دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۲

به عنوان وزیرورزش به مجلس معرفی خواهم شد

جمعه ۳ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب: 848601
قرار است بنده به عنوان وزیر ورزش و جوانان به مجلس معرفی شوم.
به عنوان وزیرورزش به مجلس معرفی خواهم شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، فارس، کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش و جوانان در خصوص تغییرات وزارت ورزش اظهار داشت: در ابتدا از سجادی تشکر می‌کنم که 2 سال تلاش‌های زیادی را در عرصه ورزش انجام داد. من در حال حاضر هم دو سه روز یکبار با او تماس می‌گیرم و در خصوص ورزش کشور با او صحبت می‌کنم اما سیاست ورزش کشور ما روی ریل قانونی است که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده است و وزارت ورزش اگر بتواند در چارچوب آن قوانین قدم بردارد می‌تواند مؤثر باشد و اتفاقات خوبی را در ورزش کشور رقم بزند.در ادامه هم گام دوم انقلاب است که طبق بیانات مقام معظم رهبری وجود دارد که باید آنها هم مورد توجه قرار بگیرد.تمام قوانین وزارت ورزش و جوانان طبق قوانین و اسناد بالادستی که در کشور تنظیم شده است پیش می‌رود و در وزارت ورزش هم در حال حاضر معاونانم در کنار من هستند تا بتوانیم به این قوانین تحقق ببخشیم اما مسأله‌ای که وجود دارد استفاده از تمام ظرفیت‌های جامعه ورزش است در واقع پیشکسوتان می‌توانند کمک زیادی به ما در پیشرفت ورزش انجام دهند.ما باید به گونه‌ای عمل کنیم بیانات مقام معظم رهبری در خصوص امید و غرور ملی در جامعه رخ می‌دهد را افزایش دهیم و باید تلاش کنیم تا آن غرور ملی و شور و شعف و نشاط مردم را افزایش دهیم.

*همه ورزش، ورزش قهرمانی نیست
سرپرست وزارت ورزش و جوانان در خصوص اینکه هیچ چیز مانند ورزش نمی‌تواند بُعد بین‌المللی داشته باشد، گفت: همه ورزش، ورزش قهرمانی نیست. یکی از رسالت‌های ما در ورزش گسترش ورزش همگانی است و این موضوع در گذشته مورد غفلت قرار گرفته است که این به من و همکارانم که در حال حاضر هستیم برنمی‌گردد این موضوع به سال‌ها قبل مربوط می‌شود. من اگر بخواهم آماری به شما بدهم، متوجه می‌شوید که وضعیت ورزش همگانی به چه شکل است شما نگاه کنید از هر سه دانش‌آموز ما در مدارس یک دانش‌آموز دچار چاقی است و این موضوع یکی از بزرگ‌ترین مشکلات خانواده‌های کشور ما است. ما می‌دانیم که به کمک آموزش و پرورش می‌توانیم ورزش همگانی را گسترش دهیم و از دل این ورزش‌های همگانی قهرمانان خودمان را برگزینیم هر چند می‌دانیم که وظیفه آموزش و پرورش ورزش قهرمانی نیست اما می‌توانند به ما کمک کنند تا بتوانیم ورزش قهرمانی را هم قوت بخشیم.

* حلقه مفقودی در ورزش وجود هماهنگی در شورای عالی ورزش کشور است
وی افزود: ببینید اگر بخواهیم موضوع ورزش را پایه‌ای حل کنیم باید از ورزش همگانی آغاز کنیم و روی سرمایه‌های ملی تمرکز کنیم. ببینید من هم می‌دانم بودجه ورزش کشور کم است ما می‌دانم که در برخی از فدراسیون‌ها عملکرد بسیار خوبی به جا مانده است اما در بعضی از فدراسیون‌ها هم نه، فدراسیون‌ها هم علاوه بر اینکه بودجه از دولت می‌گیرند باید درآمدزایی داشته باشند. قبول دارم درآمدزایی مسأله بسیار سختی است اما فدراسیون‌های ورزشی باید این موضوع را عملی کنند. در حال حاضر یک حلقه مفقودی در ورزش وجود دارد که آن هم هماهنگی در شورای عالی ورزش کشور است. شورای عالی ورزش به ریاست رئیس‌جمهور اداره می‌شود که 8 دستگاه اجرایی در آن عضو هستند، اما در حال حاضر هر ارگانی کار خود را انجام می‌دهد، آموزش و پرورش کار خود را انجام می‌دهد وزارت ورزش کار خود را انجام می‌شود و ... چطور می‌شود وزارت ورزش برای نونهالان و جوانان و حتی جوانان هم المپیاد استعدادیابی برگزار کند.

*ما استانی داریم که بی‌توجه است و استانی داریم که قهرمان المپیک دارد
در ادامه افزود: شورای عالی ورزش تا به امروز خیلی کم تشکیل جلسه داده است اما به دنبال آن هستیم تا بتوانیم جلسات هماهنگی بیشتری را بین ارگان‌هایی که در این شورا عضو هستند برگزار کنیم و برگزاری این جلسات باعث می‌شود تا مشکلات زیادی را حل کنیم. در همین بحث المپیاد استعدادها شما نگاه کنید چند استان به صورت متمرکز و قوی حضور داشتند. ما استانی داریم که خیلی بی‌توجه است و یک استانی داریم که قهرمان المپیک دارد پس این‌ها باید با هم تفاوت داشته باشد و قرار نیست که همه استان‌هایی که تلاش می‌کنند با استان‌هایی که تلاش نمی‌کنند یکسان باشند.

*به عنوان وزیر ورزش به مجلس معرفی خواهم شد
سرپرست وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: قرار است بنده به عنوان وزیر ورزش و جوانان به مجلس معرفی شوم و با هماهنگی رئیس جمهور  این اتفاق خواهد افتاد.بعد از معرفی به امید خدا برنامه‌های خودمان را اعلام خواهیم کرد که قرار است چه کارهایی انجام شود.

*4500 پروژه‌ای که برای بانوان داریم را باید اختصاصی‌سازی کنیم 
وی در ادامه تصریح کرد: من یک نکته‌ای را باید بگویم که تمام کسانی که ورزش را دنبال می‌کنند بدانند که ما 31 حکم را در وزارت ورزش دنبال می‌کنیم که از این 31 حکم 8 حکم برای ورزش قهرمانی، 2 حکم برای ورزش بانوان، 2 حکم برای ورزش همگانی، 2  حکم برای حرفه‌ای و 4 حکم هم برای زیرساخت‌های ورزشی است که ما همه این احکام را دنبال می‌کنیم. من به جامعه ورزش می‌گویم که نگران برنامه‌های وزارت ورزش واقعا نباشند ما همیشه به دنبال ورزش‌های قهرمانی و حرفه‌ای نیستم و در کنار آنها به مسائلی دیگر مانند ورزش همگانی و زیرساخت‌های ورزشی هم فکر می‌کنیم. ببینید تمام جامعه ورزش ما مهم است اما هر چیزی باید جای خودش باشد. ورزش قهرمانی حرفه‌ای جای خودش، ورزش قهرمانی هم جای خودش و ورزش بانوان هم جای خودش. پس ما نباید همه موضوعات را با هم یکی کنیم وقتی امروز گفته می‌شود که ما در زیرساخت‌های ورزش بانوان مشکل داریم این به ما مربوط می‌شود که از 4500 پروژه‌ای که برای بانوان داریم باید اختصاصی‌سازی کنیم و در اختیار بانوان قرار دهیم.

*برای بازی فینال قهرمان والیبال آسیا به ارومیه خواهم رفت
هاشمی در خصوص اعتراض فدراسیون‌ها و کمک به فدراسیون‌ها گفت: ما به تمامی فدراسیون‌ها کمک یکسانی انجام دادیم و اهداف ما بر این است که برویم به سمت میزبانی از رویدادهای بین‌المللی شما نگاه کنید امروز والیبال در ارومیه میزبان والیبال قهرمانی آسیا است و شما سالن غدیر را هم که می‌بینید تمام مردم تیم ملی را تشویق می‌کنند و شوری بین مردم وجود دارد خود من هم فردا برای بازی فینال به ارومیه خواهم رفت تا در غدیر شاهد بازی فینال باشم. وزارت ورزش برای برگزاری همین مسابقات قهرمانی اسیا به فدراسیون والیبال کمک کرد وقتی ما که می‌گوییم سیاست ما این است که به فدراسیون‌ها کمک کنیم تا میزبانی بگیرند فقط یک حرف نیست و باید در این راستا کمک بکنیم.ما می‌توانیم میزبانی‌های خوبی در آسیا داشته باشیم و همین اهداف را هم در ورزش دنبال می‌کنیم.

*وقتی 61 درصد مدال‌ها مربوط به کشتی است، باید به این رشته بیشتر کمک کنیم
وی در خصوص بعضی از رشته‌های ورزشی که می‌گویند بار مدال‌آوری بر دوش ما است اما توجهی به ما نمی‌شود عنوان کرد: من سال‌های سال در ورزش حضور داشتم و وقتی حرف از رشته‌های ورزشی که می‌زنیم می‌دانم که کدام رشته در المپیک حتی چقدر می‌تواند برای کاروان ایران مدال کسب کند اما ما می‌خواهیم بودجه ورزش را عدالت‌محور بین فدراسیون‌های ورزشی توزیع کنیم. عدالت‌محوری به این معنا نیست که ما به همه فدراسیون‌ها یکسان بودجه پرداخت کنیم. عدالت‌محوری آن است که تمامی شرایط و مدال‌آوری رشته‌های ورزشی را در نظر بگیریم. وقتی ما خودمان می‌دانیم که 61 درصد مدال‌آوری‌های ورزش کشور ما مربوط به کشتی می‌شود، باید به این رشته ورزشی بیشتر کمک کنیم. من در گذشته هم که رئیس کمیته ملی المپیک بودم آن زمان هم بودجه کشتی را بیشتر از همه رشته‌های ورزشی در نظر می‌گرفتم آن زمان هم به من انتقادهای زیادی می‌شد اما می‌دانستیم که ورزش کشتی مدال‌های خوبی را برای کشورمان کسب می‌کند.

*افتخار می‌کنیم دبیر توانسته مجموعه خوبی را برای کشتی کشور فراهم کند
هاشمی گفت: امروز ما فدراسیون کشتی را که می‌بینیم افتخار می‌کنیم علیرضا دبیر به خوبی توانسته مجموعه خوبی را برای کشتی کشور فراهم کند. مجموعه بزرگ و جدید فدراسیون کشتی یکشنبه افتتاح خواهد شد و من به همراه مقامات کشوری به آنجا خواهم رفت تا این پروژه بزرگ را هم افتتاح کنیم. شما نگاه کنید خیلی از رشته‌های ورزشی هستند که کسب مدال می‌کنند اما همه آنها را جمع می‌کنیم باز می‌بینیم ترازوی کشتی سنگین‌تر است شما 18 دوره مسابقات بازی‌های آسیایی را نگاه می‌کنید می‌بینید 25 درصد مدال‌هایی که به دست آمده برای کشتی است و این نشانگر آن است که ما باید به کشتی توجه کنیم.

ببینید وقتی کشتی‌گیران به مسابقات می‌روند و مدال کسب می‌کنند در نهایت تلاش‌های دولت جمهوری اسلامی ایران هم دیده می‌شود و علاوه بر اینکه کشتی مدال می‌گیرد عملکرد دولت جمهوری اسلامی ایران هم دیده می‌شود پس به حق است که به این رشته ورزشی توجه بیشتری شود. 

*باید یکسری رشته‌های ورزشی را به عنوان حمایت به بازی‌های آسیایی اعزام کنیم
سرپرست وزارت ورزش و جوانان با اشاره به کیفی‌سازی کاروان ایران برای بازی‌های آسیایی گفت: ببینید کیفی‌سازی کاروان بازی‌های آسیایی نگاه خوبی است اما شیوه اجرایی آن می تواند به خیلی از ورزشکاران ما ضربه بزند زمانی که من به وزارت ورزش آمدم تکلیف کاروان بازی‌های آسیایی ما مشخص شده بود و تصمیماتی که از قبل گرفته شده بود باید اجرایی شود. ما می‌دانیم که محور کیفی‌سازی هم بر اساس کم بودن بودجه است اما باید نگاه‌مان نسبت به این موضوع را هم تغییر دهیم. در کنار همه این اتفاقات ما باید یکسری رشته‌های ورزشی را به عنوان حمایت به بازی‌های آسیایی اعزام کنیم و قبل از اینکه این رشته‌های ورزشی به بازی‌ها برود به صورت شفاف بیاییم اعلام کنیم ما نباید هیچ  انتظار مدالی از این رشته‌های ورزشی داشته باشیم چرا که به عنوان حمایت و پیشرفت آنها را به بازی‌های آسیایی اعزام کنیم، من به محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک هم گفتم که چند روز مانده به اعزام تیم در خصوص کاروان ایران بیایند صحبت کنند و شرایط کامل کاروان را توضیح دهند.

*ایران در مجموع مدال‌های بازی‌های آسیایی بین چهارم تا دهم است
وی در خصوص میزبانی چین از بازی‌های آسیایی گفت: همه می‌دانند که تیم اول چین است اما باید به این موضوع هم توجه کنیم ما در بعضی از مدال‌های ورزشی با چین مشترک هستیم و در یکسری رشته‌های ورزشی هم اصلاً چین نمی‌تواند با  ما رقابت کند که این موضوع یک فرصت برای ما است که باید از آن استفاده کنیم چند کشور هستند که از نظر مدالی به هم نزدیک هستند و فاصله زیادی با تیم‌های چهارم به بعد دارند. رقابت اصلی در جدول مدال‌های این رشته‌های ورزشی چهارم تا دهم است که کشور ما در بین آنها وجود دارد.

*پاداش ملی‌پوشان طلایی هانگژو چیزی بالغ بر 1.5 میلیارد است
هاشمی در خصوص پرداخت پاداش معوقه ورزشکاران عنوان کرد: ببینید از گذشته پاداش ورزشکاران مانده است و این وظیفه من سرپرست وزارت ورزش است که این موضوع را حل کنم به همین دلیل وقتی به اردوهای تیم ملی که رفتم شنیدم که ملی‌پوشان خیلی وقت است که پاداش خود را نگرفته‌اند من پس از پیگیری‌هایی که انجام دادم اعتبار پاداش ملی‌پوشان کشور را تأمین کردم که بیش از 140 میلیارد تومان است اعتبار آن تأمین شده است و به زودی در شهریور ماه در یک مراسمی که رئیس‌جمهور هم خودش حضور دارد به ورزشکاران پرداخت خواهد شد ما نه تنها دو سال بلکه از سال 97 تا 1402 هر ورزشکاری که پاداش عقب‌مانده دارد آنها را پرداخت خواهیم کرد. ما برای بازی‌های آسیایی هم کمیته ملی المپیک پاداشی را در نظر گرفته است که پس از کسب مدال توسط هر ورزشکار در ایران به حساب او واریز خواهد شد. پاداشی که مدال‌اوران طلایی هانگژو پرداخت خواهد شد، به صورت دلاری نخواهد بود اما بخواهم ریالی آن را بگویم، پاداش مدال‌آوران طلایی 930 میلیون تومان است که با پاداش کمیته ملی المپیک چیزی بالغ بر 1.5 میلیارد تومان خواهد شد.
سرپرست وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: در کنار این پاداش‌ها باز هم با توجه به دغدغه‌های ورزشکاران اعم از معیشت و بحث استخدام آنها گام برخواهیم داشت و مشکلات ورزشکاران را حل خواهیم کرد. ما یک بحثی هم در خصوص امکانات ورزشی هم داریم که با دولت هماهنگی‌هایی را انجام دادیم تا بعد از 15 سال بتوانیم ناوگان تجهیزاتی فدراسیون ورزشی را به روز کنیم.

*تمام اقدامات لازم برای ورزشگاه آزادی را انجام می‌دهیم
وی در خصوص وضعیت ورزشگاه آزادی گفت: در خصوص ورزشگاه آزادی اعتبار می‌خواستیم که به سرعت معاون اول رئیس‌جمهور آن را تأمین کرد و در اختیار ما گذاشت که باید از او تشکر کنم . ما در کنار همین اقدامات دریاچه ورزشگاه آزادی را که شما مستحضر باشید دچار مشکل شده و سطح آب آن پایین آمده و پس از بررسی‌هایی که انجام شد من با وزیر نیرو صحبت کردم و با پیگیری‌های لازم این دغدغه برای قایقرانان حل شده است و پس از اتفاق کم‌آبی حدود 25 سانت از سطح آب بالا آمده است. در خصوص ورزشگاه آزادی هم باید بگویم ما تمام کارها را دنبال می‌کنیم و تمام اقدامات لازم برای ورزشگاه آزادی را انجام می‌دهیم حتی مسؤولان کشور هم که از ورزشگاه آزادی دیدن کردند قول دادند که اعتبارات لازم را به ما بدهند تا بتوانیم بازسازی ورزشگاه آزادی را دنبال کنیم.

*با تاج صحبت کردم که امکانات لازم کمک‌داور ویدئویی را به ایران بیاورند
هاشمی اظهار داشت: من به مردم عزیزمان قول می‌دهم که دغدغه‌ای برای میزبانی باشگاه‌های فوتبال کشورمان در لیگ قهرمانان وجود نداشته باشد و بازسازی این ورزشگاه را به زودی انجام دهیم هر چند مشکلاتی وجود دارد اما با توجه به صحبت‌هایی که انجام دادیم حدود هزار میلیارد تومان لازم است که پس از تأمین آن می‌توانیم کارها را به سرعت انجام دهیم. دیگر دغدغه‌ای که من در رسانه‌ها هم دیده‌ام کمک داور ویدئویی است که من آن را هم پیگیری کردم و با تاج صحبت کردم که امکانات لازم را به ایران بیاورند و مورد استفاده قرار دهند که هماهنگی‌های آن را تاج پیگیری می‌کند.

*موافقت بانک مرکزی با پرداخت 2/7 میلیون یورویی به فدراسیون فوتبال برای تجهیز 7 ورزشگاه به VAR
چند سالی است که مردم ما درخواست دارند که کمک‌داور ویدئویی به ایران بیاید که ما با نامه‌هایی که از طریق دولت انجام دادیم قرار شد بانک مرکزی از منابع ارزی خود حدود 2.7 میلیون یورو به فدراسیون فوتبال بدهد تا بتواند 7 ورزشگاه کشور را به کمک‌داور ویدئویی مجهز کند.

*سیستم VAR برای 3 بازی لیگ قهرمانان آسیا به ایران می‌آید
کیومرث هاشمی گفت: در آخرین هماهنگی‌هایی که فدراسیون فوتبال با کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام شده، خود AFC قرار است دوربین های VAR را برای 3 بازی در لیگ قهرمانان آسیا به ایران بیاورند و هیچ مشکلی نیست. قرار است 8 دوربین VAR به ایران آورده شود. قرار است  مسؤولان کنفدراسیون فوتبال آسیا برای بازدید از ورزشگاه آزادی و نقش جهان به ایران بیایند و آخرین وضعیت این دو ورزشگاه برای تجهیز VAR را بررسی کنند و بدین ترتیب ما در آزادی و ورزشگاه نقش جهان میزبان تیم‌های آسیایی در لیگ قهرمانان آسیا خواهیم بود. تجهیزات کمک‌داور ویدئویی همه با هم یکجا به دست ما نخواهد رسید و قطعه قطعه باید ‌آنها را با توجه به شرایطی که داریم به ایران بیاوریم و مورد استفاده قرار دهیم من از تاج می‌خواهم صحبت‌هایی که من امروز انجام دادم را هر چه سریع‌تر تکمیل کند تا دغدغه مردم نسبت به این موضوع هم کمتر شود و علاقه‌مندان به فوتبال هم به خوبی بتوانند این ورزش را دنبال کنند.

*تیم‌داری یک بدعت بدی بود که از گذشته بر دوش وزارت گذاشتند
سرپرست وزارت ورزش و جوانان در خصوص مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: من صادقانه بگویم وقتی صحبت از خصوصی‌سازی می‌کنیم باید الزامات آن را هم داشته باشیم نمی‌توانیم صرفا فقط حرف خصوصی‌سازی را بزنیم بلکه باید الزامات آن هم وجود داشته باشد در خصوص این دو باشگاه ما باید یک راه میانبری را برویم نه اینکه بگوییم وظیفه وزارت ورزش و جوانان وظیفه خصوصی‌سازی ندارد. این دو باشگاه سرمایه‌های ورزش ما هستند و هواداران زیادی در بین مردم دارند. آنها هم حق دارند تماشاگر و طرفدار حق دارد که از من مسؤول سؤال کند و من مسؤول هم وظیفه دارم به سؤالات آنها پاسخ دهم. بحث این دو باشگاه سرمایه اصلی است اگر این سرمایه‌ها وجود نداشته باشد دو باشگاه چیزی ندارند. حتی زمانی که می‌خواستند برای خصوصی‌سازی اقدام کنند همه متوجه شدند این دو باشگاه چیزی ندارند و سرمایه منفی داشتند  اما در ادامه وقتی وارد بورس شدند این سرمایه مردم بود که به این تیم‌ها ارزش داد لذا ما نمی‌توانیم به این سرمایه بی‌توجه باشیم. از طرفی هم دولت نمی‌تواند تیم‌داری کند چرا که جزو وظایف دولت نیست. این یک بدعت بدی بود که از گذشته بر دوش وزارت ورزش گذاشتند. آن زمان هم که دولت می‌توانست به این دو باشگاه کمک کند چه برسد به امرزو که نمی‌تواند به این دو باشگاه حتی کمک مالی انجام دهد.

*برای وضعیت مالکیت سرخابی‌ها باید از یک میانبر استفاده کنیم
وی افزود: ما شرایط خصوصی‌سازی را به معنای واقعی برای این دو باشگاه نداریم. ببینید 10 درصد سهام باشگاه‌ها به بورس رفته است و بقیه سهام آن هم به صورت آزاد ماند که 49 درصد آن را هم به کسانی  اختصاص دادند که می‌خواستند در این باشگاه‌ها سرمایه‌گذاری کنند که دیدیم استقبالی در این خصوص هم صورت نگرفت. بزرگ‌ترین مشکل این دو باشگاه وضعیت حکمرانی آنها است. حکمرانی به معنای اینکه این دو باشگاه بتوانند روی پای خود بایستند. پس در این خصوص ما باید به آنها کمک کنیم تا این اتفاق رخ بدهد از طرفی ما نمی‌توانیم آنها را دولتی نگه داریم از طرفی هم شرایط خصوصی‌سازی را ندارند در این میان یک راه میانبری است که ما باید از این راه اقدام کنیم.

*حق پخشی که 60 درصد درآمد باشگاه‌ها است باید به آنها داده شود
هاشمی اظهار داشت: من به شخصه نگاهی دارم که در حال حاضر نمی‌خواهم خیلی روی آن صحبت کنم. در حال حاضر ما از ظرفیت‌هایی که دولت دارد باید استفاده کنیم در واقع بخش‌هایی هستند که دولتی نیستند و خصوصی هم نیستند که برای این دو باشگاه می‌توانیم از آن راه استفاده کنیم. دغدغه کلی این دو باشگاه مالی است وقتی ما می‌گوییم الزامات خصوصی‌سازی وجود ندارد یعنی حق پخشی که 60 درصد درآمد باشگاه‌ها است باید به آنها داده شود. این در دنیا مرسوم است نه تنها در ایران. 10 درصد آن از فروش البسه است، اما نگاه که می‌کنیم ظرفیت‌های درآمدی آنها هیچ است و باید به آنها کمک کنیم. به صورت کلی اگر بخواهم بگویم تا زمانی که شرایط خصوصی‌سازی کامل برای این دو باشگاه به وجود بیاید ما باید از این دو باشگاه حمایت کنیم مردم نباید نگران این دو باشگاه باشند. وقتی در خصوص، خصوصی‌سازی این دو باشگاه صحبت کنیم و اتفاق نیفتد مردم نگران می‌شوند.

*در خصوص پاداش‌ها کسی نمی‌تواند سلیقه‌ای کار کند
سرپرست وزارت ورزش و جوانان در خصوص پاداش تیم‌های ملی گفت: پاداش‌ها بر اساس چارچوب قوانین وزارت ورزش و جوانان صورت می‌گیرد و هیچکس نمی‌تواند کار سلیقه‌ای انجام دهد اما باید مسائلی که مطرح می‌شود در خصوص پاداش‌ها را بررسی کنیم و پس از آن به سمع و نظر مردم برسانیم.

*ورزش چوگان مورد تأیید مقام معظم رهبری است
هاشمی در خصوص ورزش چوگان و برنامه‌هایی که برای این رشته ورزشی دارند عنوان کرد: ورزش چوگان مورد تأیید مقام معظم رهبری است و تأکید کرده‌اند باید به این رشته ورزشی توجه شود چرا که این ورزش ملی و سنتی ایران است. مشکلات این رشته ورزشی هم در حال حاضر در حال پیگیری است و من باید در اسرع وقت در خصوص مشکلاتی که این رشته ورزشی دارد و بررسی‌های لازم را انجام دهم و اگر مشکلی از لحاظ ورزشی هم وجود داشته باشد با هماهنگی شرکت توسعه و تجهیز این موضوع را برطرف خواهیم کرد تا مردم بتوانند از این رشته ورزشی استفاده کنند و همچنین این رشته گسترش پیدا کند.

*خط قرمز ما تعلیق رشته ژیمناستیک است
وی در خصوص رشته ژیمناستیک و بلاتکلیفی این رشته گفت: من واقعا برای رشته ژیمناستیک و اتفاقی که برای این رشته افتاده است متأسفم چرا که یک رشته پایه و مادر است. در این مدت کوتاهی‌ها و غفلت‌های زیادی در بخش‌های مدیریتی این ورزش صورت گرفته است. خط قرمز ما تعلیق این رشته ورزشی است نه در این رشته بلکه در تمامی رشته‌های ورزشی.ما طی جلساتی که با کمیته ملی المپیک در خصوص ژیمناستیک داشتیم قرار شده است تا تمامی سوابق این رشته را به میان بیاورند تا موضوع را برطرف کنیم. خانواده ژیمناستیک نباید نگران هیچ مشکلی باشند چرا که این موضوع هر چه سریع‌تر برطرف خواهد شد.

*یک تهران است و یک ورزشگاه آزادی
وی در پاسخ به این سوال که برای تهران به جزء  ورزشگاه آزادی چه اقداماتی را انجام خواهند داد گفت: ببینید من به حق می‌دانم که ورزشگاه در پایتخت کم است. یک تهران است و یک ورزشگاه آزادی. سالن 12 هزار نفری آزادی که تنها سالن بزرگ تهران محسوب می‌شود در شأن پایتخت نیست. همین سالن 12 هزار نفری به اسم 12 هزار نفر است و بیش از 7500 صندلی ندارد. من در آینده در خصوص زیرساخت‌های ورزشی برنامه‌های زیادی دارم و حتی اگر در خدمت ورزش باشم می‌خواهیم یک سالن بزرگی که بیش از 20 هزار ظرفیت داشته باشد را بسازیم و ما اگر منابع آن را تأمین کنیم به حق است که در تهران چنین سالنی ساخته شود.

*خانواده ورزش نگران بحث برنامه توسعه هفتم نباشند
هاشمی در پایان در خصوص برنامه توسعه هفتم که ورزش در آن نادیده گرفته شده است، گفت: من روز گذشته جلسه‌‌ای را با اعضای کمیسیون فرهنگی در کمیسیون تلفیق داشتیم که صحبت‌های خوبی هم در این کمیسیون انجام شد و مطمئناً خانواده ورزش نگران بحث برنامه توسعه هفتم هم نباشند چرا که این موضوع را هم پیگیری می‌کنیم تا به خوبی حل شود.
https://jahannews.com/vdce7v8vzjh8epi.b9bj.html
jahannews.com/vdce7v8vzjh8epi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اول صلاحیت خودت را ثابت کن بعد سفارش بده
Iran, Islamic Republic of
هنوز مشخص نیست این بنده خدا چند مرده حلاجه و تا چه حد به این قول و قرارها وفادار خواهد ماند.!؟