يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱

سی و چند ثانیه خونین و تولد یک ناجی!

چهارشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 848443
دلم لک زده بود برای یک زیارت حسابی، از آن زیارت‌هایی که با خیال آسوده ساعت‌ها در کنج دنجی از حرم بنشینی و هوای دلنشینش را نفس بکشی، چشم به ضریح بدوزی و از نجوای زوار عاشق کیف کنی. زیارتی که نماز جماعت هم چاشنی‌اش شود و برای حداقل یک هفته احساس سبکی و سرحالی برایت به ارمغان بیاورد. از آسمان سیاه شب در حیات دلکش و آرامش ستاره‌ها را بنگری و نجواهای دلبرانه‌ات را با خدا در میان بگذاری.
سی و چند ثانیه خونین و تولد یک ناجی!
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، این تصاویر زیبا را در ذهنم بالا و پایین می‌کنم و خاطرات ریز و درشتی که از حرم دارم را در ذهنم مرور می‌کنم، بازی کودکانه بچه ها و زیارت قبول‌های از ته دل خادمان حرم، فضای امن و آشوب دلی که در تلالو بارگاهش آرامن می‌گیرد ناگهان دلم هری فرو می‌ریزد و به یاد ثانیه‌های تنگی می‌افتم که دمادم اذان مغرب حال و هوای زوار و خدام حرم مطهر حضرت شاهچراغ را زیر و رو کرد.

سی و چند ثانیه دلهره آوری که برای دومین باز زمین و زمان را به هم دوخت و درس‌های بزرگی به ما آموخت و در پایان یک ناجی از دل آن ظهور کرد.

۹ روز از دومین حمله خونین یک شبکه تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ می‌گذرد، همان حمله دلخراشی که تا چند شب خوابش را می‌دیدم و بارها خودم را جای مادرانی گذاشتم که در لحظه حادثه چگونه پاره‌های تن‌شان را از زیر دست و پا بیرون کشیدند.

هنوز سه نفر در بیمارستان بستری هستند و اعضای کامل شبکه تروریستی که بیش از ۲۰ نفر بودند در کمتر از یک هفته شناسایی و دستگیر شدند و ما خبرنگاران هنوز از آن حادثه که داغش تا همیشه تازه است، می‌نویسیم.

روایت ماجرا
ساعت حدود ۱۹ به تاریخ یکشنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۲، جوانکی ۲۵ ساله و تاجیک از درب خروجی باب المهدی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اسلحه به دست به داخل هجوم می‌آورد. از درب ورودی با شلیک یک گلوله می‌تازد که گلوله‌اش به کسی اصابت نمی‌کند، دومین گلوله را به خادم موسپید حرم شلیک می‌کند و گلوله سوم و چهارم را به سینه مامور امنیتی محافظ حرم می‌کوبد!

تروریست عاصی پشت هم شلیک می‌کند و در ورودی صحن یک گلوله را هم به یک زائر خانم حدودا ۵۰ ساله می‌زند.

تولد یک ناجی
اذان مغرب در صحن ملکوتی حرم مطهر پخش می‌شود و زوار بر روی فرش‌های گسترده کف حیاط آماده اقامه نماز هستند. خدام مردم را راهنمایی و نیروهای خدماتی امور رو رتق و فتق می‌کنند. صدای ناگهانی شلیک گلوله اضطراب را در دل زوار می‌اندازد و جمعیت متفرق می‌شود، اما موذن با اندکی درنگ اذان را ادامه می‌دهد.

در همین بحبوحه و هنگام ورود تروریست داعشی به صحن مطهر، یک نیروی خدماتی که این روزها قهرمان غیور و بلاشک ملت ایران است با دستان خالی به سمت تروریست مسلح حمله و او را خلع سلاح می‌کند تا در همین فرصت سه چهار ثانیه‌ای نیروهای امنیت حرم که از پیش شلیک گلوله به سمت تروریست را آغاز کرده بودند برای دستگیری این عنصر ملعون اقدام کنند و فیتیله‌اش را پایین بکشند.

۲ شهید گلگون‌کفن و ۵ مجروح به دنبال این حادثه ۱۱ گلوله شلیک شد، غلامعباس عباسی، خادم حرم مطهر در همان لحظه ابتدایی شلیک گلوله به شخادت رسید، ۶ مجروح و ۲ مصدوم نیز به بیمارستان منتقل شدند.

در نهایت دو مصدوم و دو مجروح نیز با دریافت اقدامات پزشکی از بیمارستان مرخصی شدند. یک شبانه‌روز بعد، محمد جهانگیری جوان ۲۴ ساله مرودشتی که از نیروهای امنیتی حرم مطهر بود نیز به علت شدت جراحت به شهادت سید تا شمار شهدای این حادثه کور تروریستی به دو تن برسد. سایر مجروحان نیز تحت اعمال جراحی قرار گرفته و در بخش‌های مختلف بستری شدند.
 
۲۵ ساله تاجیکی
رئیس کل دادگستری استان فارس درباره هویت تروریست دستگیر شده گفت: این فرد در تحقیقات اولیه خود را رحمت الله نوروزف معرفی کرده و تبعه تاجیکستان است.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی در تاریخ ۲۳ مردادماه با بیان اینکه خانه امن تروریست‌ها نیز کشف شده است، تصریح کرد: در پی تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) تاکنون ۸ نفر از عناصر مظنون به ارتباط با حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) دستگیر شده‌اند.

وی گفت: تمامی افراد بازداشتی از اتباع خارجی هستند و مغز این تروریست ۲۵ ساله به‌گونه‌ای شستشو شده که از گناه خود پشیمان نیست!
 
جزئیات تازه‌ای از زبان فرمانده
فرمانده سپاه فجر استان فارس هم با اشاره به اینکه تروریست حادثه اخیر حرم شاهچراغ فندک و بنزین به همراه داشت و کل این حادثه در کمتر از ۴۰ ثانیه تا دستگیری رخ داد، گفت: تروریستی که به حرم ورود کرده تنها یک فرد نیست، یک عضو یک شبکه است که عقبه آن در کشورهای اسلامی نیست. سردار یدالله بوعلی برای روشن شدن ابعاد دقیق این حادثه توصیحاتی ارائه کرد و اظهار داشت: این اتفاق حدود ساعت ۱۹ یکشنبه ۲۲ مرداد در ضلع جنوبی حرم و یکی از درب های فرعی رخ داد. 

فرماندهی سپاه فجر فارس افزود: تروریستی که به حرم ورود کرده تنها یک فرد نیست، یک عضو یک شبکه است که عقبه آن در کشورهای اسلامی نیست، چنانچه تا کنون  بیش از ۱۰ نفر دستگیر شده‌اند؛ این شبکه تا چند کشور که مشخص هم هستند امتداد دارد.

سردار بوعلی با تأکید بر اینکه در این دست حوادث اینگونه نیست که یک نفر مامور شود این کار را انجام بدهد، افزود: این تروریست یک ماه در شیراز مستقر شده با پوشش در یک فاصله از حرم ساکن می‌شود، وی روز حادثه وارد خیابان فرعی می‌شود و قبل از اینکه به درب اصلی برسد اسلحه را درمی‌آورد و با حالت هجومی ورود می‌کند.

  فرماندهی سپاه فجر فارس، با بیان اینکه مدت زمان کامل این حادثه کمتر از ۴۰ ثانیه است، افزود: در این حادثه فرد با یک اسلحه باکیفیت به همراه ۸ خشاب و هر خشاب با ۳۰ تیر از سمت درمانگاه حرم که یکی از درب‌های فرعی است، حرکت می‌کند و با خارج کردن اسلحه یک تیر شلیک می‌کند. 

وی ادامه داد: فرد تروریست مستقیم مقابل درب خروجی قرار می‌گیرد؛ درب خروجی به دلیل خروج زوار همیشه باز است و یکی دو نفر از ماموران امنیتی و خدام برای راهنمایی جلوی درب حضور دارند. 

سردار بوعلی افزود: این تروریست اول به سمت این دو نیروی جلوی درب که یکی از خدام و دیگری نیروی امنیتی است شلیک می‌کند که خادم در دم شهید می‌شود و نیروی امنیتی ما محمد جهانگیری شب گذشته در بیمارستان به شهادت رسید.

وی ادامه داد: بعد از آن هم ۲ نفر دیگر یکی خادم و یکی محافظ تیر می‌خورند و پس از آن هنگام ورود به حرم با خانمی رو به رو می‌شود که در فاصله یکی دو متری به او هم تیر می‌زند. 

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه تمام تیرهای شلیک شده در راهرو و در گیت ورودی است، اظهار داشت: پس از ورود فرد تروریست به لایه دوم حفاظتی حرم، نیروهای امنیتی ما با لباس شخصی که در محدوده در حال گشت‌زنی هستند، با شنیدن صدای تیر به سمت محل حادثه حرکت می‌کنند.
 
۴ مامور امنیتی در همان محدوده بودند 
سردار بوعلی با اشاره به اینکه این فرد ۲۴۰ تیر داشته و قصد ورود به ضریح را داشته، گفت: بعد از ورود به صحن تیر اول را یکی از ماموران ما به سمت تروریست شلیک می‌کند و سبب می‌شود مسیر وی عوض شود و شلیک دوم به او حواسش را پرت می‌کند، اینجاست که یک نیروی خدماتی حرم که بسیجی است شجاعانه از پشت به سمت او می‌رود و او را به زمین می‌زند و اینجا در فاصله ۴ ثانیه نیروهای امنیتی به محل زمین‌گیر شدن فرد تروریست می‌رسند فرایند دستگیری را تکمیل می‌کنند. 
وی تاکید کرد: همه این اتفاقات در کمتر از ۴۰ ثانیه رخ داده و در نهایت ۶ مجروح تیرخورده داشتیم و ۲ نفر مصدوم شدند. 

سردار بوعلی با اشاره به اینکه تروریست فندک و بنزین همراه خود داشته است، اضافه کرد: ۲ نفر از مجروحان از نیروهای امنیتی ما هستند که یک نفرشان شب گذشته به شهادت رسید و یک نفر در بیمارستان است. همچنین یک خادم به شهادت رسید و یک خادم نیز مجروح و در بیمارستان است.
 
افزایش تعداد بازداشت شدگان به 20 نفر
رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه تا این مرحله از تحقیقات پرونده دستور بازداشت ۲۰ نفر در ارتباط با حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) صادر شده است، گفت:

در واقع هرکسی که کوچکترین نقشی در این رابطه داشته را دستگیر کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی افزود: تعدادی از این دستگیر شدگان در استان فارس و تعدادی نیز  در سایر استان ها بوده اند که همگی جهت ادامه تحقیقات به استان فارس منتقل می شوند.

وی خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم تا  کیفرخواست متهم اصلی حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) هفته بعد صادر شود و پروند وی را جهت محاکمه به دادگاه انقلاب اسلامی شیراز ارسال کنیم.

این مقام ارشد قضایی استان با تأکید بر اینکه پرونده مذکور از این پس در اختیار مقام قضایی است و اطلاع رسانی از ابعاد آن نیز مشمول ضوابط قانونی است گفت: اخبار دقیق از روند پرونده به گونه ای که به تحقیقات آن لطمه ای وارد نشود صرفاً توسط دستگاه قضایی اطلاع رسانی خواهد شد.
 
یک تشییع باشکوه
مردم شیراز چهارشنبه ۲۵ مردادماه در یک مراسم باشکوه با دو شهید حادثه حرم وداع کردند.

پیکر پاک شهید غلامعباس عباسی که اهل شهرستان خرامه و خادم حرم بود در صحن حرم حضرت شاهچراغ و در کنار دیگر شهدای حرم به خاک سپرده شد و پیکر پاک شهید محمد جهانگیری نیز پس از تشییع در شاهچراغ به زادگاهش روستای کناره شهرستان مرودشت منتقل و به خاک سپرده شد.
 
ناجیِ لرتبار
و اما در این حادثه شوم صحبت از یک قهرمان است، قهرمانی که با دستان خالی و با جوشیدن رگ غیرت یک‌تنه عنصر داعشی را زمین‌گیر کرد و دعای خیر یک ملت را برای خود خرید. قهرمان این روز‌های مردم ایران اصالتاً لر است و اهل روستای جوزار بکش نورآباد ممسنی.

این قهرمان لر، چند سالی می‌شود در شیراز زندگی می‌کند، خودش می‌گوید یک سال و دو ماه بیشتر نیست بیمه آستان شاهچراغ شده و خدمتگزار حرم. فرزاد بادپا، نیروی خدماتی حرم با صدای گرفته جواب‌مان را می‌دهد، دلش پیش آن خادم محاسن سفید است. پیش حاج «غلام‌عباس عباسی» که هر وقت او را می‌دید یک خسته نباشید بابای جانانه نثارش می‌کرد و تمام خستگی روز را با خودش میشست و می‌برد.

ناجی این روزهای مردم ایران که بدون شک خیلی از جوانان خودشان را در ذهن‌شان جای او گذاشته‌اند و با خود کلنجار رفته‌اند که اگر انها هم در این موقعیت بودند چه می‌کردند، می‌گوید: من شغلم نظافت حرم است! تمیزکاری صحن، شست و شو، جارو، هر کاری که به خدمات مربوط شود را انجام می‌دهم. ‌

آن شب هم طبق معمول سر پُست بودم، یک دفعه صدای وحشتناکی شنیدم. صدای تیراندازی بود. جلوتر رفتم دیدم یک حرامی کلاش به دست دارد تیراندازی می‌کند و می‌دود. اصلاً باورم نمی‌شد فکر نمی‌کردم بعد از آن حمله، دیگر کسی جرات کند اینطوری با اسلحه وارد شاهچراغ شود. در فاصله ۲۰۰ متری این تروریست بودم که دیدم به یک زائر خانم شلیک کرد و خون از بدن این خانم جاری شد.

وی ادامه می‌دهد: من خون را که دیدم از خود بیخود شدم. هر ایرانی، هر بچه شیعه، هر بچه هیأتی این صحنه را که می‌دید همین کاری را می‌کرد که من کردم. آخر زائران شاهچراغ مهمان آقا هستند. روی چشم ما جا دارند. آمدند زیارت. دلی سبک کنند. آمدند حاجت بگیرند، نیامدند که جان بدهند.
 
بیمه احمدبن موسی
او ادامه می‌دهد: خیلی از اطرافیان می‌پرسند تو که اسلحه نداشتی. نترسیدی انتحاری بزند، داخل کوله این بی‌همه چیز خشاب بود. اما این را بدانید که کار من نبوده. کار آقا احمدبن موسی شاهچراغ بوده. او کمکم کرد توانستم این ملعون را به زمین بزنم. حرامی داشت می‌رفت به سمت حرم که خودش را برساند داخل ضریح. آمد به سمت سقاخانه. خشابش را عوض کرد.

من حمله کردم به سمتش. اول پشتش به من بود. یک آن برگشت و باهم صورت به صورت شدیم. رویش به سمت من شد. اسلحه‌اش چند ثانیه طرف من بود. وقتی به شما می‌گویم که خواست حضرت بود، این است، آقا شاهچراغ من را بیمه کرده بود و گرنه شاید این تروریست مسلح همان جا می‌توانست من را هم بزند. اما خدا مرا واسطه کرد که جلویش را بگیرم. اگر این جانی حرکت می‌کرد به آن سمت، زائران زیادی در آن محدوده بودند ممکن بود همه آنها را بزند.

می‌پرسم با مردم چه حرفی دارید؟ واژه‌ها کم می‌آورد در برابر شما. باز هم برای خودش چیزی نمی‌خواهد، می‌گوید: از مردم می‌خواهم برای مادرم دعا کنند. مادرم هفته‌ای سه مرتبه دیالیز می‌شود. باید پیوند کلیه شود. همین دیشب حالش دوباره خراب شد.

می‌پرسم فکرکن حرامی‌های داعشی حرف‌هایت را می‌ خوانند. اگر قرار باشد جمله‌ای بگویی آن جمله چیست؟ می‌گوید: داعش که هیچ، بزرگ‌تر و گنده‌تر از داعش هم نمی‌تواند هیچ غلطی کند و گزندی به این مردم وارد کند.

و جمله آخر که با صلابت هر چه تمام و به سان یک سرباز واقعی می‌گوید:جانم فدای رهبر...

بجز این ناجی جان‌فشانی یک کودک ۷ ساله هم در این حادثه رخ‌نمایی می کند.
مبین قدرتی که وقتی پدر از ناحیه پا مجروح می‌شود او را رها نمی‌کند و نشان می‌دهد غیرت ایرانی کودک و بزرگ و پیر و جوان نمی‌شناسد.
https://jahannews.com/vdci5vavpt1a552.cbct.html
jahannews.com/vdci5vavpt1a552.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
درود به شرفت که آتش به اختیاری رو معنی کردی.در کسری از ثانیه ، با دست خالی، با یک جانور مسلح به مسلسل، بهترین تصمیم رو گرفتن.