يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

واکنش امیرعبداللهیان به پذیرش ایران در بریکس

پنجشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب: 848557
وزیر امور خارجه در واکنش به پذیرش عضویت ایران در بریکس گفت: موفقیت بزرگ برای پذیرش عضویت جمهوری اسلامی ایران در بریکس، علاوه بر تقویت چندجانبه‌گرایی، می‌تواند زمینه تعقیب اهداف و توسعه دیگر راهبردهای کلان دولت در اجرای دیپلماسی پویا را فراهم سازد.
واکنش امیرعبداللهیان به پذیرش ایران در بریکس
به گزارش جهان نيوز، جمهوری اسلامی ایران به همراه پنج کشور دیگر شامل عربستان سعودی، امارات عربی متحده، مصر و آرژانتین امروز به عنوان اعضای جدید گروه بریکس دعوت شدند.

در همین خصوص «سیریل رامافوزا» رئیس‌ جمهور آفریقای جنوبی به عنوان میزبان نشست سران بریکس  امروز (پنجشنبه) دوم شهریور ماه اعلام کرد که گروه بریکس از ۶ کشور ایران، عربستان سعودی، امارات عربی متحده، مصر و آرژانتین به عنوان اعضای جدید این گروه دعوت شده‌اند.
 
خبرگزاری اسپوتنیک در این باره اعلام کرد: «آرژانتین، ایران، عربستان سعودی، مصر، امارات عربی متحده و اتیوپی اعضای جدید بریکس خواهند بود. آنها از اول ژانویه ۲۰۲۴ (۱۱ دی ۱۴۰۲) به عضویت کامل در خواهند آمد».

در همین خصوص حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی را در سفر به آفریقای جنوبی برای شرکت در نشست بریکس پلاس همراهی می‌کند بعدازظهر امروز (پنجشنبه) دوم شهریور ماه در صفحه خود در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: همراه با جناب دکتر رئیسی برای شرکت در نشست‌ سران بریکس پلاس به آفریقا‌ی‌جنوبی سفر کردیم. موفقیت بزرگ برای پذیرش عضویت جمهوری اسلامی ایران در بریکس، علاوه بر تقویت چندجانبه‌گرایی، می‌تواند زمینه تعقیب اهداف و توسعه دیگر راهبردهای کلان دولت در اجرای دیپلماسی پویا را فراهم سازد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران شب گذشته نیز با «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند تلفنی درباره این نشست بریکس گفت‌وگو کرد. برخی موضوعات در دستورکار روابط دوجانبه و همچنین نشست سران بریکس پلاس در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی و موضوعات در دستورکار این نشست از جمله موارد مورد رایزنی در این گفت‌وگوی تلفنی بود. در این گفت‌وگوی تلفنی وضعیت عضویت جمهوری اسلامی ایران در بریکس و اولویت‌های مطروحه در نشست سران این گروه در ژوهانسبورگ برای پذیرش اعضای جدید مورد بررسی قرار گرفت و امیرعبداللهیان از تلاش‌های مثبت هند در این خصوص قدردانی کرد. 
https://jahannews.com/vdcenv8vfjh8eni.b9bj.html
jahannews.com/vdcenv8vfjh8eni.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *