چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
۱

پاسخ مقاومت به جنایت جنین؛ زخمی‌شدن ۱۰ صهیونیست در عملیات شهادت‌طلبانه تل‌آویو

سه شنبه ۱۳ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب: 842659
رسانه‌های عبری از یک مورد عملیات استشهادی به‌وسیله خودرو در شهر تل‌آویو خبر دادند که گفته می‌شود ۱۰ نفر زخمی شده‌اند.
پاسخ مقاومت به جنایت جنین
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، منابع رسانه‌ای فلسطینی امروز (سه شنبه) از حمله یک فلسطینی با خودرو و سلاح گرم به سمت صهیونیست‌ها خبر دادند.

به نوشته وبگاه شهاب نیوز، شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که تاکنون ۱۰ صهیونیست زخمی شده‌اند. حال سه صهیونیست نیز به شدت وخیم است.

برخی منابع گزارش داده‌اند که فرد مهاجم، لباس پلیس رژیم صهیونیستی بر تن داشته و پس از حمله با خودرو و زیرگیری چند صهیونیست، به سمت آن‌ها تیراندازی کرده است.

این عملیات در خیابان «بنحاس روزین» در منطقه «دان» واقع در مرکز تل آویو رخ داده است.
 
 
عامل عملیات نیز در پی تیراندازی یک صهیونیست غیرنظامی که در آن مکان حضور داشت، به شهادت رسیده است. این عملیات موجی از وحشت را در تل آویو حاکم کرده و رئیس پلیس این شهر به تمامی نیروها دستور آماده‌باش داده است.

این عملیات همزمان با برگزاری نشست امنیتی کابینه بنیامین نتانیاهو برای بررسی اوضاع امنیتی جنین و کرانه باختری انجام شد و منابع عبری‌زبان نوشته‌اند که نتانیاهو و وزرای او زمانی که در جلسه بودند، صدای تیراندازی را شنیده‌اند.
   
در پی این عملیات، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در صفحه توئیتر خود نوشت:‌ «این اولین پاسخ به جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم جنین بود».

حازم قاسم اضافه کرد: «این [عملیات] اجرای عملی چیزی بود که مقاومت بر آن تاکید داشت، اینکه اشغالگران تاوان جنایت‌هایشان در اردوگاه جنین را خواهند داد.» وی همچنین در پایان گفت: «ما دستان مردم دلیرمان و رزمندگان در جنین را می‌فشاریم.»

منابع خبری نام عامل این عملیات را «حسین هللوجه» ۲۳ ساله اهل روستای «المسوع» در شمال الخلیل و عضو حماس اعلام کرده‌اند. شبکه ۱۳ عبری‌زبان نیز گزارش داد که او چندی روز پیش با گواهی پزشکی توانسته بود وارد تل آویو شود.

«صالح العاروری» معاون دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» نیز گفته است که مقاومت می‌تواند در نقطه‌ای که دشمن صهیونیستی کمترین گمان را می‌برد، دست به عملیات بزند.

عامل عملیات شهادت‌طلبانه امروز در تل آویو

این عملیات دو روز پس از تهاجم وحشیانه اشغالگران به اردوگاه جنین انجام شده است، تهاجمی که همچنان ادامه دارد و تاکنون ۱۰ فلسطینی شهید و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند که حال ۲۰ نفرشان وخیم است.

اشغالگران همچنین تاکنون ۱۲۰ فلسطینی را نیز به اسارت گرفته‌اند و موجب ویرانی بی‌سابقه‌ای در جنین شده‌اند که تصاویر منتشر شده، به خوبی گویای آن است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص، امروز در مقاله‌ای در  این خصوص نوشت: «عملیات کنونی در جنین و تصاویر منتشر شده از وضعیت آن نشان می‌دهد که نسل فلسطینی جدیدی پرورش خواهد یافت که افقی جز مقاومت برای خود متصور نخواهد بود». 

شدت هجوم اشغالگران به اردوگاه به حدی است که برخی خیابان‌ها عملا شخم زده شده است. حملات هوایی نیز امروز به محله «الدمج» در این اردوگاه فلسطینی رسید.  گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که درگیری مقاومت فلسطین با نظامیان رژیم اشغالگر، صبح امروز در محله «الزهراء» تشدید شد و اشغالگران در حال اعزام نیروها و تجهیزات نظامی بیشتر به جنین هستند.

با این اوصاف شبکه ۱۲رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که  فرماندهان ارتش و شاباک به «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر کابینه تل‌آویو گفته‌اند که اهداف عملیات نظامی در جِنین محقق نشده‌ است.
https://jahannews.com/vdcbs5bw9rhba0p.uiur.html
jahannews.com/vdcbs5bw9rhba0p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتش کنه