چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

نامزد انتخاباتی اکوادور از تیراندازی جان سالم به در برد

يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب: 847994
یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اکوادور،چند روز پس از ترور یکی دیگر از نامزدها، از وقوع یک تیراندازی در نزدیکی خود و خانواده‌اش خبر داد.
نامزد انتخاباتی اکوادور از تیراندازی جان سالم به در برد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «اوتو سوننهولزنر»، نامزد انتخابات ریاست جمهوری اکوادور که روز یکشنبه برگزار می‌شود اعلام کرد در زمانی که با خانواده اش در یک رستوران مشغول غذا خوردن بود، تیراندازی در مقابل این رستوران رخ داد اما به آنها آسیبی نرسیده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»،‌سوننهولزنر که معاون رئیس جمهور سابق اکوادور بوده با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: «من و خانواده ام در مقابل محلی که در آنجا مشغول صرف صبحانه بودیم نزدیک یک تیراندازی بودیم. خدا رو شکر همه ما خوب هستیم اما ما خواستار تحقیقات درباره آنچه که اتفاق افتاده، هستیم.»

روز یکشنبه رای دهندگان در اکوادور برای انتخابات رئیس جمهور و پارلمان جدید این کشور روانه صندوق های رای می‌شوند.

رقابت انتخاباتی اکوادور 10 روز پیش تحت الشعاع ترور «فرناندو ویلاویسنسیو»، یکی از نامزدهای این انتخابات در زمان ترک یک تجمع انتخاباتی قرار گرفت.

در یک ویدیو که در رسانه های اجتماعی منتشر شده، سوننهولزنر در حال گرفتن عکس سلفی با یکی از حامیانش در یک رستوران روباز در شهر کوئیتو بود که صدای تیراندازی از بیرون رستوران شنیده شد.

پلیس اکوادور از انجام تحقیقات درباره این تیراندازی خبر داده است.

ویلاویسنسیو همچون سوننهولزنر معاون سابق رئیس جمهور این کشور و از قانونگذاران ضدفساد و از حامیان اقدام قاطع و خشن علیه باندهای جنایتکار و قاچاقچیان مواد مخدر بود. وی به صراحت درباره خشونت‌های ناشی از قاچاق مواد مخدر در این کشور آمریکای جنوبی صحبت می‌کرد.

سوننهولزنر نیز از زمان ترور ویلاویسنسیو  لحن خود را در زمینه مبارزه با جرم و جنایت تندتر کرده و چند بار به حامیانش وعده داد در صورتی که به ریاست جمهوری برسد دستور خواهد داد که نیروهای پلیس به مجرمان خشن شلیک کنند.

روز پنجشنبه هم «دنیل نوبوآ»، یکی دیگر از نامزدهای ریاست جمهوری اکوادور گفت، کاروان انتخاباتی‌اش در شهر «دوران» هدف حمله قرار گرفته اما پلیس اکوادور اعلام کرد خود نوبوآ هدف این تیراندازی نبوده است. نوبوآ پسر «آلوارو نوبوآ»،‌ نامزد سابق ریاست جمهوری و تاجر مشهور موز است.

«فرانچسکو تاماریز»، شهردار شهر ساحلی «لا لیبرتاد» اکوادور هم روز شنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت، روز جمعه به سمت خودروی حامل او و همسرش شلیک شده است.
https://jahannews.com/vdci3yav5t1a532.cbct.html
jahannews.com/vdci3yav5t1a532.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *