شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

قطار ملی امسال به تولید انبوه می رسد

دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب: 846225
مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه در خصوص افتتاح های سال جدید مترو توضیحاتی ارائه کرد و گفت: در صورت انجام کارها، فرآیند تولید انبوه قطار ملی مترو امسال انجام می شود.
قطار ملی امسال به تولید انبوه می رسد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، توسعه مترو در دستور کار مدیریت شهری است و تا پایان سال جاری تعداد زیادی ایستگاه افتتاح و آماده بهره برداری می شود.

تکمیل خطوط در حال انجام است و با محسن هرمزی مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه د رخصوص افتتاحیه ها و اهم اقدامات شبکه مترو تهران در سال 1402 به گفت وگو نشستیم.
 
چه ایستگاه هایی امسال  در خط 7 مترو آماده بهره برداری می شود؟
افتتاح ایستگاه میدان کتاب و یک کیلومتر مسیر تونلی(خط 7)
از نکات بارز معماری ایستگاه‌ میدان کتاب، نوع طراحی مینیمال آن است که در عین زیبایی ایستگاه، اتفاقاً هزینه‌های اجرا و بهره‌برداری آتی از سازه‌ها را تقلیل می‌دهد. البته شاخصه ایرانی – اسلامی بودن در معماری این ایستگاه نیز لحاظ شده است. حتی نوع نورپردازی سالن‌ها و معابر داخلی ایستگاه‌ نیز متفاوت از گذشته بوده و این امر ضمن تلطیف فضاهای زیرزمینی، چشم‌انداز بصری آن را هم زیباتر می‌سازد.
این ایستگاه‌ ضمن آنکه ارتباط موضوعی منسجم‌تری با محیط پیرامونی خود برقرار ‌می‌سازد، در افزایش کیفیت بصری فضاهای شهری نیز نقش‌آفرینی پررنگتری ایفاء کرده و در عین حال هزینه اجرا و نگهداری از آن کاهش خواهد ‌یافت. در واقع مصالح جدید که از طول عمر مفید بیشتری برخوردار‌ هستند و با عنایت به فناوری‌های روز دنیا مدنظر قرار ‌گرفته‌اند، در عین رعایت الگوی ایرانی – اسلامی، رخنمون زیباتری را در منظر و مرئای عمومی به نمایش خواهند‌ گذاشت. ایستگاه میدان کتاب که آخرین ایستگاه منتهی الیه شمال غربی خط 7 به حساب می آید، در شهریورماه افتتاح خواهد شد.

آیا ایستگاه مترو پرند امسال آماده بهره برداری می شود؟ سال هاست که مدیران وعده افتتاح این ایستگاه را داده اند ولی اتفاقی رخ نداده است.
افتتاح ایستگاه مترو پرند و 19 کیلومتر مسیر ریلی (امتداد خط یک)
یکی از شهرهای اقماری اطراف تهران که طی سال‌های اخیر رشد جمعیت پرشتابی را تجربه کرده و پیش‌بینی می‌شود تا سال 1405 تعداد ساکنان آن به مرز 700 هزار نفر برسد، شهر جدید پرند است. این شهر در 35 کیلومتری غرب پایتخت و در حاشیه آزادراه ساوه واقع شده است. جمعیت حال حاضر شهر پرند حدود 450 هزار نفر بوده و روزانه بین 30 تا 40 هزار نفر بین شهرهای تهران و پرند در تردد هستند که بخش عمده‌ای از آنها از طریق آزادراه تهران - ساوه به محل کار خود دسترسی پیدا می‌کنند. در حقیقت دغدغه خانواده‌های این جمعیت قابل توجه، صحت و سلامت سرپرستان خانوارهایی است که برای امرار معاش، مجبور هستند هر روز با "جاده مرگ" مواجه شوند.

ایستگاه مترو پرند با یک خط رفت و یک خط برگشت، در هفته دولت افتتاح خواهد شد. این امر به معنای بهره برداری از یک ایستگاه و 19 کیلومتر مسیر تونلی است. هزینه پروژه به ارزش امروز، بیش از 5 هزار میلیارد تومان است؛ پروژه ای که از سال 1384 مطالعات آن آغاز شد و امسال در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

همچنین پروژه تکمیل خط مترو تهران - پرند در واقع محدوده 19 کیلومتری بین فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر جدید پرند را شامل می‌شود چرا که امتداد خط یک مترو تا فرودگاه امام خمینی (ره) قبلاً ایجاد شده و مسافرگیری در این قطعه جاری است.

تست سرد این خط، تیرماه سال گذشته صورت گرفت و پیش بینی می شود در نیمه نخست امسال خط پرند به بهره برداری برسد.

در خط 6 مترو کدام ایستگاه ها آماده بهره برداری می شود؟
افتتاح 3 ایستگاه و 5/5 کیلومتر مسیر شمالی از خط 6
خوشبختانه با تامین منابع مالی لازم و تمرکز ویژه مدیریت شهری بر موضوع تکمیل حداکثری ایستگاههای باقی‌مانده خطوط موجود شبکه مترو تهران، زمینه افتتاح پروژه‌های متعددی در خط 6 فراهم شده است. غیر از افتتاح فاز نخست پایانه دولت آباد که امید می رود امسال محقق شود و همچنین پست برق جنوبی خط 6 به همراه 12 ورودی جدید در این خط، در فاز نخست بهره‌برداری از ایستگاههای در حال تکمیل خط شش، 5/5 کیلومتر مسیر تونلی از ایستگاه شهید ستاری تا ایستگاه شهدای کن که مربوط به بخش شمالی این خط می‌شود به بهره‌برداری خواهد رسید؛ در این 5/5 کیلومتر مسیر، 3 ایستگاه شهر زیبا، شهران و شهدای کن تکمیل و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. ارزش این فاز از بهره‌برداری ایستگاهها و مسیر تونلی خط 6 مبلغی در حدود 5 هزار میلیارد تومان است. زمان افتتاح 3 ایستگاه مذکور و 5/5 کیلومتر مسیر تونلی، اواخر شهریورماه عنوان شده است.

خط 6 مترو از ایستگاه دولت آباد در جنوب شرق تهران آغاز و با گذر از زیر معابر مهم شهری، در انتها به ایستگاه شهدای کن در شمال غرب پایتخت می‌رسد. هم اکنون 27 کیلومتر مسیر پیوسته و 17 ایستگاه این خط در حال بهره برداری است که برای تکمیل باید به 42 کیلومتر مسیر و 32 ایستگاه ارتقاء یابد.

حفاری خط 10 مترو چه زمان آغاز می شود؟
 احداث تونل های فاز نخست پروژه خط 10 مترو تهران بزودی وارد مرحله عملیاتی می شود
به دنبال اتمام عملیات حفاری شفت ورود دستگاه حفار مکانیزه و تحکیم دیواره های آن در کارگاه میدان دریاچه شهدای خلیج فارس و همچنین پیشرفت مراحل مربوط به مونتاژ این دستگاه، احداث تونل های فاز نخست پروژه خط 10 مترو تهران بزودی وارد مرحله عملیاتی می شود.

خط 10 مترو تهران به طول تقریبی 43 کیلومتر، شامل 34 ایستگاه بوده و از ایستگاه وردآورد (ایستگاه تبادلی با خط 5) در منتهی الیه غربی خود آغاز و تا فلکه سوم تهرانپارس (ایستگاه تبادلی با خط 4) در شرق پایتخت ادامه خواهد یافت. فاز نخست پروژه ساخت این خط به طول 20 کیلومتر از منطقه سعادت آباد (میدان کتاب) تا وردآورد اجرا خواهد شد. برای این منظور قرار است 3 دستگاه TBM (دستگاه حفار مکانیزه) به خدمت گرفته شود که دو دستگاه در خلاف جهت یکدیگر از کارگاه میدان دریاچه شهدای خلیج فارس و یک دستگاه از کارگاه جنت آباد (به سمت شرق) عملیات احداث تونل و مسیر فاز نخست خط 10 را به انجام خواهند رساند؛ البته شفت ورود دستگاه حفار مکانیزه در کارگاه جنت آباد در مراحل اولیه حفاری قرار دارد.

پیش‌بینی می‌شود اولین دستگاه حفار مکانیزه که یکصد متر طول و هزار تن وزن دارد، از ماه آینده عملیات حفاری تونل‌های اصلی در بخش غربی پروژه را آغاز نماید. این دستگاه در شرایط مناسب پشتیبانی و اجرایی یعنی زمانی که مصالح لازم (سیمان و آرماتور) به میزان کافی موجود بوده و به دلیل نقص فنی یا موارد تعمیراتی متوقف نگردد، روزانه قادر به حفاری و ساخت 15 متر تونل می باشد. به تعبیر بهتر با راه‌اندازی 3 دستگاه حفار مکانیزه و تامین مصالح مورد نیاز، اگر اتفاق غیرمترقبه ای در کارکرد این دستگاه ها پیش نیاید، امکان احداث فاز نخست خط 10 مترو تهران ظرف مدت زمان 3 سال وجود خواهد داشت و این امر باعث می شود سرعت پروژه از برنامه زمان بندی آن سبقت بگیرد.

توسعه شرقی خط 4 به کجا رسید؟
آغاز عملیات حفاری تونل مسیر توسعه شرقی خط 4 (فازهای اول و دوم)
بعد از انعقاد تفاهمنامه همکاری بین شهرداری تهران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، عملیات اجرایی فاز دوم پروژه احداث مسیر توسعه شرقی خط 4 مترو پایتخت بزودی آغاز خواهد شد. فاز نخست پروژه توسعه شرقی خط 4 هم اکنون در حال اجرا است.
باتوجه به توسعه و تغییرات گستره شهر تهران و در پی انجام مطالعات طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت، توسعه شرقی خط 4 از ایستگاه شهید کلاهدوز تا محدوده دانشگاه شهید عباسپور در شمال شرق تهران به منظور ایجاد سیستم راه‌آهن ریلی درون شهری یکپارچه و فراگیر، مورد تصویب شورای‌عالی هماهنگی ترافیک کشور قرار گرفت.

در این راستا به موجب تفاهمنامه‌ای که روز 25 بهمن ماه 1401 بین شهرداری تهران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد، فاز دوم پروژه مسیر توسعه شرقی خط 4 از شمال تقاطع بزرگراههای شهید سلیمانی و شهید باقری تا محدوده دانشگاه آزاد تهران شمال و دانشگاه شهید عباسپور وارد مرحله اجرایی شد. طول این مسیر 6 کیلومتر بوده و 6 ایستگاه را شامل خواهد شد.

توسعه شرقی خط 4 یکی از پرتقاضاترین در‌خواست‌های شهروندان از مدیریت شهری پایتخت طی سالهای اخیر بوده و پیش بینی می شود در افق 20 سال آینده، حدود 25 درصد از کل مسافران خط 4 مترو مراجعانی باشند که از ایستگاههای بخش توسعه شرقی آن استفاده خواهند کرد. ضمن اینکه دغدغه حمل و نقلی تعداد قابل توجهی از جمعیت دانشجویی که در دانشگاههای پردیس فنی – مهندسی شهید عباسپور، دانشگاه آزاد واحد تهران شمال و دانشگاه امام حسین (ع) و شهروندان محدوده حکیمیه رفت و آمد دارند، با توسعه شرقی خط مذکور برطرف خواهد شد. توسعه شرقی خط 4 با احداث یک پارکینگ زیرزمینی در شمالی‌ترین نقطه آن خاتمه خواهد پذیرفت تا شرایط سرویس دهی قطارها به مسافران پرتعداد خط 4 ارتقاء یابد.

خطوط جدیدمترو در تهران ساخته می شود؟
تکمیل مطالعات فازهای اول و دوم خطوط جدید (8 تا 11) سال جاری
مطالعات خطوط جدید طبق طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت از اواسط سال 1399 آغاز شد. طبق طراحی‌های صورت گرفته با احداث 4 خط جدید، حدود 170 کیلومتر مسیر و 130 ایستگاه به شبکه مترو تهران اضافه خواهد شد.

برای اولین بار، در انجام مطالعات خطوط جدید از مجموعه مشاوران شهرسازی و ترافیکی در تعیین موقعیت دقیق ایستگاهها و همچنین برآورد ظرفیت خطوط استفاده شده است. از مهمترین اقدامات انجام شده در مطالعات این 4 خط، بررسی اثرات احداث و بهره‌برداری از هر یک از ایستگاه‌های جدید بر میزان جذب مسافر سایر خطوط مترو تهران است.

یکی دیگر از ویژگی‌های مطالعات صورت گرفته، فازبندی اجرا و بهره‌برداری از خطوط جدید بر مبنای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای تامین منابع مالی طرح است.

اطلاعات مربوط به کلیه تملک‌های مورد نیاز برای احداث تونل‌ها و ایستگاهها و همچنین دپو و پارکینگ‌های خطوط جدید، توسط مشاوران طرح استخراج شده است.

برنامه اولیه ساخت خطوط 8 تا 11 در 3 فاز 7 ساله (هر فاز حدوداً 50 کیلومتر) طراحی شده بود اما مدیریت شهری فعلی، قصد دارد زمان اجرای کل پروژه را به حداقل ممکن کاهش دهد تا هزینه‌های آن به شکل معناداری تقلیل یافته و در طول سالیان متمادی، کمتر از بابت رشد نرخ تورم متاثر شود. تهاتر املاک، ظرفیت مالی مجتمع‌های ایستگاهی، مشارکت بخش خصوصی و روش های جدید تامین منابع مالی مانند TOD برای پوشش هزینه های احداث 4 خط جدید و همچنین تامین ناوگان و تجهیز تونل‌ها در نظر گرفته شده است.

ساخت تونل‌ها و ایستگاه‌ها، تامین ناوگان مورد نیاز و تجهیز شبکه خطوط جدید مترو، به ارزش پول امروز حداقل 400 هزار میلیارد تومان هزینه در بردارد. با احداث 4 خط جدید، روزانه حداقل 2/2 میلیون سفر به جمع استفاده کنندگان از شبکه مترو تهران افزوده شده و جمع کل سفرهای روزانه خطوط هفتگانه فعلی و چهارگانه جدید به حداقل 5 میلیون سفر در روز می‌رسد.

میزان صرفه‌جویی ناشی از کاهش مصرف بنزین و گازوئیل بر اثر ساخت خطوط جدید حداقل 800 میلیون لیتر در سال و به عبارتی 2400 میلیارد تومان به قیمت امروز حامل‌های انرژی است. احداث خطوط 8 تا 11 در هم‌افزایی با خطوط هفتگانه موجود، باعث ایجاد حلقه‌ای متصل و یکپارچه در شبکه راه آهن ریلی زیرزمینی پایتخت شده و شکل پراکندگی ایستگاهها در مناطق مختلف را متعادلتر می‌سازد.

در حال حاضر مناطق پرجمعیت و متراکمی از قبیل مناطق 18، 17، 15،9 و 20 از حداکثر یک تا 3 ایستگاه مترو برخوردار بوده و منطقه 21 حتی یک ایستگاه مترو هم ندارد! برای احداث خطوط 10 و 11 دو تفاهمنامه به ترتیب با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و شرکت مپنا ریلی به امضاء رسیده و خطوط 8 و 9 نیز در مرحله مذاکره برای تعیین پیمانکار اصلی است.

مشخصات خطوط چهارگانه جدید را اعلام کنید؟
خط 8 از مسعودیه تا سرسبز به طول 40 کیلومتر و 37 ایستگاه، خط 9 از دولت آباد تا چیتگر به طول 46 کیلومتر و 39 ایستگاه، خط 10 از تهرانپارس تا وردآورد به طول 43 کیلومتر و 35 ایستگاه، خط 11 از چیتگر تا سه راه تقی‌آباد به طول 33 کیلومتر و 21 ایستگاه است.

البته بگذارید بگویم که افتتاح 7 ایستگاه از خط 6 مترو (ایستگاههای شهدای هفدهم شهریور، میدان خراسان، سرباز، بهار شیراز، خیابان استاد نجات اللهی، آیت ا...کاشانی و آبشناسان) را خواهیم داشت.

اگر روند تامین منابع مالی قابل قبول باشد، می‌توان در ادامه فرآیند تکمیل ایستگاههای خط 6 شاهد بهره برداری از 7 ایستگاه دیگر به نامهای خراسان، شهدای هفدهم‌شهریور، سرباز، بهار شیراز، شهید نجات‌اللهی، آیت‌ا... کاشانی و آبشناسان در اواخر سال 1402 باشیم تا عملاً اکثر قریب به اتفاق ایستگاههای خط 6 امسال در مدار استفاده شهروندان قرار گیرد. از این 7 ایستگاه، دو ایستگاه در قطعه شمالی و 5 ایستگاه در قطعه جنوبی خط 6 قرار دارند. در حال حاضر پیشرفت عملیات ساختمانی این 7 ایستگاه به طور میانگین در حدود 70 درصد است.

انبوه سازی از قطار ملی در سال جاری اغاز می شود؟ در این باره توضیح دهید.

اخذ تاییدیه های نهایی قطار ملی مترو (با عمق داخلی سازی 85 درصد)
یکی از اهداف کلان برنامه هفتم توسعه در زمینه صنایع ریلی کشور ، استفاده از فناوری های داخلی و ایجاد فرصت برای صنعتگران و دست اندرکاران این حوزه ، جهت بومی سازی ، برقی سازی و هوشمند سازی صنعت ریلی است؛ هدف میان مدت این طرح ، توانمند سازی صنایع ریلی به منظور تامین لکوموتیو ، واگن ، ترن‌های مورد نیاز کشور و همچنین احیا و به روز رسانی قطارهای خود کشش در افق سال 1404 بوده و پروژه طراحی و ساخت قطار ملی مترو که به مراحل پایانی تست های فنی و اخذ مجوز بهره برداری رسیده است ، در همین راستا مد نظر قرار داشته است.

طراحی و ساخت قطار ملی مترو با عمق داخلی سازی 85 درصد ، یک فناوری پیشرفته را شامل می شود که امروز با یک عزم عمومی در حال نتیجه دادن بوده و در مرحله اخذ مجوز اولیه ، فقط 3 مرحله تست دیگر باقی مانده که انتظار می رود اوایل تابستان امسال ، آن تست ها نیز با موفقیت پشت سر گذاشته شده و استاندارد های لازم اخذ شود تا فرآیند تولید انبوه قطار ملی مترو از همین امسال در شرکت واگن سازی تهران آغاز می شود. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکت مترو تهران، راهبری این پروژه را در قسمت های مختلف برعهده داشته اند.

قرارداد خرید 630 دستگاه واگن چه زمان نهایی می شود؟
اجرایی شدن قرارداد(160+) 630 دستگاه واگن (فاینانس خارجی)
به موجب پیگیری‌های صورت گرفته در ماههای اخیر و همچنین همکاری دولت، نامه تامین مبلغ پیش‌پرداخت از قرارداد تامین 630 دستگاه واگن که ازسال 1396 با یک شرکت چینی منعقد شده‌است، مورد تایید سازمان برنامه و بودجه قرار‌گرفت تا از محل تهاتر درآمدهای نفتی عملیاتی شود.

خوشبختانه نامه مربوط به تامین سهم دولت از قرارداد خرید 630 دستگاه واگن که مبلغی در حدود 118 میلیون یورو به عنوان پیش‌پرداخت را شامل می‌شود، توسط سازمان برنامه و بودجه تایید شد تا یک گام مهم در جهت اجرا‌یی شدن این قرارداد که 6 سال از تاریخ انعقاد آن می‌گذرد، برداشته شود؛ البته در مرحله بعد باید مساله گشایش LC دنبال شود که آن نیز به صورت مجدانه پیگیری می‌شود. ضمن اینکه با رایزنی های صورت گرفته، تعداد واگنهای این قرارداد به 790 دستگاه افزایش یافته است.

اجرایی شدن قرارداد ساخت 113 دستگاه واگن با رویکرد تولید انبوه قطار ملی مترو  (شرکت واگن سازی تهران)
متعاقب تایید نهایی تست‌های فنی قطار‌ملی مترو که مراحل پایانی خود را سپری می‌کند، قرارداد تولید 113 دستگاه واگن توسط شرکت واگن‌سازی تهران، امکان عملیاتی شدن پیدا خواهد‌ کرد و البته این امر مستلزم تامین منابع مالی مورد نیاز است. در این زمینه نیز اقدامات خوبی انجام شده و امید می رود بتوان بزودی شاهد اجرایی‌شدن آن قرارداد هم بود تا شبکه حمل و نقل عمومی پایتخت به لحاظ تامین ناوگان مورد نیاز برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان، در سالهای پیش‌رو وضعیت بهتری را تجربه کند.

ساخت پایانه ها در سال جاری تکمیل می شود؟
احداث و ادامه عملیات اجرایی پایانه آزادگان (خط 3)، فاز دوم پایانه شهید کلاهدوز (خط 4)، پایانه دولت آباد (خط 6) و پایانه ورزشگاه تختی (خط 7)
عملیات اجرایى پروژه احداث پایانه و پارکینگ آزادگان که مربوط به قطارهاى خط 3 شبکه مترو تهران مى‌شود، در 5 جبهه کارى ادامه داشته و تمهیدات لازم جهت سرعت گرفتن روند پیشرفت فیزیکى پایانه اندیشیده شده است.

 پایانه آزادگان در جنب بزرگراه‌هاى آزادگان و آیت‌ا... سعیدى واقع شده که فاز نخست آن با 25 هکتار وسعت، امکان توقف 56 رام قطار را دارد. البته فاز توسعه‌اى پایانه مذکور، جهت تعمیر و نگهدارى قطارهاى خط 11 (که هنوز عملیات ساخت آن آغاز نشده است) در نظر گرفته شده که یک سازه زیرزمینى دو طبقه را شامل مى‌شود.
از طرف دیگر عملیات اجرایی مربوط به تکمیل فاز دوم پایانه شهید کلاهدوز (خط 4) و پایانه دولت آباد (خط 6) نیز در حال انجام است تا سرفاصله حرکتی قطارها در این دو خط مهم شبکه مترو بیش از پیش کاهش یابد. عملیات اجرایی پایانه ورزشگاه تختی در خط 7 نیز در صورت همکاری وزارت ورزش برای در اختیار گذاشتن اراضی مورد نیاز، شروع خواهد شد.

نواقص خط 3 مترو چه زمان برطرف می شود؟
تکمیل نواقص خط 3 مترو  از هواکش های میان تونلی و هواسازهای ایستگاهی، پله برقی، آسانسور، کل سیستم زهکش خط 3، تجهیزات تهویه و ..
افتتاح ورودی دوم ایستگاه خواجه عبدا... انصاری، نصب و راه اندازی سیستم RIC ایستگاه سهروردی و تامین و اجرای تجهیزات اسکادا در بخش‌های میانی و جنوبی خط 3، سیستم زهکش این خط، تکمیل هواکش ها و هواسازهای میان تونلی از اقدامات تکمیلی در زمینه رفع نواقص این خط طی سال جاری به شمار می‌آیند.

پست برق جنوبی خط 6 (پست کیانشهر)
همچنین پست برق جنوبی خط 6 مترو (موسوم به پست فشار قوی کیانشهر) به عنوان نخستین پست برق مستقل و اختصاصی این خط، در شهریورماه افتتاح و وارد مدار بهره‌برداری می شود؛ این امر به معنای تحقق یکی از مهمترین پیش نیازهای افتتاح ایستگاه‌های باقی مانده قطعه شمالی خط 6 در سال جاری است.

به موجب تلاشهای صورت گرفته در چند ماه اخیر و اتمام عملیات کابل کشی داخل تونل خط 6 پست برق جنوبی این خط که از پست اصلی و مهم مشیریه (متعلق به برق منطقه ای تهران) تغذیه شده و برق 63 کیلوولت را به برق 20 کیلوولت تبدیل می کند، بزودی مورد بهره‌برداری قرار می گیرد؛ این پست برق نخستین منبع تامین نیروی برق اختصاصی و مستقل خط 6 به حساب آمده و در ادامه باید 2 پست برق دیگر نیز برای تامین کل برق مورد نیاز خط مذکور راه اندازی شود. پست برق کیانشهر براساس فناوری GIS ساخته شده و در نتیجه فضای اشغال شده توسط آن نسبت به نمونه‌های قبلی 70 درصد کاهش یافته است.

بیش از 70 درصد تجهیزات استفاده شده در این پست برق از محصولات داخلی بوده  و تمام اقدامات مهندسی، نصب و اجرای آن توسط متخصصان ایرانی صورت پذیرفته است. هزینه 285 میلیارد تومانی روند ساخت و راه اندازی پست برق جنوبی خط 6، اهمیت بهره‌برداری از آن را در تاثیرش بر افتتاح بدون اشکال ایستگاههای قطعه شمالی این خط را نشان داده و به این ترتیب با ضریب اطمینان بالا می‌توان برای تامین برق ایستگاههای در حال تکمیل خط 6 برنامه‌ریزی کرد. پست برق شمالی خط 6 نیز امسال قابلیت تکمیل و راه اندازی دارد.

احداث و راه اندازی 22 ورودی جدیددر ایستگاه های بهره برداری شده قبلی
در صورت تامین به موقع منابع مالی، امکان بهره برداری از 22 ورودی جدید در خطوط 3، 4، 6 و 7 شبکه مترو تهران در سال جاری وجود خواهد داشت. هر ورودی جدید ایستگاه های مترو حدود 50 میلیارد تومان هزینه دربرداشته است.

اتمام عملیات حفاری و ساخت تونل پروژه توسعه جنوبی خط 6
پروژه توسعه جنوبی خط 6 مترو تهران، مسیری به طول 9500 متر و 4 ایستگاه را شامل می‌شود که از ایستگاه دولت آباد آغاز و با عبور از محدوده دولت آباد، میدان صفائیه ، چشمه علی و برج طغرل ، ابن بابویه، خیابان غیوری، خیابان فداییان اسلام و میدان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در انتها به ایستگاه شهر ری (مشترک با خط یک مترو و ایستگاه راه آهن سراسری) ختم می‌گردد و در حال حاضر حفاری حدود یک کیلومتر آن باقی‌مانده است. در صورت تامین به موقع منابع مالی امکان بهره‌برداری از 2 ایستگاه این طرح حمل و نقلی تا یک‌سال آینده وجود خواهد داشت.
https://jahannews.com/vdcewp8vnjh8ewi.b9bj.html
jahannews.com/vdcewp8vnjh8ewi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *