سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۴

مورخ صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را به جنگ داخلی می‌کشاند

سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 845629
مورخ و فیلسوف معروف صهیونیست پیش‌بینی کرد نتانیاهو اسرائیل را به کام جنگ داخلی می‌کشاند.
نتانیاهو اسرائیل را به جنگ داخلی می‌کشاند
به گزارش جهان نيوز به نقل از کیهان، یووال نوح هراری در یادداشتی در هفته‌نامۀ فرانسوی اکسپرس، ضمن بررسی تلاش دولت ائتلافی بنیامین نتانیاهو برای نابود کردن دیوان عالی هشدار داد این تلاش فقط برای نابودی دموکراسی در اسرائیل نیست، بلکه بیم آن می‌رود که کل اسرائیل را به ورطۀ جنگ داخلی سوق دهد.
 
وی می‌نویسد: برای فهمیدن بحران سیاسی بی‌سابقۀ اسرائیل، طرح یک پرسش ضروری و کافی است: چه چیزی قدرت دولتی را مهار و محدود می‌کند؟ همۀ دموکراسی‌ها بر نظام مهار قدرت استوار هستند. در اسرائیل که نه قانون اساسی دارد، نه مجلس سنا، نه نظام فدرالی و یا هرگونه نظم کنترل‌کنندۀ قدرت دولتی، تنها دیوان عالی نقش مهار را ایفاء می کند.
 
اگر ائتلاف کنونی حاکم بر اسرائیل با تصویب لایحه‌ تصمیم بگیرد شهروندان عرب اسرائیلی را از حقوق شهروندی‌شان محروم کند تنها دیوان عالی اسرائیل می‌تواند مانع از تصویب این طرح ضدموکراتیک و تبدیل شدن آن به قانون بشود اگر همین ائتلاف تصمیم بگیرد که سندیکاهای کارگری را ممنوع کند، زنان را از حوزۀ عمومی بیرون براند و اسرائیلی‌های لائیک را به دادگاه‌های یهودیان بسپارد، تنها سازوکاری که می‌تواند مانع شود دیوان عالی اسرائیل است. دولت ائتلافی نتانیاهو می‌کوشد دیوان عالی را خنثی و با تصویب لایحه‌ای در کنیسا، به نام اصلاح قضایی، تمام اقتدار و استقلال آن را نابود کند. و اگر در این اقدام خود پیروز شود دیگر با هیچ مانع و مهار و محدودیتی رو‌به‌رو نخواهد بود.
 
نتانیاهو پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد قوانین و سیاست‌های تبعیض‌آمیزی علیه عرب‌‌ها، زنان، دگرباشان و شهروندان لائیک تصویب کند. اگر او بتواند دیوان عالی اسرائیل را به حاشیه براند، دیگر هیچ‌چیز جلودار ائتلاف کنونی در قدرت نخواهد بود.
اگر دیوان عالی اسرائیل خنثی و منفعل شود، دولت به سهولت می‌تواند انتخابات‌های آتی را با تقلب و تخلف برگزار کند.
 
دولت کنونی اسرائیل چیزی از دموکراسی نمی‌فهمد.
 
استقرار دیکتاتوری در اسرائیل نتایج خطرناکی برای همه- و نه فقط اتباع اسرائیل- خواهد داشت. هدایت حکومت ائتلاف کنونی در اسرائیل را متعصبان مدافع ایدئولوژی برتری طلبی یهودی برعهده ‌دارند. این ایدئولوژی خواستار الحاق اراضی فلسطینی به اسرائیل بدون اعطای شهروندی به فلسطینیان است و رؤیای نهایی آن نابود کردن مسجدالاقصی و احداث یک معبد جدید یهودی به جای آن است.
 
نباید قدرت ایدئولوژی برتری طلب یهودی را دست کم گرفت، زیرا نمایندگان این ایدئولوژی در دولت ائتلافی حاضر در اسرائیل حزب «نیروی یهودی» و حزب «صهیونیستی مذهبی» هستند. وزیر مالیه این دولت، بزالل اسموتریچ اخیراً خواستار نابودی یک شهر فلسطینی شد. افرادی نظیر بزالل اسموتریچ امروز فرماندهی یکی از قدرتمندترین ماشین‌های نظامی را دارند که مجهز به سلاح اتمی است. یک دیکتاتوری بنیادگرا در اسرائیل می‌تواند کل خاورمیانه را به آتش بکشد و نتایج چنین خطری کل جهان را بی‌آسیب نخواهد گذاشت.
 
با این حال، یوال نوح ابراز خشنودی کرده که طی ماه‌های گذشته یک جنبش مقاومت قدرتمند در مقابل نتانیاهو سربرآورده است. صدها هزار نفر علیه ایدئولوژی برتری طلبانۀ او به‌پاخاسته‌ و به خیابان‌ها سرازیر شده‌اند. ده‌ها هزار نیروی ذخیرۀ ارتش از جمله صدها خلبان نیروی هوایی، کارشناسان جنگ سایبری و فرماندهان واحدهای ضربت علناً اعلام کرده‌اند که در خدمت یک دیکتاتوری کار نخواهند کرد و اگر باصطلاح اصلاح نظام قضایی کشور ادامه یابد فعالیت‌های خود را به حال تعلیق درخواهند آورد.
 
در حکومتی که موجودیت آن در خطر دائمی است، ارتش اسرائیل نقشی حیاتی دارد و به همین خاطر هم هرگز وارد مجادلات سیاسی نشده است. اما، برای اولین بار این خویشتنداری خاتمه یافته است. فرماندهان قدیمی ارتش اسرائیل، نیروی هوایی و خدمات امنیتی صریحاً سربازان را به ترک خدمت فراخوانده‌اند. کهنه سربازان ارتش اسرائیل نبرد سیاسی جاری در این کشور را علیه دولت ائتلافی نتانیاهو مهم‌ترین نبرد زندگی خود دانسته‌اند. در حالی که قرارداد اجتماعی در اسرائیل هم‌اکنون در هم شکسته، ترس و تنفر از این پس بر مناسبات میان بخش‌های مختلف جامعۀ اسرائیل حکفرما شده است. اعضای دولت نتانیاهو معترضان و نیروهای ذخیرۀ ارتش اسرائیل را «خائن» نامیده و خواستار سرکوب شدید مخالفان شده‌اند. اسرائیلی‌ها اکنون نگرانند که اسرائیل در آستانۀ جنگ داخلی قرار گرفته است. 
https://jahannews.com/vdcb5sbw9rhba0p.uiur.html
jahannews.com/vdcb5sbw9rhba0p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
(مورخ و فیلسوف معروف صهیونیست پیش‌بینی کرد نتانیاهو اسرائیل را به کام جنگ داخلی می‌کشاند)
ان شالله بزودی زود نابود شود جهان از شر این سرطان نجات پیدا کند
Iran, Islamic Republic of
پیش بینی نیست که عین واقعیت هست

✔️رژیم موقت صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید
لانه_عنکبوت
این آدم نه مورخ نه فیلسوف یک شیاد
Iran, Islamic Republic of
ایشان یک همجنس باز که با یک سری کتاب انحرافی کلی آدم منحرف کرده لطفا اسم مورخ روی این آدم نذارید.