دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

تفاوت پیچ فولادی و پیچ استیل

سه شنبه ۷ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 849110
اگر روی پروژه‌ای کار می‌کنید که نیاز به پیچ دارد، یکی از مهم‌ترین تصمیم‌هایی که باید بگیرید این است که از فولاد کربنی یا پیچ‌های فولادی ضد زنگ استفاده کنید. هر دو نوع پیچ فوق العاده همه کاره هستند، اما مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارند. بنابراین چگونه تصمیم می گیرید که کدام نوع برای پروژه شما مناسب است؟ بیایید نگاهی به تفاوت های کلیدی بین پیچ های فولاد کربنی و فولاد ضد زنگ بیندازیم.


پیچ‌های کربن فولادی
پیچ های کربن فولادی فوق العاده قوی و بادوام هستند. آنها همچنین نسبتاً ارزان هستند، و آنها را به گزینه ای محبوب برای افرادی که با بودجه خود انجام می دهند تبدیل می کنند. با این حال، یکی از معایب اصلی پیچ‌ شش گوش این است که در معرض رطوبت یا دمای شدید می‌توانند به مرور زمان خورده شود. این بدان معنی است که اگر پروژه شما در معرض عناصر قرار می گیرد، ممکن است بخواهید به جای آن از فولاد ضد زنگ استفاده کنید.
 
پیچ‌های استیل
پیچ‌های فولادی ضد زنگ گران‌تر از پیچ‌های فولادی کربنی هستند، اما در محیط‌های مرطوب یا آب و هوای با رطوبت بالا مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارند. فولاد ضد زنگ نیز غیر مغناطیسی است، بنابراین با تجهیزات حساس الکتریکی یا دستگاه هایی مانند قطب نما تداخلی ایجاد نمی کند. یکی از ایرادات اصلی پیچ استیل، حساس بودن آن به گالش است - نوعی سایش ناشی از اصطکاک در اثر حرکت دو سطح روی هم - بنابراین نباید در کاربردهایی که نیاز به تنظیمات مکرر است استفاده شود.
 
تفاوت بین پیچ‌های فولاد کربنی و فولاد ضد زنگ

مواد مختلف

اولین و بارزترین تفاوت بین پیچ‌های فولاد کربنی و فولاد ضد زنگ، موادی است که از آن ساخته شده‌اند. پیچ‌های فولاد کربنی از فولاد کربنی درست می‌شوند. این یک نوع فولاد است که حاوی کربن و همچنین سایر عناصر آلیاژی است. پیچ های فولادی ضد زنگ، از سوی دیگر، از نوعی فولاد حاوی کروم ساخته می شوند. این به فولاد ظاهر براق و متمایز خود را می دهد و آن را در برابر خوردگی مقاوم می کند.


خواص مختلف
پیچ های فولاد کربنی و فولاد ضد زنگ به دلیل مواد متفاوتی که از آنها ساخته می شوند، خواص متفاوتی دارند. پیچ‌های فولادی کربنی سخت‌تر از پیچ‌های فولادی ضدزنگ هستند که باعث می‌شود در برابر سایش و پارگی مقاوم‌تر باشند. با این حال، این نیز آنها را مستعد زنگ زدگی می کند. از طرف دیگر پیچ های فولادی ضد زنگ به سختی پیچ های فولاد کربنی نیستند اما به لطف کروم موجود در ترکیبشان در برابر زنگ زدگی مقاوم تر هستند.
 
کاربردهای مختلف
پیچ های فولاد کربنی و فولاد ضد زنگ به دلیل خواص متفاوتی که دارند کاربردهای متفاوتی دارند. پیچ‌های فولاد کربنی معمولاً در کاربردهایی استفاده می‌شوند که استحکام مهم‌تر از مقاومت در برابر خوردگی است، مانند کاربردهای ساختمانی یا خودرو. پیچ‌های فولادی ضد زنگ اغلب در کاربردهایی استفاده می‌شوند که مقاومت در برابر خوردگی مهم‌تر از استحکام است، مانند کاربردهای دریایی یا صنایع غذایی.
 
قیمت های مختلف
در نهایت، پیچ فولاد کربن و فولاد ضد زنگ نیز در قیمت متفاوت است. پیچ‌های فولاد کربنی به دلیل اینکه از مواد ارزان‌تری ساخته شده‌اند، نسبت به پیچ‌های فولادی ضد زنگ ارزان‌تر هستند. پیچ های فولادی ضد زنگ به دلیل مقاومت بهتر در برابر خوردگی نسبت به پیچ های کربن استیل گران تر هستند.
 
خرید پیچ و مهره فولادی و استیل
اگر به دنبال خرید پیچ و مهره در متریال و سایز های گوناگون هستید مجموعه پایا منبعی قابل اطمینان برای رفع نیاز های شماست. برای اطلاع از قیمت محصولات با شماره تماس های موجود ارتباط برقرار کنید. کارشناسان ما در اولین فرصت شما را راهنمایی خواهند کرد.  

09354920493

https://jahannews.com/vdca6onaw49ny61.k5k4.html
jahannews.com/vdca6onaw49ny61.k5k4.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *