شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

ترامپ با سپردن وثیقه ۲۰۰ هزار دلاری آزاد شد

جمعه ۳ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب: 848583
دونالد ترامپ، رئيس جمهوری پیشین آمریکا پس از حدود ۲۰ دقیقه زندانی شدن با سپردن وثیقه ۲۰۰ هزار دلاری فعلا آزاد شد.
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، ترامپ برای رسیدگی به اتهام تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ خود را به زندان فولتون کانتی شهر آتلانتا در ایالت جورجیا تسلیم کرد.

دونالد ترامپ، نخستین رئيس جمهوری ایالات متحده است که پرونده کیفری علیه او تشکیل شده و مجبور می‌شود خود را به زندان معرفی کند. رئيس جمهوری پیشین پس از حضور در زندان در مقابل دوربین مسئولان زندان فولتون کانتی قرار گرفت و بنا به روال معمول همه محکومان از او عکس گرفته و این تصور هم منتشر شد. ترامپ در این عکس بدون این که لبخندی بر لب داشته باشد با اخم به لنز دوربین عکاس می‌نگرد. 

زندانی شماره  P01135809 البته تنها حدود ۲۰ دقیقه در زندان باقی ماند و سپس با خروج از فولتون کانتی به باشگاه گلف خود در نیوجرسی بازگشت. او پیش از سوار شدن به هواپیمای شخصی‌اش در فرودگاه هارتسفیلد-جکسون آتلانتا، با تکرار ادعای پیشین، تاکید کرد که هیچ اشتباهی نکرده و پرونده علیه او با انگیزه‌های سیاسی شکل گرفته است.
تصویری از زندانی شماره P01135809 که مسئولان زندان فولتون کانتی از دونالد ترامپ منتشر کردند

ترامپ ۷۷ ساله در گفتگو با خبرنگاران در فرودگاه همچنین گفت: «عمیقا باور دارم که امروز، روزی غم‌انگیز برای ایالات متحده است. چنین چیزی هرگز نباید اتفاق می‌افتاد. ما از هر نظر حق داریم، انتخابات غیرصادقانه را به چالش بکشیم.» 
او همچنین بدون این که نامی از کسی ببرد افزود: «آنها در صدد این هستند که در انتخابات ۲۰۲۴ مداخله کنند. چنین چیزی هرگز تاکنون رخ نداده است. این شیوه بخشی از کارزار انتخاباتی آنها است.»

هرچند تشکیل پرونده‌های مختلف علیه او کار ترامپ برای حضور در انتخابات بعدی ریاست جمهوری را به لحاظ قانونی با مشکل رو به رو ساخته، اما در مقابل باعث تقویت جایگاه این سیاستمدار جنجالی در نظرسنجی‌های انتخاباتی شده است. در حال حاضر دونالد ترامپ با فاصله‌ای قابل توجه از تمام نامزدهای جمهوری‌خواهی که علاقه خود را برای رقابت با جو بایدن ابراز داشته‌اند در صدر سیاستمداران این حزب قرار دارد. 

همزمان با ورود ترامپ به زندان، ده‌ها تن از هواداران او با در دست داشتن بنرهایی از ترامپ و همچنین پرچم آمریکا، حمایت خود را از رئيس جمهوری پیشین این کشور ابراز داشتند.

خانم مارجری تیلر گرین، نماینده کنگره از ایالت جورجیا که یکی از وفادارترین متحدان ترامپ به شمار می‌رود در میان حامیان او خارج از زندان حضور داشت. 

به گفته مقامات تاکنون ۱۱ نفر از همدستان پیشین ترامپ در دادگاه محکوم شده‌اند که از آن جمله می‌توان به رودی جولیانی شهردار پیشین و وکیل سابق دونالد ترامپ اشاره کرد. او به همراه ۱۸ نفر دیگر در آتلانتا به اخاذی متهم شده است. اتهامی که البته معمولا برای اعضای باندهای جرایم سازمان یافته مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

ترامپ پیش از تسلیم کردن خود به زندان، وکیلش در پرونده دخالت در انتخابات ایالت جورجیا را تغییر داد و استیو سادو را به جای درو فنیدلینگ به عنوان وکیل مدافع خود در این پرونده معرفی کرد. 

زندان فولتون کانتی به خاطر شرایط بدی که دارد همواره در آمریکا معروف است و الهام بخش آهنگ‌های رپ نیز بوده است. 

ترامپ در پرونده ایالت جورجیا با ۱۳ اتهام رو به رو است که از آن جمله می‌توان به «هتک حرکت» اشاره کرد که معمولا برای هدف قرار دادن «جنایت‌های سازمان یافته» استفاده می‌شود. بر اساس نظر دادگاه، ترامپ تلاش داشته مقام‌های ایالتی را برای جبران شکست خود در انتخابات تحت فشار بگذارد. قرار است دادگاه از ماه اکتبر شروع شود اما با توجه به این که تیم حقوقی ترامپ هنوز تاریخی را پیشنهاد نکرده‌اند انتظار می‌رود این زمان به تاخیر بیفتد. 

روز چهارشنبه رقبای اصلی ترامپ در رقابت برای نامزدی کاندیدای حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری، نخستین مناظره خود را در میلواکی برگزار کردند. رئيس جمهوری پیشین ترجیح داده بود در این مناظره شرکت نکند و به جای آن با مجری محافظه‌کار تاکر کارلسون به مصاحبه بنشیند. او در این گفتگو با بی‌اهمیت دانستن پرونده‌هایی که علیه او تشکیل شده، مدعی شد اتهامات مطرح شده با انگیزه‌های سیاسی علیه او به راه افتاده است. 

ترامپ ساعاتی بعد در حساب ایکس (توییتر سابق) خود عکسی را که مسئولان زندان از او گرفته بودند، منتشر کرد. حساب کاربری مسدود شده او در توییتر سابق چندی قبل از سوی ایلان ماسک دوباره به او بازگردانده شده بود. با این حال او در این مدت مطلبی از خود در این شبکه اجتماعی که دیگر اسمش هم تغییر کرده و ایکس نامیده می‌شود، منتشر نکرده بود.
https://jahannews.com/vdcdjj0jsyt0ok6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdjj0jsyt0ok6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
چرا اینقدر کم؟؟!!!حداقل باید یک بیلیون دلار وثیقه می گذاشت...