يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
پارادوومیدانی قهرمانی جهان؛

مسجدی رکورد شکست و اولین طلایی ایران شد/ ۲ سهمیه پارالمپیک برای ایران در روز سوم

سه شنبه ۲۰ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب: 843432
ملی‌پوش پرتاب وزنه ایران موفق به کسب مدال طلا در مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی جهان شد و دو سهمیه پارالمپیک به نمایندگان ایران در این ماده اختصاص یافت.
اولین طلای ایران در پارا دو و میدانی جهان
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سومین روز از دهمین دوره رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان، صبح امروز (سه‌شنبه) با برگزاری رقابت پرتاب وزنه کلاس F53 پیگیری شد.

در این رقابت رشید مسجدی و علیرضا مختاری دو نماینده ایران با حریفانی از لهستان، کرواسی، کویت، مراکش، مکزیک، اوکراین و جمهوری چک به رقابت پرداختند.

رشید مسجدی که سابقه قهرمانی در رقابت‌های بین‌المللی امارات در اسفند 1401 را در کارنامه دارد، در مسابقه امروز با رکورد 8.49 متر به مقام قهرمانی رسید و ضمن شکستن رکورد مسابقات قهرمانی جهان، مدال طلا را بر گردن آویخت و سهمیه پارالمپیک پاریس را به دست آورد.

همچنین علیرضا مختاری که در پارالمپیک 2020 توکیو نقره گرفت، با رکورد 8.26 متر در رده چهارم ایستاد و صاحب سهمیه پارالمپیک پاریس شد.

بدین ترتیب و به‌لطف طلای مسجدی، نام ایران وارد جدول مدالی رقابت‌های جهانی پارادوومیدانی شد. ضمن اینکه تاکنون سه ورزشکار ایران به نام‌های امان‌الله پاپی، رشید مسجدی و علیرضا مختاری موفق به کسب سهمیه پارالمپیک در این مسابقات شده‌اند.
https://jahannews.com/vdcbffbw5rhbaap.uiur.html
jahannews.com/vdcbffbw5rhbaap.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *