يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

نارندرا مودی: منتظر دیدار با رئیس جمهور ایران هستم

شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۴
کد مطلب: 847891
نخست وزیر هند ضمن استقبال از گفت‌و‌گو با رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران، خواستار ملاقات با او در حاشیه «اجلاس بریکس» شد.
مودی: منتظر دیدار با رئیس جمهور ایران هستم
به گزارش جهان نيوز، نخست وزیر هند  شنبه شب به وقت تهران ضمن خرسندی از گفت‌وگو با آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری جمهوری اسلامی ایران، خواستار ملاقات با او در حاشیه برگزاری اجلاس بریکس در آفریقای جنوبی شد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «ان‌دی تی وی»، «نارندرا مودی» نخست وزیر گفت: «خوشحالم که روز جمعه با سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران صحبت کردم.»

وی گفت که مشتاق دیدار با سید ابراهیم رئیسی، در آفریقای جنوبی در حاشیه اجلاس سران بریکس است که چند روز دیگر در آفریقای جنوبی برگزار خواهد شد.
بر اساس این گزارش، سران دو کشور روز جمعه تلفنی گفت‌وگو کردند و در مورد طیف وسیعی از مسائل دوجانبه از جمله تکمیل کامل بندر چابهار به تبادل نظر پرداختند.
مودی گفت: «ما در مورد تقویت همکاری‌های دوجانبه و منطقه ای، از جمله بندر چابهار گفت‌وگو کردیم.»
 
نخست وزیر هند ضمن محکومیت حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ (ع)، با دولت و ملت ایران و خانواده جانباختگان این جنایت ابراز همدردی کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تشکر از ابراز همدردی نخست وزیر هند در موضوع حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ (ع) گفت‌: «جمهوری اسلامی ایران خواهان تقویت همگرایی منطقه‌ای و توسعه ارتباطات اقتصادی بوده و در این راستا به‌دنبال تعامل با همه کشورهای جهان خصوصا کشورهای آسیایی است.»

رئیس جمهور ایران  توسعه تعاملات با هند به‌ویژه در زمینه‌های ترانزیت و امنیت انرژی و منطقه‌ای را حائز اهمیت دانست و گسترش همکاری‌های مواصلاتی از جمله در کریدور شمال جنوب و تسریع در عملیاتی‌شدن تاسیسات بندری چابهار را خواستار شد.

آیت الله رئیسی همچنین سابقه تمدنی و تاریخی دو کشور را زمینه بسیار خوبی برای توسعه همکاری‌های تهران-دهلی نو در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی دانست.

یک مقام ارشد دولت هند اخیرا اظهار داشت که فعالیت تجاری هند در بندر چابهار در ایران با موفقیت درحال اجراست. «سارباناندا سونووال» وزیر بنادرو کشتیرانی هند با بیان این موضوع گفت که دو کشور به سرعت در حال پیشرفت به سمت امضای قرارداد بلند مدت هستند. چابهار اولین پروژه بندری خارج از کشور هند است و قرارداد بلند مدت آن به مدت ۱۰ سال اعتبار دارد و به صورت خودکار تمدید می‌شود.
https://jahannews.com/vdceof8vzjh8evi.b9bj.html
jahannews.com/vdceof8vzjh8evi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *