يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱

بهره‌برداری از ۳ ایستگاه خط ۶ مترو

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب: 847512
شهردار منطقه ۵ ضمن تشریح پروژه‌های در دست اقدام این منطقه، از افتتاح ۳ ایستگاه مترو در خط ۶ در شهریورماه سال جاری خبر داد.
بهره‌برداری از ۳ ایستگاه خط ۶ مترو
به گزارش جهان نيوز به نقل از  شهر، احسان شریفی شهردار منطقه ۵ درخصوص طرح تفصیلی کن و ابلاغ و اجرایی شدن آن،گفت: طرح تفصیلی کن در سال ۱۳۹۸ به عنوان طرح حفاظت و صیانت از باغات کن در شورای عالی معماری و شهرسازی به تصویب رسید و متعاقب آن در اسفند ۹۸ طرح تفصیلی بافت مسکونی کن به تصویب رسید، اما نکته‌ای که وجود داشت این بود که شهروندان کن از امتیازاتی که در طرح پیش‌بینی شده بود رضایت نداشتند و در طول بیش از ۲ سال گذشته تنها ۱۰ نفر برای اخذ پروانه مراجعه کردند چرا که طرح، اقتصادی پیش‌بینی نشده بود. برای سرمایه‌گذاران و سازنده‌ها برای بازسازی ساختمانها، باقیمانده قابل قبولی پس از اجرای مشارکت باقی نمی‌ماند و رغبت شهروندان برای اجرای طرح کم بود.

برگزاری جلسات چهارجانبه برای اصلاح طرح تفصیلی کن
وی با بیان اینکه از ابتدای این دوره از مدیریت شهری یکی از موضوعات اساسی که با تاکید شهردار تهران پیگیری شد اصلاح و بازنگری طرح کن بود، افزود: جلسات مکرری با حضور نمایندگان مردم در محله کن، نمایندگان معاونت شهرسازی شهرداری، شهرداری منطقه و مهندسان مشاور طرح به صورت چهارجانبه پیش رفت و به نسخه‌ای رسیدیم که در کمیسیون ماده پنج مطرح شد. طرح اصلاحاتی داشت و با اعمال اصلاحات در نهایت در تیرماه ۱۴۰۲ به تصویب رسید که به نظر می‌رسد رضایت بخش قابل توجهی از شهروندان را در پی خواهد داشت.

مزیت‌های طرح تفصیلی اصلاح شده کن
شریفی ادامه داد: از ویژگی‌های این طرح این است که به طور متوسط ساختمان‌هایی که پیش از این امکان ساخت سه طبقه داشتند، اکنون به شرط تامین پارکینگ امکان ساخت ۴ طبقه دارند؛ یعنی اگر فردی ملکی با مساحت ۱۵۰ متر داشته باشد و حداقل گذر آن ۶ متر باشد، امکان ساخت ۴ طبقه به شرط تامین پارکینگ دارد و اگر تجمیع انجام شود و متراژ به ۳۰۰ متر مربع برسد و عرض گذر ۸ متر باشد، امکان ساخت طبقه پنجم به طور قانونی و مجاز در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

شهردار منطقه ۵ اضافه کرد: مزیت دیگر طرح پیش‌بینی لازم برای کسانی است که قولنامه قابل قبول دارند، بدین صورت که قولنامه احداث بنای قبل از سال ۷۰ داشته باشد؛ این افراد هم می‌توانند از مزایای تخریب و نوسازی، مشابه املاک سنددار استفاده کنند، البته این طرح در خصوص قولنامه‌ای‌ها مدت دار است و نامحدود نیست و آن‌ها باید تلاش کنند که هر چه زودتر نسبت به شروع فرایند اخذ پروانه اقدام کنند.

وی تصریح کرد: شهروندان از همین امروز می‌توانند به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه و تشکیل پرونده دهند و اگر نیاز به کسب اطلاعات بیشتری دارند و می‌خواهند با فرایند، بیشتر آشنا شوند به دفتر توسعه محله‌ای در محله میانده کن مراجعه کنند تا مشاوره لازم را از آنجا اخذ کنند.

ایجاد شهردخت نوآوری در باغ گلاریس
شریفی در ادامه درخصوص ایجاد شهردخت نوآوری در باغ گلاریس منطقه ۵ توضیح داد: بر اساس تکالیفی که صورت گرفته هر منطقه باید یک شهردخت نوآوری داشته باشد. بر همین اساس با بخش نوآوری دانشگاه‌ها هماهنگی انجام دادیم و طراحی شهردخت نوآوری منطقه پنج را در داخل باغ گلاریس پیش بردیم. در حال حاضر برخی رخداد‌های نوآوری در حال شکل گیری است و ظرف یک الی دو ماه آینده تجهیز این شهردخت نوآوری انجام و یک مرکز نوآوری در یک محیط خاص به ویژه برای دختران شکل خواهد گرفت.

بهره‌برداری از باغ ایرانی در غرب پایتخت تا آخر تابستان
شهردار منطقه ۵ در تشریح پروژه باغ ایرانی در این منطقه نیز گفت: این پروژه در یکی از زمین‌هایی اجرا می‌شود که شهرداری در طول سالیان گذشته تملک کرده بود. از ویژگی‌های این زمین مشجر بودن با درختان کهنسال و مثمر است. ضمن اینکه موقعیت مکانی باغ مناسب است. مساحت آن حدود یک هکتار است و در حد فاصل بزرگراه شهید حکیم تا بزرگراه آیت الله کاشانی در خیابان شهید الهی قرار دارد. پیش بینی می‌شود این باغ تا اواخر شهریور ماه افتتاح شود.

آزاد شدن زمین ۷ هزار متری برای ایجاد یک مجموعه تفریحی
وی همچنین درباره باغ ۷ هزار متری در فرحزاد نیز یادآور شد: این زمین که سالیان سال در تصرف متصرفان بود، اسفند ماه سال گذشته با حکم قضایی آزاد شد. اکنون مراحل واگذاری به بخش خصوصی از طریق مزایده را طی می‌کند تا پس از اجرا و تکمیل به عنوان یک مجموعه تفریحی فعال به شهروندان خدمت ارائه دهد.

رفع تصرف از یک کارواش و تغییر کاربری به پارکینگ عمومی
شریفی در ادامه درخصوص رفع تصرف از یک کارواش و زمین آن در محدوده بزرگراه اشرفی اصفهانی نیز بیان کرد:، چون زمین سه هزار متری این کارواش تصرفی بود و شهروندان نیز از آن گلایه داشتند، با حکم مرجع قضایی رفع تصرف شد و، چون هیچ یک از بنا‌های آن مجاز نبود، کارواش هم تخریب شد و در حال حاضر به عنوان یک پارکینگ همسطح در اختیار شهروندان قرار گرفت.

۳ ایستگاه مترو در خط ۶ در شهریور ماه افتتاح می‌شود
پروژه‌های در دست اقدام منطقه ۵ دیگر موضوعی بود که شهردار این منطقه به آن اشاره کرد و افزود: در حوزه حمل و نقل، سه ایستگاه مترو در شهریور ماه افتتاح خواهد شد که مربوط به انتهای غربی خط ۶ مترو هستند و تاکنون بیش از ۹۷ درصد عملیات اجرایی آن‌ها انجام شده است. البته این ایستگاه‌ها هنوز نامگذاری نشده‌اند چرا که نامگذاری آن‌ها باید به تصویب شورای شهر برسد، اما از لحاظ موقیت مکانی یکی از ایستگاه‌ها در بلوار کوهسار جنب مجتمع او. پی. جی واقع شده و ایستگاه آخر خط ۶ است. یکی دیگر از ایستگاه‌ها در تقاطع شهران و شهید همت و ایستگاه دیگر نیز در شهر زیبا قرار دارد.

رایزنی برای حل مشکل معارض تقاطع حکیم و تعاون
وی در پایان درباره اصلاح تقاطع‌های منطقه ۵ با بیان اینکه این پروژه‌ها با سرعت خوبی پیش می‌رود، خاطرنشان کرد: در پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید حکیم و تعاون معارضی وجود دارد که در حال گفتگو برای حل مشکل هستیم. همچنین از موضوعاتی که درخصوص این پروژه سالیان سال متوقف مانده بود، رفع معارضین اشجار آن بود که با جابجایی درختان در فصل مناسب این مشکل رفع شده و تجهیز کارگاه و انتخاب پیمانکار و عقد قراردارد آن صورت گرفته است. امیدواریم عملیات اجرایی آن به زودی شروع شود.
https://jahannews.com/vdcezf8vwjh8eni.b9bj.html
jahannews.com/vdcezf8vwjh8eni.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حمید
Iran, Islamic Republic of
دست آقایان دست اندرکاران درد نکنه