يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

اعلام زمان ثبت نام و برگزاری کنکور ۱۴۰۳

يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب: 847971
سازمان سنجش آموزش کشور جدول زمان‌بندی ثبت‌نام و برگزاری ۵ آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد و دفترچه راهنمای انتخاب رشته دوطلبان کنکور ۱۴۰۲ را نیز روی سایت خود قرار داد.
اعلام زمان ثبت نام و برگزاری کنکور ۱۴۰۳
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، بر اساس جدول زمان بندی آزمون های سراسری سازمان سنجش، تاریخ ثبت نام ۵ آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ اعم از نوبت اول و دوم کنکور، کارشناسی ارشد، دکتری، کاردانی به کارشناسی و کاردانی فنی و حرفه‌ای را اعلام کرد. 

بر این اساس، ثبت نام نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ از ۲۱ آبان آغاز می شود و تا ۲۷ این ماه ادامه دارد. این آزمون روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

همچنین ثبت نام مرحله دوم کنکور نیز از ۷ فروردین ماه سال آینده آغاز می شود و تا ۱۲ فروردین ادامه دارد. این آزمون نیز روزهای ۷ و ۸ تیرماه سال ۱۴۰۳ برگزار می شود.

زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی نیز روزهای ۲۳ تا ۲۹ مهر ماه امسال تعیین شده است و این آزمون ۴ اسفند سال جاری برگزار خواهد شد.

داوطلبان آزمون دکتری تخصصی از ۳۰ مهر تا ۶ آبان می توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند و این آزمون نیز در چهارم اسفند امسال و همزمان با آزمون کارشناسی ارشد برگزار خواهد شد.

داوطلبان آزمون کاردانی به کارشناسی نیز از ۲۷ خرداد تا ۳ تیر سال آینده می توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند این آزمون دوم شهریور ۱۴۰۳ برگزار می شود.
در نهایت ثبت نام آزمون کاردانی ویژه فنی و حرفه ای از ۱۷ تیر ۱۴۰۳ آغاز می شود و تا ۲۴ تیرماه ۱۴۰۳ ادامه دارد این آزمون نیز جمعه دوم شهریور سال آینده برگزار می شود.

دفترچه انتخاب رشته کنکوری‌ها منتشر شد/آغاز انتخاب رشته از سه‌شنبه
دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته در همه گروه‌های آزمایشی کنکور امسال نیز هم اکنون در سایت سازمان سنجش قرار گرفته و انتخاب رشته از طریق سامانه جامع آزمون سراسری برای همه گروه‌های آزمایشی از روز سه‌شنبه ۳۱ مرداد آغاز می‌شود و تا روز شنبه ۴ شهریور ادامه خواهد داشت .

انتخاب رشته برای انتخاب کدرشته محل‌های پذیرش با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون» در یک فرم و حداکثر تا ۱۵۰ رشته محل، انجام می‌شود. به عبارت دیگر فرآیند انتخاب رشته این دو جداگانه نخواهد بود.

بر این اساس داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (نوبت‌های اول و دوم) ثبت‌نام کرده و غایب جلسه این آزمون‌ها بوده‌اند، نیازی به ثبت نام مجدد برای رشته‌های پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی ندارند و می‌توانند در رشته‌هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است تا ۱۵۰ کدرشته محل از دفترچه راهنمای انتخاب رشته انتخاب کرده و در فرم انتخاب رشته درج کنند.

همچنین داوطلبانی که قبلاً در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ ثبت نام نکرده‌اند، می‌توانند از روز سه‌شنبه ۳۱ مرداد تا روز شنبه ۴ شهریور نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته در رشته‌هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است، براساس دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های پذیرش براساس سوابق تحصیلی که امروز در سایت سازمان سنجش منتشر شده است، اقدام کنند.
https://jahannews.com/vdcd550jfyt0on6.2a2y.html
jahannews.com/vdcd550jfyt0on6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *