شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

نمرات امتحانات کی به دست دانش‌آموزان می‌رسد؟

يکشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب: 843163
برخی دانش‌آموزان پایه دوازدهم از اعلام نشدن نتایج نمرات امتحانات نهایی خبر می‌دهند، مسئولان آموزش و پرورش در این رابطه تاکید کردند: نمرات تا ظهر امروز به دست مدارس می‌رسد.
نمرات امتحانات کی به دست دانش‌آموزان می‌رسد؟
به گزارش جهان نيوز، طبق اعلام مسئولان وزارت آموزش و پرورش امروز نتایج امتحانات نهایی از طریق مدارس به دانش‌آموزان اعلام می‌شود اما برخی دانش آموزان در تماس با تسنیم اعلام کردند که هنوز نتایج به دست مدارس نرسیده است.

پیگیری خبرنگار تسنیم از وزارت آموزش و پرورش مشخص کرد که نتایج هم‌اکنون در اختیار حوزه‌های تصحیح است و از ساعت 10 امروز به تدریج تا ظهر به دست مدارس رسیده و به دانش‌آموزان اعلام می‌شود.

لازم به ذکر است که دانش‌آموزان برای مشاهده نتایج نمرات امتحانات نهایی حتماً به صورت حضوری به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کنند.

با توجه به اعلام نتایج امتحانات نهایی، مدارس دوره متوسطه در این هفته در تمام روزها باز و آماده اعلام نتایج و ثبت اعتراضات دانش‌آموزان هستند.

دانش‌آموزان از امروز یکشنبه 18 تیرماه و پس از رویت نمرات امتحانات نهایی تا روز سه‌شنبه 20 تیرماه برای ثبت اعتراض خود فرصت دارند و باید توجه داشته باشند که این فرصت به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود.

مسئولان وزارت آموزش و پرورش به دانش‌آموزان و به‌ویژه داوطلبان ترمیم نمره تاکید کرده‌اند، در صورتی که مطمئن هستند با ثبت اعتراض نمره بالاتری کسب می‌کنند برای ثبت آن اقدام کنند چرا که اعتراض به معنای افزایش نمره نیست و در مواردی نیز می‌تواند منجر به کاهش نمره فرد شود.

یکی دیگر از انتقادات دانش‌آموزان، عدم امکان رویت برگه تصحیح شده به منظور اطمینان از ثبت اعتراض است که مسئولان آموزش و پرورش در این باره اعلام کردند در امتحانات خرداد 1402 امکان مشاهده برگه‌های تصحیح شده وجود ندارد اما در امتحانات بعدی این فرصت برای دانش‌آموزان فراهم می‌شود که بتوانند کلید سوالات و برگه تصحیح شده خود را مشاهده کنند و در صورت اطمینان از افزایش نمره خود برای ثبت اعتراض اقدام کنند.
https://jahannews.com/vdcce1q412bq0s8.ala2.html
jahannews.com/vdcce1q412bq0s8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *