چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰
مربی تیم والیبال جوانان ایران:

فاصله زیادی بین دو تیم والیبال جوانان و بزرگسالان وجود دارد/ هزار ساعت تمرین کردیم

پنجشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب: 843990
مربی تیم والیبال جوانان ایران گفت: احتمال هدر رفتن و سوختن استعدادهایی که به عنوان قهرمانی جوانان جهان رسیده‌اند، کم نیست.
فاصله زیادی بین دو تیم والیبال جوانان و بزرگسالان وجود دارد/ هزار ساعت تمرین کردیم
گروه ورزشی جهان نيوز: مهران زارع مربی تیم والیبال جوانان ایران در گفت‌وگو با تسنیم در مورد روند کسب عنوان قهرمانی تیم جوانان ایران در مسابقات مردان زیر 21 سال جهان اظهارداشت: از روز نخست که تیم را تحویل گرفتیم، دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت را در نظر داشتیم که برنامه بلند مدت ما مربوط به مسابقات قهرمانی جهان می‌شد.

مربی تیم والیبال جوانان ایران ادامه داد: می‌دانستیم که در مسابقات قهرمانی آسیا روی سکو می‌رویم و سهمیه مسابقات قهرمانی جهان را کسب می‌کنیم. تیم جوانان در مجموع 375 جلسه تمرین برگزار کرد که چیزی حدود هزار ساعت می‌شد. پتانسیل خوب بازیکنان، برنامه‌ریزی درست و منظم و آماده‌سازی فیزیکی، تکنیکی و تاکتیکی آنها، کاری بود که کادر فنی برای کسب موفقیت انجام داد.

زارع تصریح کرد: اردی آمادگی تیم جوانان برای مسابقات قهرمانی آسیا، طولانی بود و ساختار تمرین‌ها به خوبی شکل گرفت. همچنین بدنسازی خوبی انجام شد و بازی‌های تدارکاتی مناسبی هم داشتیم. رمز موفقیت ما، نظم و سختکوشی بود. بازیکنان شرایط سختی را در تمرین تجربه کردند تا در روز مسابقه، غافلگیر نشوند.

ملی‌پوش سابق والیبال در مورد راه‌های حفظ استعدادهای تیم جوانان گفت: فاصله زیادی بین دو تیم جوانان و بزرگسالان وجود دارد. بازیکنان تیم جوانان، نیاز به برنامه و پیشرفت بیشتر دارند ولی متأسفانه تیمی مثل امید یا تیم ملی ب بعد از رده جوانان و قبل از بزرگسالان وجود ندارد. به این ترتیب، بازیکنان تیم جوانان در فاصله‌ای که به تیم ملی اضافه شوند، فقط در باشگاه‌های خود تمرین می‌کنند که سیستمی متفاوت با تیم ملی دارند. 

زارع گفت: احتمال هدر رفتن و سوختن استعدادهایی که به عنوان قهرمانی جوانان جهان رسیده‌اند، کم نیست. فدراسیون باید برای جلوگیری از این هدررفت این استعدادها، کاری انجام دهد که تشکیل تیم ملی ب یا تیم امید با اعزام‌های معقول، بهترین راه است.
https://jahannews.com/vdcaoenaw49nyo1.k5k4.html
jahannews.com/vdcaoenaw49nyo1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *