دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

ارسال پیامک «پول بزن»، شیوه جدید سارقان

پنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 843623
معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس اطلاعات تهران، شیوه کلاهبرداری موبایل‌قاپان از مخاطبان تلفن همراه مسروقه را تشریح کرد.
ارسال پیامک «پول بزن»، شیوه جدید سارقان
به گزارش جهان نيوز، سرگرد محمد زیدی،معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس اطلاعات تهران در گفت‌وگو با فارس در تشریح این خبر اظهار داشت: اخیرا افراد سارق پس از به سرقت کردن تلفن همراه فرد با ارسال پیامکی به مخاطبان سیم کارت گوشی ربایش شده، درخواست واریز مبالغی جهت رفع مشکلات اورژانسی خود داشته و بعضاً از این روش مبالغ هنگفتی را به جیب می زنند.

وی گفت: صبح امروز یکی از شهروندان با مراجعه به یکی از مقرهای پلیس مدعی شد بامداد روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه پیامکی را از سیم کارت یکی از آشنایان نزدیک خود در یافت کرده با این مضمون که «سلام،توی بیمارستانم، پول داری برام ۳تومان جابجا کنی؟واسه کسی میخوام، خیلی فوریه، گوشیم افتاده توی آب صداش در نمیاد نتونستم زنگ بزنم. داری بزنی برام؟ پس فردا بهت پس می‌دم. فقط همین الان می‌خوام...ممنون جبران می‌کنم اگه نداری از یکی دیگه بگیرم.» و با همین دلیل و صرفا با اکتفا به متن پیامک و اعتماد قبلی به مخاطب مورد نظر خود مبلغ خواسته شده را به شماره حسابی که متعلق به شخص دیگری بوده واریز کرده است.

زیدی تصریح کرد: در تحقیقات بعمل آمده مشخص شد ۲ فرد سارق پس از سرقت تلفن همراه مخاطب مورد نظر شاکی این پرونده که فاقد هرگونه رمز و کد امنیتی بوده با دسترسی راحت به کلیه مخاطبان تلفن همراه این فرد، پیامک ذکر شده را ارسال و از چندین نفر به همین سبک و سیاق کلاهبرداری کرده اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس اطلاعات تهران بزرگ در پایان با اشاره به اینکه پرونده جهت شناسایی و دستگیری سارقان و متهمان این پرونده به پلیس آگاهی ارجاع داده شد،خاطرنشان کرد: شهروندان مراقب افراد سودجو و شگردهای جدید کلاهبرداران باشند و مطمئن باشند پلیس با قاطعیت با مجرمان و متخلفان برابر قانون برخورد قاطع خواهد کرد.
https://jahannews.com/vdcdxs0jsyt0o96.2a2y.html
jahannews.com/vdcdxs0jsyt0o96.2a2y.html
برچسب ها: سارق پول پیامک
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *