يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱

۱۵۰ داروخانه به دلیل تخلف تعطیل شدند

دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب: 841142
وزیر بهداشت در مورد گزارش کمیسیون بهداشت در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو گفت: بازرسی از داروخانه‌ها هم به صورت فعال در حال انجام است و ۱۵۰ داروخانه به دلیل تخلف پلمب شدند.
۱۵۰ داروخانه به دلیل تخلف تعطیل شدند
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی که امروز دوشنبه ۲۹ خرداد در مجلس حضور یافته بود، در مورد گزارش کمیسیون بهداشت در مورد «بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در دو حوزه واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی و مدیریت بازار دارویی کشور» گفت: سازمان‌های مختلفی در فرایند تهیه دارو دخیل هستند که یکی از آن‌ها وزارت بهداشت است، در این فرآیند تهیه دارو و تجهیزات پزشکی علاوه بر قوانین تصویب شده مجلس شورای اسلامی سازمان‌های مختلف در این قضیه دخیل هستند برای ایجاد هماهنگی میان سازمان‌های مختلف ایجاد کنیم قرارگاه تدابیر ویژه دارویی را تشکیل دادیم که فعالیت‌ها در این قرارگاه رصد می‌شوند، باید از همکارانی که شبانه روزی تلاش می‌کنند تا مشکل دارو حل شد تشکر کنیم.

وی افزود: هدف اصلی تامین دارو تجهیزات است. گمرک یکی از ارکانی است که در این حوزه فعال است اخیرا مشکلی را در گمرک داشتیم که افزایبش حقوق گرمکی در مورد تجیهزات پزشکی به ۴ درصد بود که باعث شده بود شرکت‌های تجهیزات پزشکی نسبت به ترخیص کالا‌ها اقدام نکنند چرا که باید مبلغبیشتری را پرداخت می‌کردند. جلسه‌ای که با حضور دکتر قالیباف داشتیم قرار بر این شد با انجام اقداماتی مشکل حل شود که الان ترخیص کالا در حال انجام است.

وزیر بهداشت گفت: بحث بعدی در مورد تامین ارز است، صورت جلسات سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی به امضای مسئولان رسیده است و فرایند تامین ارز مشخص است که انشاالله مشکلات در این زمینه هم حل شود.

وی با اشاره به توسعه سامانه‌های مربوطه به غذا و دارو تصریح کرد: این سامانه‌ها به روز شده اند بحث تامین نیاز‌های مربوط به دارو و تجهیزات پزشکی نیز در حال اقدام است. یکی از فرایند‌هایی که خیلی مهم است قیمت گذاری است، که این فرایند هم در حال انجام است. بازرسی هم به صورت فعال در حال کار است ۸ شرکت پلمب موقت شده اند ۱۵۰ داروخانه به دلیل تخلفانشان تعطیل شدند.
https://jahannews.com/vdchkzn6i23nkzd.tft2.html
jahannews.com/vdchkzn6i23nkzd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
خب فشار روي داروخانه هاي ديگه مياد