناسب، رقابت کم و نیاز به سرمایه کم برای راه ‌اندازی، کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. اگر به فکر راه ‌اندازی یک کسب و کار کوچک با سرمایه کم هستید و حوزه‌های مربوط به کودکان و نوجوان را هم دوست دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم شما را با 5 ایده کسب و کار حوزه کودک آشنا کنیم.


راه ‌اندازی خانه بازی کودک
اولین کسب و کاری که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، راه ‌اندازی خانه بازی کودک است. خانه بازی کودک، فضایی شاد و مفرح پر از وسایل بازی مانند تاب و سرسره کودک، پیست و ماشین کودک، ترامپولین و جامپینگ، فوتبال دستی کودک و... است که در محله‌های مسکونی و در دسترس خانواده‌ها راه ‌اندازی می‌شود. این فضا برای تفریح و سرگرمی کودکان 2 تا 10 سال است.

• حداقل سرمایه مورد نیاز: 50 الی 100 میلیون تومان
حداقل فضای مورد نیاز: 100 مترمربع
مجوزهای مورد نیاز برای شروع به کار: نیاز به اخذ مجوز ندارد

برای راه‌ اندازی خانه بازی، در قدم اول باید یک ملک مناسب در حداقل متراژ 100 مترمربع فراهم کنید که دسترسی عموم ساکنین محله به آن آسان باشد. برای خرید تجهیزات خانه بازی می‌توانید به شرکت های معروف این حوزه مراجعه کنید. در حال حاضر راه‌اندازی خانه بازی نیاز به نظارت یا مجوز هیچ ارگان دولتی یا غیردولتی ندارد. تعداد رقیبان کاری در این حوزه کم و هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن پایین است. معمولاً در کمتر از 2 ماه به درآمدزایی و سوددهی می‌رسد، بنابراین می‌توانید با خیال راحت وارد این حوزه شوید.
 
راه ‌اندازی باغ علم و فناوری
حوزه بعدی، راه ‌اندازی خانه علم است. خانه علم به فضایی گفته‌ می‌شود که شباهت زیادی به آزمایشگاه‌های علمی دارد، از تجهیزات آزمایشگاهی پایه برخوردار است و فرصت تجربه عملی آزمایش‌های جذاب شیمی، زیست، فیزیک و حتی علوم فضایی برای کودکان و نوجوانان را فراهم کرده است. این فضا برای سرگرمی کودکان 5 تا 13 سال مناسب است.

حداقل سرمایه مورد نیاز: 50 الی 100 میلیون تومان
•  حداقل فضای مورد نیاز: 100 مترمربع
•  مجوزهای مورد نیاز برای شروع به کار: مجوز سازمان بهزیستی کشور

برای راه ‌اندازی خانه علم کودک، در قدم اول باید شرایط اولیه برای اخذ مجوز را داشته ‌باشید که شرایط عمومی ساده‌ای است. در قدم بعدی باید یک ملک مناسب در حداقل متراژ 100 مترمربع فراهم کنید. برای تأمین تجهیزات آزمایشگاهی، می‌توانید از شرکت‌های ایرانی خرید کنید که قیمت مناسب و شرایط فروش ویژه‌ای برای خانه‌های علم دارند. با توجه به رقابت بسیار کم در این حوزه، با انتخاب موقعیت مکانی مناسب و کمی تبلیغات، می‌توانید طی 2 الی 3 ماه به درآمدزایی و سوددهی برسید.


راه‌ اندازی رستوران کودک
یکی دیگر از حوزه‌های جذاب کودک و نوجوان، راه ‌اندازی رستوران مخصوص کودکان و نوجوانان است. فقط کافیست در یکی از مراکز خرید شلوغ شهر یا در نزدیکی شهربازی و خانه بازی، یک رستوران کوچک با غذاهای سالم، ارگانیک و مخصوص کودکان راه بیندازید و ببینید که چطور در کمتر از 1 ماه به درآمدزایی می‌رسید! در پایتخت نهایتاً 10 رستوران کودک و در کل کشور کمتر از 25 رستوران وجود دارد که در این حوزه فعالیت می‌کنند. این نشان ‌می‌دهد که رقابت در این حوزه کسب و کار چقدر کم است.

حداقل سرمایه مورد نیاز: 100 میلیون تومان
•  حداقل فضای مورد نیاز: 80 الی 100 مترمربع
•  مجوزهای مورد نیاز برای شروع به کار: اتحادیه صنف رستوران و سلف ‌سرویس

برای راه ‌اندازی رستوران کودک، انتخاب لوکیشن از اهمیت خاصی برخوردار است. همچنین باید آموزش‌های لازم در این حوزه را هم ببینید و پرسنل آموزش دیده و با تجربه کمک بگیرید. ولی به‌ محض اینکه در منطقه شناخته شوید و مورد استقبال مشتریان قرار بگیرید، وارد فاز سوددهی خواهید شد. می‌توانید با خرید وسایل شهربازی، یک فضای بازی کوچک را هم کنار رستوران خود راه‌ اندازی کنید و دامنه درآمدزایی خود را گسترده‌تر کنید.

طراحی لباس کودک و نوجوان
این روزها که بازار پوشاک کودک و نوجوان پر شده از فرم‌های آماده دوزی شده، می‌توانید با راه اندازی یک مزون کوچک، به کار طراحی لباس کودک و نوجوان مشغول شوید. طبیعتاً اگر در این زمینه تخصص و ذوق و سلیقه کافی را داشته‌ باشید، خیلی سریع‌تر از آنچه فکر کنید، موفق خواهید شد. چون تعداد بسیار کمی از هنرمندان حوزه پوشاک، به ‌صورت تخصصی روی طراحی لباس کودک کار می‌کنند.

حداقل سرمایه مورد نیاز: 10 الی 30 میلیون تومان
حداقل فضای مورد نیاز: 30 مترمربع
مجوزهای مورد نیاز برای شروع به کار: نیاز به اخذ مجوز ندارد

برای ورود به این حوزه اصلاً نیاز به داشتن کارگاه نیست. می‌توانید از خانه خودتان شروع کند. ولی باید نمونه کارهای جذاب و تریبون‌های قدرتمندی مانند شبکه‌های اجتماعی و سایت را برای تبلیغات کارتان فعال کنید. تبلیغات، ارائه طرح‌های جذاب و متفاوت و تولید پوشاک باکیفیت، رمز موفقیت شما در این حوزه خواهد بود. مدت زمان رسیدن به بازدهی مالی هم با توجه به طولانی بودن فرایند شناخته شدن و جذب مشتری، ممکن است بین 2 الی 3 ماه به طول بی‌انجامد.
 
دکوراسیون اتاق کودک و نوجوان
دکوراسیون اتاق کودک و نوجوان هم می‌تواند حوزه کم رقابتی برای شروع یک کسب و کار باشد. به ‌علاوه اینکه نیاز به سرمایه اولیه، مجوز یا یک کارگاه ثابت ندارد. همین که توانایی لازم برای ایجاد یک زنجیره تأمین و تیم متخصص (اعم از طراح، مهندس ناظر، نجار، نقاش و...) را داشته‌ باشید، کافیست.

حداقل سرمایه مورد نیاز: 10 میلیون تومان
•  حداقل فضای مورد نیاز: 30 الی 40 مترمربع (اختیاری)
•  مجوزهای مورد نیاز برای شروع به کار: نیاز به اخذ مجوز ندارد

برخلاف حوزه دکور داخلی مسکونی و اداری که پر از شرکت‌های مختلف با سبک‌های متنوع شده ‌است، کمتر شرکتی را پیدا می‌کنید که به ‌طور حرفه‌ای روی حوزه دکوراسیون اتاق کودک کار کند. چون عموم صاحبان کسب و کارها تصور می‌کنند این حوزه درآمدزایی مناسبی ندارد، در حالی که این‌ طور نیست. اگر با سبک منحصر به ‌فرد خودتان وارد این حوزه شوید، قطعاً به درآمدزایی مناسب خواهید رسید. اگر در این زمینه سابقه کاری اندکی هم داشته ‌باشید که چه بهتر!
 
سخن پایانی
امیدواریم کسب و کارهایی که در این مطلب به شما معرفی کردیم، برایتان جالب توجه بوده باشد. در پایان اگر نظر ما را بخواهید، پیشنهاد می‌کنیم وارد حوزه راه اندازی خانه بازی کودکان شوید. زیرا با کمترین بودجه و در مدت زمان بسیار کوتاهی شما را به سود قطعی می‌رساند.

برای دریافت مشاوره رایگان راه اندازی خانه بازی و خرید انواع وسایل بازی و تاب و سرسره پارکی با قیمت مناسب، می‌توانید با کارشناسان متخصص صحبت کنید.
https://jahannews.com/vdcaoonaw49nye1.k5k4.html
jahannews.com/vdcaoonaw49nye1.k5k4.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *