شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

با قلمم می‌جنگم

سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب: 846364
اگر مشکلات و یا پیشرفت‌ها توسط خبرنگار منصف روایت نشود، دشمن روایتی جعلی را خوراک اندیشه جامعه می‌کند.
با قلمم می‌جنگم
به گزارش جهان نيوز، خبر جزئی لاینفک از زندگی هر انسانی در‌ سراسر جهان و در درازای زمان است. جهان بی خبر دیگر جهانی برای زیستن نیست و از لحظه تولد تا مرگ این خبر است که همواره انسان ها را هدایت می‌کند.

روایت خبر می‌تواند منجر به طلوع حقیقت شده و غروب جهالت را رقم بزند و ناراستی را از راستی و سره را از ناسره تمییز دهد.جنگ بزرگ خیر و شر در جهان فعلی جنگ روایت‌هاست، پیشتازان این جنگ و عرصه مهم نیز خبرنگارانی هستند که با ثبت وقایع و صداقت در گفتار و نوشتار خود نقشی بسیار مهم و کلیدی دارند. سربازان عرصه این جنگ را با هر عنوان رسانه‌ای که داشته باشند، می‌توان سرداران این جبهه نامید که باید تمام هم و غم خود را در روایت صحیح متمرکز کنند.اگر مشکلات، ایرادها، نقدها، پیشرفت‌ها و اتفاقات خوب و بد جامعه توسط خبرنگاران به درستی و با انصاف روایت نشود مطمئنا روایت‌کنندگان دشمن روایتی جعلی را خوراک اندیشه جامعه می‌کنند.

باید در مقابل موج امواج انحرافی دشمن ایستاد و با امیدآفرینی و چشمی بینا و بصیر در جنگ روایت‌ها و تبیین مسائل جهاد کرد.دشمن در این جنگ روایت‌ها از ظرفیت‌های مختلف تکنولوژیک برخوردار است و مطمئنا افزایش توان هر نوع رسانه در داخل خیمه انقلاب، وظیفه مسئولان این عرصه خطیر است. از این رو بازسازی و‌ نوسازی عرصه رسانه‌ای کشور، ضرورتی است که به تقویت چابکی و کارآمدی و اثربخشی قوی‌تر منجر می‌شود. هدف دشمن در تقابل با جمهوری اسلامی بیش از همیشه عریان شده؛ از بین بردن اعتماد مردم هدف اصلی دشمنان است. 

نقش خبرنگار و رسانه در این جنگِ با اهداف مشخص، بیش از گذشته است، رسانه باید اعتماد و امید مردم را احیا و بر کار هر مسئولی نظارت داشته باشد تا موجب دلگرمی مردم در حل مشکلات شود.امروز این قلم است که اسلحه اصلی مقابله با هر نوع پلیدی همچون فساد، تبعیض و فقر باشد و در مقابل حملات سنگین دشمن می‌تواند نقش آفرینی کند. مجاهدان این عرصه باید هوشیارتر از همیشه در جنگ روایت‌ها قلم را محکم‌تر در دست بگیرند و جهاد تبیین کنند. باید با قلم‌هایمان بجنگیم.

مصطفی حسینی
https://jahannews.com/vdciqqav5t1a5p2.cbct.html
jahannews.com/vdciqqav5t1a5p2.cbct.html
مرجع : رسالت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *