يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۸

۴ تخلف و ترک‌فعل علی‌آبادی در ماجرای سلاح‌ورزی/ نهادهای نظارتی ورود می‌کنند؟

سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب: 845617
در ماجرای برگزاری انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی و اتفاقات رخ‌داده طی بیش از یک ماه اخیر، عباس علی‌آبادی وزیر صمت و رئیس شورای‌عالی نظارت بر اتاق، حداقل مرتکب ۴ تخلف و ترک‌فعل شده است که نهادهای نظارتی باید ورود کنند.
۴ تخلف و ترک‌فعل علی‌آبادی در ماجرای سلاح‌ورزی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، قرار بود دیروز جلسه شورای‌عالی نظارت بر اتاق بازرگانی برای رسیدگی به تخلفات انتخابات هیئت رئیسه اتاق برگزار شود، اما  ظاهراً با فشار برخی لابیهای قدرت و جریانهای سیاسی به وزیر صمت  جلسه مذکور برای دومین بار به تعویق افتاده است.

پیش از این  اعلام شده بود که جلسه اصلی شورای‌عالی نظارت برای تعیین تکلیف انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی در روز شنبه 7 مردادماه برگزار می‌شود، اما این جلسه به روز دوشنبه 9 مردادماه موکول شد، حالا بدون هیچ گونه اطلاع‌رسانی از سوی وزارت صمت مشخص شده است جلسه مذکور  برای بار دوم به تعویق  افتاده است. این‌که وزیر صمت بدون دلیل جلسه شورای‌عالی نظارت را به تعویق می‌اندازد و حاضر به شفاف‌سازی در این زمینه نیست، ایستادگی در برابر قانون و تخلف محسوب می‌شود.

این تعویق مجدد در حالی صورت می‌گیرد که در چند روز اخیر تحرکات جریان نفوذ برای اثرگذاری در رأی و تصمیم مسئولان ارشد دولتی حاشیه‌ساز شده بود، تا جایی که این شایعه مطرح شد که برای همراهی با رئیس غیرقانونی اتاق ایران قرار است تا زمان تشکیل وزارت بازرگانی موضوع تخلفات در انتخابات اتاق مسکوت بماند.

از سوی دیگر با توجه به اینکه علی‌آبادی در روز 23 خرداد ماه به‌عنوان وزیر صمت انتخاب شده به‌صورت کامل در جریان تخلفات انتخابات 28 خرداد اتاق بازرگانی قرار گرفته است و مهمتر اینکه برخی تخلفات متعدد انجام‌شده در جریان برگزاری این انتخابات را باید به پای مدیریت ضعیف و عدم نظارت وزیر صمت نوشت که نتوانسته است جلوی برگزاری این انتخابات غیرقانونی را بگیرد.

تخلف یا ترک‌فعل سوم وزیر صمت هم اینکه طی بیش از یک ماه گذشته، وی حاضر به شفاف‌سازی و پاسخگویی حداقلی هم درباره ماجرای انتخابات اتاق بازرگانی نشده است و با این سکوت رسانه‌ای زمینه را برای پیچیده‌تر شدن ماجرای تخلفات انتخابات فراهم کرده است،این در حالی است که دو هفته پیش خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست هفتگی خود اعلام کرده بود که علی‌آبادی وزیر صمت که ریاست شورای‌عالی نظارت را به‌عهده دارد به‌زودی به‌تفصیل درباره ماجرای انتخابات اتاق بازرگانی صحبت خواهد کرد.

از سوی دیگر شنیده‌ها حاکی است وزیر صمت در مقابل دستور صریح مقامات عالی‌رتبه دولت هم برای تعیین تکلیف و ابطال انتخابات اتاق ایران تعلل کرده است که نهادهای نظارتی باید در این مورد تخلف وی و دیگر تخلفات گفته‌شده ورود کنند.

ماجرای تخلفات اتاق بازرگانی تا حدی جدی شده است که کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی طی مکاتبه‌ای با وزیر صمت به‌صورت دسته‌بندی‌شده به تمام تخلفات انتخابات مذکور اشاره کرده است و وزیر صمت حتی به این نامه نیز پاسخ نداده است.

گفتنی است، اواخر هفته قبل نیز رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وزیر صمت درباره انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی اعلام کرده بود: با توجه به مصوبه کمیسیون اقتصادی در خصوص تقاضای اعمال ماده 234 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی به اقدامات مغایر و تخلفات در برگزاری انتخابات دهمین دوره اتاق‌های بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران و شهرستان‌ها جهت ارجاع گزارش به قوه قضائیه به اطلاع می‌رساند بررسی‌های اولیه حاکی از وجود ایرادات و تخلفات اساسی منجر به احراز عدم‌صحت انتخابات مزبور در سطح ملی و استانی است.

با توجه به موارد مطرح‌شده سکوت وزارت صمت و شخص علی‌آبادی در خصوص تخلفات و ترک‌فعل شورای‌عالی نظارت ادامه دارد و مشخص نیست در پس‌پرده و لابی‌های شکل‌گرفته، قرار است خروجی جلسه تعویق‌افتاده شورای‌عالی نظارت چه باشد.

به گزارش تسنیم، انتخابات اتاق بازرگانی ایران در حالی 28 خرداد برگزار شد که دستگاه‌های نظارتی امنیتی صلاحیت حسین سلاح‌ورزی را به‌دلیل برخی مسائل اقتصادی رد کرده بودند و این فرد به‌صورت غیرقانونی رئیس اتاق بازرگانی ایران شد.

بر این نکته نیز باید تأکید کرد که دبیر شورای‌عالی نظارت بر اتاق بازرگانی ایران در واکنش به انتخابات اتاق بازرگانی ایران و تخلفات رخ‌‌داده‌‌شده که با اعتراض گسترده مواجه شده است، اظهار کرد: تاکنون سه جلسه شورای‌عالی نظارت با حضور دستگاه‌های امنیتی در این خصوص برگزار شده است و گزارش کامل تخلفات هم با حضور اینجانب به کمیسیون اصل نود و با حضور وزیر صمت به کمیسیون اقتصادی مجلس داده شده است. هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص انتخابات اتاق ایران به‌عهده شورای‌عالی نظارت است.
https://jahannews.com/vdcizwavyt1a5q2.cbct.html
jahannews.com/vdcizwavyt1a5q2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وقتی بدون تحقیق از متعهد بودن یک نفر به مسائل کشور و نظام او را مسئول می کنید چنین و چنان می شود
Moldova, Republic of
چرا اینقدر تعلل
Iran, Islamic Republic of
سریعا پرونده ترک فعل علی آبادی به دادگاه ارسال شود.
Iran, Islamic Republic of
متاسفم ولی اصولا در ایران نهاد نظارتی یک ارگان تزیینی است.
Iran, Islamic Republic of
الان هم باید نهاد نظارتی توبیخ بشه.
Iran, Islamic Republic of
امان .
Iran, Islamic Republic of
برای همه نسخه می نویسید؟
Iran, Islamic Republic of
خوب این وزیر را باید استیضاحش کرد .