سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰
۱

کمیته ملی المپیک پاسخ ادعای دبیر را داد

دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب: 841170
روابط عمومی کمیته ملی المپیک جهت تنویر افکار عمومی و احترام به جامعۀ مخاطبان ورزش کشور در خصوص اظهارات علیرضا دبیر در مجمع عمومی سالیانه، توضیحاتی را ارائه کرد.
کمیته ملی المپیک پاسخ ادعای دبیر را داد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، علیرضا دبیر در مجمع فدراسیون اعلام کرد که «چهارماه از سال گذشته و کمیته ملی المپیک فقط 3 میلیارد تومان به ما داده است.»

در این زمینه باید متذکر شد که کمیته ملی المپیک در سال 1401 مبلغ 16 میلیارد و 269 میلیون تومان به فدراسیون کشتی کمک نموده  که 800 میلیون تومان آن مربوط به بورسیه ورزشکاران المپیکی بوده است و در 3 ماهۀ اول سال جاری نیز تاکنون مبلغ 7 میلیارد و 300 میلیون تومان به این فدراسیون واریزی داشته و نیز مبلغ 245 میلیون تومان هم برای بورسیۀ ورزشکاران المپیکی به آن فدراسیون پرداختی داشته است.

همچنین کمیته ملی المپیک برای اعتبارات سال 1402 مبلغ 23 میلیارد تومان برای آن فدراسیون در جدول توزیع اعتبارات بودجه توسط هیات اجرایی مصوب نموده است و در صورت لزوم مساعدتهای بیشتری هم انجام خواهد شد.

در خصوص بند فوق لازم به توضیح است که رسالت کمیته ملی المپیک طبق اساسنامه، مساعدت در جهت تهیه بلیط و اعزام ورزشکاران به بازیهای آسیائی و المپیک بوده و این کمیته ردیف مستقلی جهت کمک به فدراسیون های ورزشی در ردیف های بودجه ای خود ندارد.

همچنین در کنار کمک های این کمیته،وزارت ورزش وجوانان ودولت ومجلس محترم نیز اعتبارات قابل توجهی برای آن فدراسیون لحاظ نموده که این اعتبارات تلاش رئیس محترم فدراسیون بوده که جای تشکر دارد.

دبیر در قسمت دیگری از صحبت‌های خود اعلام نموده که با این بودجه که کمیته به کشتی داده است در صورت عدم مساعدت، تیم دوم یا سوم را به بازی های آسیایی می‌فرستیم.

در این خصوص باید عنوان نمود که فدراسیون ها به عنوان نهادهای عمومی غیردولتی دارای ساختار و تشکیلات بوده و رئیس فدراسیون با رأی اعضاء مجمع به مدت 4 سال برای تولی امور مربوط به آن فدراسیون اعم از ورزشی ـ عمرانی ـ فرهنگی و ... انتخاب گردیده و خود پاسخگوی نتایج ضعیف یا قوی و افتخار آفرین رشتۀ ورزشی مربوطه خواهد بود و کمیته ملی المپیک همواره نقش حمایتی خود را طی ادوار گذشته و در بازه زمانی فعلی برای فدراسیون های ورزشی بخصوص فدراسیون های مدال آور ایفا نموده و از این پس نیز بنابر بضاعت و منابع در اختیار ، در کنار فدراسیون های ورزشی از جمله رشتۀ ملی ومحبوب کشتی برای کسب نتایج مطلوب و رقم زدن نشاط اجتماعی در جامعه خواهد بود.

در پایان انتظار می رود فدراسیون کشتی هم همانند سایر فدراسیون ها با بهترین ترکیب تیم های ملی و برای کسب بهترین نتایج تاریخ کشتی برای کمک به موفقیت کاروان جمهوری اسلامی و اهتزاز پرچم مقدس ایران نقش آفرینی نماید.
https://jahannews.com/vdciyzavut1a5z2.cbct.html
jahannews.com/vdciyzavut1a5z2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
هنوز خرداد تمام نشده، چهار ماه از سال گذشته؟