دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

این نوشیدنی پرطرفدار آب بدنتان را کم می‌کند

جمعه ۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۳۱
کد مطلب: 841045
یک متخصص تغذیه گفت: کافئین، کاهش میزان آب در بدن را تسریع می‌کند و به همین علت باید استفاده از نوشیدنی‌های کافئین دار را در فصل گرما به حداقل رساند.
این نوشیدنی پرطرفدار آب بدنتان را کم می‌کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، حسن فرهادغیبی اظهار کرد: در فصل تابستان احتمال ایجاد کم آبی و کاهش میزان سدیم و پتاسیم در بدن افراد وجود دارد و قرارگیری در برابر نور خورشید به این احتمال قوت می‌بخشد. 

وی افزود: اساسی‌ترین موضوع در فصل گرما این است که نباید میزان آب بدن کاهش پیدا کند، ممکن است افراد، گاهی احساس تشنگی نکنند، اما بدن‌شان نیاز مبرمی به آب داشته باشد و استفاده از آب و مایعات باید به طور مرتب صورت گیرد. 
 
وی ادامه داد: در فصل تابستان به ورزشکاران توصیه می‌شود که هنگام انجام تمرین به طور مرتب از آب و مایعات استفاده کنند، همچنین این افراد می‌توانند، مقداری نمک را در آب مصرفی خود مورد استفاده قرار دهند. 

غیبی گفت: آب، میوه‌ها و سبزیجات بهترین منبع تامین مایعات بدن هستند و افراد باید این مواد را در میان‌وعده‌های خود لحاظ کنند. 

نوشیدنی مناسب فصل گرما ؛ این نوشیدنی پرطرفدار آب بدنتان را کم می‌کند
 
وی در رابطه با اقدامات لازم پس از گرمازدگی عنوان کرد: در ابتدا باید فردی که دچار گرمازدگی شده به مکانی خنک انتقال یافته و سپس دمای بدن این فرد با استفاده از آب کاهش پیدا کند. 

این متخصص تغذیه متذکر شد: در صورت گرمازدگی افراد، باید از استفاده از مواد غذایی گرم خودداری شود و استفاده از آب فراوان و مواد غذایی سرد در دستور کار قرار گیرد. 

فرهادغیبی خاطرنشان کرد: مواد دارای کافئین به تسریع کاهش میزان آب بدن کمک می‌کنند و به همین علت باید از این مواد که شامل چای پررنگ، قهوه، نوشیدنی‌های گازدار و انواع نوشیدنی‌های انرژی‌زا می‌شوند، در فصل گرما، کمتر استفاده شود. 
https://jahannews.com/vdcjxveoiuqexyz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjxveoiuqexyz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *