شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
۱

سفارت سوئد در عراق تا اطلاع ثانوی تعطیل شد

پنجشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب: 844424
در پی حمله بامداد امروز معترضان عراقی به سفارت سوئد در بغداد، کلیه فعالیت‌های این سفارتخانه تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمد.
سفارت سوئد در عراق تعطیل شد
به گزارش جهان نيوز، ایسنا به نقل از شبکه خبری الجزیره نوشت: سفارت سوئد در عراق امروز پنج‌شنبه اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی به دلیل تظاهرات در اطراف ساختمان آن، تعطیل است و خدمات آن متوقف می‌شود.

همچنین خبرگزاری رویترز عربی به نقل از وزیر خارجه سوئد اعلام کرد، "روشن است که مقامات عراقی در عمل به وظیفه خود برای حفاظت از هیات‌های دیپلماتیک و کارمندان آن کوتاهی کردند".

یکی از مسئولان دفتر محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق امروز در گفتگو با شبکه خبری روسیا الیوم تاکید کرد: اگر اهانت به قرآن کریم در سوئد تکرار شود، روابطمان را با استکهلم متوقف خواهیم کرد.

این منبع افزود: السودانی امروز نشست فوق‌العاده‌ای را برای تصمیم‌گیری درباره روابط با سوئد برگزار خواهد کرد و در صورتی که سوئد با اهانت دوباره به قرآن کریم موافقت کند، دولت عراق در نشست امروز خود قطع روابط با سوئد را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد که سوئد کاردار سفارت عراق را در پی حمله امروز به سفارت این کشور در بغداد احضار کرد.
https://jahannews.com/vdcdxo0joyt0oo6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdxo0joyt0oo6.2a2y.html
برچسب ها: عراق سوئد سفارت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باید دولت سوئد را مجبور می‌کردند که فرد هتاک به قرآن را به عراق تحویل بدهد.