دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

ماجرای حذف ارز نیمایی گوشت وارداتی

يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب: 847005
امروز اخباری مبنی بر ماجرای حذف ارز نیمایی گوشت وارداتی از سوی سازمان توسعه تجارت مطرح شد که قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی می‌گوید حذف ارز نیمایی در گوشت وارداتی بخش صنعت بوده و ارز گوشت خانوار سرجای خودش هست.
ماجرای حذف ارز نیمایی گوشت وارداتی
به گزارش جهان نيوز، امروز اعلام خبر حذف ارز نیمایی گوشت وارداتی نگرانی بین مردم و فعالان این صنعت ایجاد کرد که مبادا قیمت گوشت بیشتر از این رقم فعلی افزایش یابد اما بلافاصله قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی این خبر را تکذیب کرد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفته است که حذف ارز نیمایی مربوط به گوشت وارداتی منجمد است که در بخش صنعت از آن استفاده می شود و تغییری در نرخ ارز گوشت مصرف خانوار ایجاد نشده است.

*ماجرای حذف ارز گوشت وارداتی
یک منبع آگاه در وزارت جهاد کشاورزی به خبرنگار فارس گفت:‌ قبلا وزارت  جهاد نامه‌ای را به سازمان توسعه تجارت برای تغییر نرخ ارز گوشت منجمد و گاومیش برای استفاده در بخش صنعت درخواست کرده بود و آنها هم موافقت کردند ولی هیچوقت قرار نشده بود تغییر نرخ ارز در بخش گوشت مصرفی خانوار باشد.

وی ادامه داد: برخی وارد کنندگان برای بهره‌ برداری از این مسئله به نفع خودشان، تغییر حذف ارز نیمایی 28500 تومانی گوشت وارداتی را مطرح کردند که اصلا چنین نبوده است.

مدیرکل دفتر صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت، طی نامه‌ای به دفتر فناوری این سازمان اعلام کرده که پیرو نامه معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تغییر محل ارز واردات انواع گوشت قرمز با کدهای تعرفه ۰۲۰۴۳۰۰۰، ۰۲۰۴۴۱۰۰، ۰۲۰۴۴۲۰۰ و ۰۲۰۴۴۳۰۰ از گروه کالایی ۲۱ (ارز از محل تالار اول) به گروه کالایی ۲۲ (ارز از محل تالار دوم)، اقدامات لازم انجام شود.

https://jahannews.com/vdcbgzbwsrhbagp.uiur.html
jahannews.com/vdcbgzbwsrhbagp.uiur.html
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *