دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۴

سازمان فضایی ایران کاهش سطح آب دریای خزر را تایید کرد

شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب: 846882
سازمان فضایی ایران با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای، وضعیت سطح آب دریای خزر به عنوان بزرگترین دریاچه جهان را بررسی و کاهش سطح آب این دریا را تایید کرد.
سازمان فضایی ایران کاهش سطح آب دریای خزر را تایید کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از کانال سازمان فضایی ایران، در این بررسی‌ها که شامل بررسی یک بازه زمانی حدودا ۱۰ ساله بوده و توسط بخش سنجش از دور سازمان فضایی ایران انجام شده، بخش‌های مختلف دریای خزر از منظر سطح آب دریا مورد ارزیابی قرار گرفته است.

این بررسی‌ها نشان می‌دهد که بخش شمالی دریای خزر در سالیان گذشته به ویژه دو سال اخیر با کاهش سطح آب و پیشروی خط ساحل که نشات‌گرفته از کاهش میزان آب بوده، مواجه شده است.

در بخش جنوبی و سواحل کشورمان، فعلا تغییرات زیادی حاصل نشده که احتمالا به دلیل شیب یا عمق دریا در این بخش است، اما روند کاهش سطح آب دریای خزر موضوعی مهم و جدی تلقی می‌شود.

در مجموع، سازمان فضایی ایران به عنوان متولی بخش فضایی کشور تایید می‌کند که سطح آب دریای خزر کاهش یافته و این کاهش سطح در صورت تداوم یافتن، در سالیان پیش‌رو مشکلات زیست محیطی زیادی را برای همه کشورهای ساحلی ایجاد خواهد کرد.
https://jahannews.com/vdcdj90jxyt0oj6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdj90jxyt0oj6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کمال
Canada
چرا نمی گویید علت چیست ؟سد سازی روسیه در ورودی اصلی دریاچه خزر علت این فاجعه است .
بلدی
Iran, Islamic Republic of
غیب گفتی؟!!!
مینایی
Iran, Islamic Republic of
عجب!!!! نه برادر علتش افزایش دمای هوا و اثرگذاری آن بر میزان تبخیر و هدر رفت آبه
مکیال
Iran, Islamic Republic of
آقا کمال اگر دنبال واقعیت هستی علتش رو توی تمام سایتهای حتی آمریکایی نوشته که "گرم شدن هوا و تبخیر آبه" اما اگر نه دنبال چیز دیگه ای هستی آره علتش همون که شما نوشتی!