سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

اعتراف ارتش صهیونیستی به شکست در جنین

چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۹
کد مطلب: 842807
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که همه اهداف در تهاجم روز دوشنبه به اردوگاه جنین محقق نشده است.
اعتراف ارتش صهیونیستی به شکست در جنین
به گزارش جهان نيوز، «دانیل هاگری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در یک مصاحبه رادیویی به ناکامی این رژیم در تهاجم به اردوگاه جنین اذعان کرد.

به نوشته خبرگزاری صفا، او گفت: «اطلاعات امنیتی برای تحقق همه اهداف در اردوگاه جنین کافی نبود و بسیاری از گروههای مسلح از اردوگاه خارج شده بودند، از جمله گروهی که چند هفته پیش یکی از شهرک‌نشینان را در غرب جنین به قتل رساند».

دانیل هاگری عملیات در اردوگاه جنین را  «پیچیده» و در یک شرایط «خصمانه» توصیف کرد و گفت: «طی این عملیات ۳۰۰ فلسطینی بازداشت شدند که ۳۰ نفر از آن‌ها جزو اهداف عملیات بودند و ۱۲ فلسطینی نیز به قتل رسیدند».

همزمان منابع رسانه‌ای صهیونیستی می‌گویند که یک نظامی اسرائیلی با شلیک یک نظامی دیگر این رژیم به هلاکت رسیده است. وبسایت «واللا» در این باره نوشت که تحقیقات در خصوص چگونگی کشته شدن گروهبان «داوید یهودا اسحاق» ۲۳ ساله در جریان است.

سخنگوی ارتش صهیونیستی سپس مدعی شد: «این عملیات به هدف اصلی خود یعنی جلوگیری از تبدیل شدن اردوگاه جنین به پناهگاه شبه نظامیان در مناطق شمالی کرانه باختری و همچنین تخریب زیرساخت‌های نظامی از جمله آزمایشگاه‌ها و مکان‌های نگهداری مواد منفجره دست یافته است». 

دانیل هاگری در ادامه گفت که به محض کامل شدن اطلاعات امنیتی ارتش صهیونیستی بار دیگر دست به عملیات در اردوگاه جنین خواهد زد.

 تجاوز همه‌جانبه زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی به جنین که از بامداد دوشنبه (۳ جولای) آغاز شده بود، در ساعات پایانی شب گذشته (سه‌شنبه، ۴ جولای) به پایان رسید و رژیم صهیونیستی که با هدف اعلامی ازبین بردن مقر فرماندهی گروه‌های مقاومت فلسطینی و تخریب کارگاه‌های تولید موشک و سلاح در اردوگاه جنین، وارد نبرد با نیروهای مقاومت شده بود، شب گذشته از این منطقه عقب‌نشینی کرد.

در این راستا روزنامه «یدیعوت آحارانوت»، امروز (چهارشنبه، ۵ جولای)، در تحلیل دستاوردهای تجاوز همه‌جانبه به جنین نوشت: «این عملیات نظامی، به تغییر راهبردی در جنین منجر نخواهد شد و در حد یک نمایش بود و چیزی فراتر از یک "قرص مسکن" برای شهرک‌نشینان نبود. مسکن برای بیماری که همه از درمانش ناامید شده‌اند».

یدیعوت در ادامه نوشت: «فلسطینی‌ها به اردوگاه بازخواهند گشت و عملیات‌ خود را از سر خواهند گرفت. فلسطینی‌ها دریافته‌اند، چیزی را که اسرائیل درک نکرده و آن این است که این عملیات با عملیات "السور الواقی ۲" بسیار فاصله داشت».

عملیات «السور الواقی» عنوان یک عملیات نظامی گسترده رژیم صهیونیستی بود که اواسط ۲۰۰۲ به بهانه نابودی انتفاضه دوم فلسطینیان در کرانه باختری اجرا شد و طی آن صدها فلسطینی شهید شدند. حال در پی تقویت توانمندی‌های مقاومت در کرانه باختری و اردوگاه جنین، «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت قومی کابینه نتانیاهو بر ضرورت انجام عملیات السور الواقی ۲ تاکید دارد. 

روز گذشته نیز روزنامه صهیونیستی هاآرتص،ضمن هشدار درباره عواقب تجاوز به جنین برای تل آویو نوشت:

نویسنده در ادامه با اشاره به این‌که پس از پایان تجاوز به جنین چه خواهد شد، نوشت: «نسل کنونی جنین، نسلی است که نبرد سال ۲۰۰۲ را تجربه نکرده و شاید تنها در جریان آن متولد شده است. این نسل در سایه ادامه عملیات اسرائیل در حالت ناامیدی و خشم به سر می‌برد. شاید نزد افکار عمومی اسرائیل، این امر، تصویری از پیروزی باشد،  اما واقعیت این است که اقداماتی از این دست، مقدمه دورهای بیشتری از جنگ و خونریزی خواهد بود».
https://jahannews.com/vdcgzx97uak9t74.rpra.html
jahannews.com/vdcgzx97uak9t74.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *