شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱
وزیر صمت در گفتگو با خبرنگاران:

باید بهترین قطعات خودرو را بخریم/ بازار، دستوری تنظیم نمی‌شود

پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب: 846625
وزیر صمت با بیان اینکه باید خودروهای روز تولید کنیم، گفت: لازم است بهترین قطعات را از بهترین جای دنیا که مزیت رقابتی دارد، تهیه کنیم.
باید بهترین قطعات خودرو را بخریم
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، عباس علی‌آبادی شب گذشته در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: وزارت صمت در شرایط سختی به سر می‌برد و عده‌ای حواشی زیادی برای وزرا درست می‌کنند که این حواشی موجب می‌شود که کمتر به موضوعات اصلی بپردازند ولی ما تلاش می‌کنیم تا حواسمان را در وزارتخانه روی موضوعات اصلی جمع کنیم.

وزیر صمت افزود: شاید یکی از کارهایمان این باشد که با رصد مسائل در چارچوب اهداف کلان و اسناد بالادستی کشور با رعایت تعهد به مردم سعی کنیم که وزارتخانه را به سمت هدف‌های اصلی هدایت کنیم چون شرایط به اندازه کافی سخت است؛ من در این دوره تمام تلاشم را می‌کنم که وزارت صمت مؤثر باشد. یکی از اتفاقات بد این است که مدیران کارهای خوب زیادی انجام می‌دهند اما کار خوب آنها خیلی ارزان قیمت و کم ارزش است.

وی تاکید کرد: شاید مهم‌ترین کاری که در حوزه صنایع بتوان انجام داد بالا بردن کیفیت و رقابت پذیر کردن آن است و برای این کار باید به سمت صادرات حرکت کنیم؛ در واقع باید جامعه و بازاری که تعریف می‌کنیم بازار کیفی باشد بنابراین ما بر توسعه صادرات تاکید داریم.

علی آبادی با بیان اینکه توسعه صادرات نیازمند اقداماتی است، گفت: باید دیپلماسی اقتصادی را تقویت و بازارهای صادراتی را شناسایی کرد. لازم است زمینه‌ها را برای تجارت فراهم کنیم و باید استانداردهای کشورهای هدف را بشناسیم و خودمان را با آنها تطبیق دهیم.

وی اضافه کرد: من فکر می‌کنم در حوزه خودرو وقت آن رسیده که از خودروهای گذشته دست برداریم و به سمت خودروهای روز حرکت کنیم.

وزیر صمت افزود: برقی‌سازی پدیده آینده نیست بلکه پدیده روز است و حیف است که ما از این فرصت استثنایی استفاده نکنیم زیرا در این فرصت می‌توان خیلی مشکلات را حل کرد. الان اختلاف نظر بین کارشناسان در خصوص برقی بودن و غیر برقی بودن خودرو نیست بلکه اختلاف نظر در میزان ذخیره سازی انرژی است.

علی آبادی اظهار داشت: در صنعت خودرو باید در کجای صنعت قرار گیریم؟ آیا در نوآوری یا در بازار یا در قطعه سازی می‌توانیم بگوییم که چون ارزش افزوده قطعه سازی کم است به آنجا وارد نشویم؟ باید توجهمان به راهبرد و نوآوری و بازار باشد.

وزیر صمت گفت: باید بهترین قطعات را از بهترین جای دنیا که مزیت رقابتی دارد تهیه کنیم زیرا ما هستیم که ماشین را با طراحی و نوآوری مناسب خلق می‌کنیم و بازار را نگه می‌داریم.

علی آبادی تصریح کرد: خیلی‌ها تلاش می‌کنند ما را به سمت قطعه سازی هدایت کنند، این موضوع اما برای قطعات راهبردی درست است.

وی افزود: تولید و مصرف در جامعه زمانی به تعادل می‌رسد که واردات و صادرات ما تنظیم باشد و باید بتوان بازار را با عوامل خودش تنظیم کرد.

علی آبادی همچنین بر لزوم توسعه اکتشافات معدنی در کشور تاکید کرد و گفت: باید همه ظرفیت‌های دولتی و غیردولتی را در این زمینه بسیج کرد زیرا ثروت بسیار زیادی در بخش معدن نهفته و وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: برای تأمین سرمایه‌های مورد نیاز توسعه کشور نباید منتظر خارج از کشور بود زیرا انتظاری محقق شدنی نیست و در این زمینه باید بتوانیم به‌ویژه از طریق سرمایه‌های خرد مردمی به تأمین سرمایه بپردازیم.
https://jahannews.com/vdcirqavwt1a5q2.cbct.html
jahannews.com/vdcirqavwt1a5q2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
درسته ولی بررسی کنید که اینکار می شود یا خیر؟