يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
رئیس جمهور آفریقای جنوبی:

علاقه‌مندیم ایران عضو بریکس شود

پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۲۰
کد مطلب: 846682
رئیس جمهور آفریقای جنوبی در دیدار امیرعبداللهیان حضور آیت‌الله رئیسی در نشست سران بریکس را از اهمیت ویژه‌ای برخوردار دانست و گفت: آفریقای جنوبی علاقه‌مند است ایران به عضویت بریکس پذیرفته شود و از حمایت کامل ما برخوردار خواهد بود.
علاقه‌مندیم ایران عضو بریکس شود
به گزارش جهان نيوز، حسین امیرعبداللهیان،وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور برگزاری پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی در پرتوریا حضور دارد، بعد از ظهر امروز پنجشنبه ۱۹ مرداد با سیریل رامافوزا رئیس جمهور آفریقای جنوبی دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به روابط خوب و روبه رشد دو کشور و برگزاری موفق پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، از نهایی شدن توافقات سازنده بخش‌های مختلف و آماده شدن چندین سند همکاری ابراز خرسندی کرد.

امیرعبداللهیان همچنین از پذیرش دعوت از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت رئیس جمهور در اجلاس سران بریکس خبر داد.

وزیر امور خارجه با اشاره به جایگاه مهم جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا و جایگاه آفریقایی جنوبی در قاره آفریقا و توانمندی‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف، از توسعه همکاری‌ها استقبال کرد.

رامافوزا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی نیز در این ملاقات ضمن ابلاغ سلام به رئیس جمهور ایران و ابراز خرسندی از پذیرش دعوت وی از سوی رئیسی جهت شرکت در اجلاس سران بریکس و همچنین سفر رسمی دوجانبه پاییز به آفریقای جنوبی، سفر وی را مهم ارزیابی کرده و اضافه کرد که حضور رئیس جمهور ایران در اجلاس بریکس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و مورد توجه آفریقای جنوبی قرار دارد.

وی عنوان کرد که اجلاس سران بریکس در جهان مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته و آفریقای جنوبی علاقه‌مند است تا ایران به عنوان کشور دوست آفریقای جنوبی، به عضویت بریکس پذیرفته شود و ایران در این خصوص، حمایت کامل آفریقای جنوبی را دارا است.

رامافوزا افزود: ما از توافقات حاصله در کمیسیون مشترک خرسندین و آماده اجرای توافقات هستیم.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی در پایان ابراز امیدواری کرد که در سفر رسمی رئیس جمهور ایران چندین سند همکاری به امضا رسیده و در زمینه‌های مختلف ، همکاری دو کشور جنبه اجرایی به خود گیرد.
https://jahannews.com/vdcbw0bw5rhba0p.uiur.html
jahannews.com/vdcbw0bw5rhba0p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *