شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

ضرغامی: برای توسعه حوزه میراث برنامه داریم

شنبه ۴ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب: 848680
عقب‌ماندگی‌های کردستان را جبران کرده و برای توسعه حوزه میراث برنامه داریم.
ضرغامی: برای توسعه حوزه میراث برنامه داریم
به گزارش جهان نيوز، سیدعزت‌الله ضرغامی صبح امروز در بدو ورود به استان کردستان در فرودگاه این شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این سفر به دعوت نمایندگان مجلس و در راستای ماموریت‌ها و پیگیری مشکلات این حوزه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه حوزه ماموریت میراث، در استان بسیار غنی است گفت: امروز از شهرهای مختلف بازدید کرده و متناسب با ظرفیت‌ها، دستورات لازم برای رفع موانع این حوزه را صادر می‌کنیم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان را مهد فرهنگ و هنر توصیف کرد و افزود: کردستان، خودِ ایران است و به لحاظ میراث، وقتی  تاریخ‌باستان را مطالعه می‌کنیم، قدمتش بیشتر است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های ارزشمند فرهنگی و تمدنی زیادی در استان وجود دارد که به آن افتخار می‌کنیم، علی‌رغم اینکه دشمنان نگاه پر طمعی به این دیار داشته اما خوشبختانه به هوشیاری وحدت و سلحشوری مردم همه توطئه‌های بدخواهان خنثی و با شکست مواجه شده است.

ضرغامی در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم که با توجه به اینکه کردستان از همه ظرفیت‌های گردشگری برخوردار بوده اما چه برنامه‌ای برای توسعه گردشگری استان دارید، عنوان کرد: عقب ماندگی تاریخی را جبران کرده و برای توسعه این حوزه برنامه داریم.

وی با اشاره به اینکه مرز باشماق کردستان برای پیاده‌روی اربعین انتخاب شده است، تاکید کرد: به زائران توصیه می‌شود که با توجه به اینکه، این استان ظرفیت‌های گردشگری، آب و هوای معتدل و چشم‌نوازهای طبیعی را دارد، مرز باشماق را به عنوان مسیر انتخاب کنند.

وزیر میراث ابراز داشت: همه جای ایران دیدنی و مقصد گردشگری و ظرفیت جاذبه‌های طبیعی را دارد، اما کردستان، یک استان استثنایی  و به خاطر موقعیت مرزی می‌تواند ‌برای کشور درآمدزایی و توسعه به دنبال داشته باشد.
https://jahannews.com/vdcbwwbwgrhba0p.uiur.html
jahannews.com/vdcbwwbwgrhba0p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *