دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

وزیر کار: نرخ بیکاری برای نخستین بار به ۹ درصد رسید

سه شنبه ۱۳ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب: 842637
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ بیکاری برای نخستین بار در تاریخ بعد از انقلاب به ۹ درصد رسیده ‌و در دولت سیزدهم تلاش می‌شود این روند همچنان کاهشی باشد.
نرخ بیکاری برای نخستین‌ بار به ۹ درصد رسید
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سید‌صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین جشن خودکفایی 8 هزار مددجوی کمیته امداد در مشهد اظهار داشت: کمک به حوزه تامین مسکن مددجویان و تسهیل ازدواج مددجویان با اهدای جهزینه یکی از اقدامات نظام در حمایت از نیازمندان است.

وی افزود: دولت سیزدهم در کاهش نرخ بیکاری به شکل بی سابقه‌ای موفق و موثر عمل کرده است به طوری که ایجاد یک میلیون اشتغال در سال در دستور کار دولت قرار گرفت و سال گذشته تحقق پیدا کرد.

مرتضوی عنوان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از جمله نهادهای مقدسی است که از سوی امام خمینی(ره) با هدف خدمت به روستاها ایجاد شد و امروز بعد از بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی می توانیم خطاب به امام راحل(ره) بگوییم آسوده باش که امروز فرزندان شما در جای جای کشور آستین همت را بالا زده اند و به مدد نیازمندان شتافته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از این نهادهای موفق ومقدس، کمیته امداد است که در راستای تحقق نظریه عدالت اجتماعی، تعادل بخشی به منابع ملی و توزیع عادلانه ثروت و دستگیری از نیازمندان و ایجاد آموزش برای خودکفایی شکل گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارکرد: در 3ماهه سوم سال گذشته خراسان رضوی کمترین نرخ بیکاری را داشت و در 3 ماه گذشته از سال جاری اقدامات خوب و موثری انجام شده است.

مرتضوی گفت: نرخ بیکاری برای نخستین بار در تاریخ بعد از انقلاب به 9 درصد رسیده ‌ودر دولت سیزدهم تلاش می‌شود تا این روند همچنان کاهشی باشد.

نبود ثبات معیشتی مشکل اصلی کشور است
آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد نیز اظهار داشت: نبود ثبات معیشتی برای قشر متوسط و فقیر مشکل اصلی امروز اقتصاد کشور است که مسئولان باید برای برطرف کردن این دغدغه، اقدام عاجل کنند.

وی افزود: البته مشکل اصلی در حوزه اقتصاد کشور عدم توسعه اقتصادی نیست بلکه مسئله اصلی این است که در جامعه، مردم ثبات معیشتی ندارند و نمی‌دانند آیا سفره امروزشان برای فردا هم پهن می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: باید ثبات معیشتی برای همه مردم درست شود؛ متاسفانه این مساله در مددجویان کمیته امداد نیز وجود دارد که با وجود کمک هایی که می‌شود مستمری زندگی شان را تامین نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد:آنچه امروز برای قشر متوسط و فقیر مهم است ثبات اقتصادی نیست بلکه ثبات معیشتی است که مورد نیاز است و جریان اصلی کشور هم باید به سمت برطرف کردن دغدغه معیشتی مردم و ثبات معیشتی آنها حرکت کند.

وی با بیان این مطلب که کمیته امداد امروز به یک بازوی توانمند و فعال برای دولت در ابعاد مختلف درآمده است ادامه داد: اقدامات موفق نهادهای انقلابی موجب بسی خرسندی است و در طلیعه بسیاری از خدمات و فعالیتهای سازماندهی شده مشهد و خراسان رضوی نام پر برکت کمیته امداد امام خمینی (ره)می درخشد و این امر نشان از موفقیت این نهاد است.
https://jahannews.com/vdchxin6q23nk-d.tft2.html
jahannews.com/vdchxin6q23nk-d.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *