دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰
رسانه‌های صهیونیستی:

تل‌آویو به سمت پرتگاه می‌رود

پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب: 840739
رسانه‌های رژیم صهیونیستی با اشاره به حرکت این رژیم به سمت پرتگاه، با «ضعیف و ترسو» خواندن نتانیاهو، نوشتند که وی کنترل امور را از دست داده است.
تل‌آویو به سمت پرتگاه می‌رود
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، رسانه‌های صهیونیستی وضعیت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را بسیار وخیم و بحرانی گزارش می‌کنند.

روزنامه هاآرتص در شماره امروز خود (پنجشنبه، ۱۵ ژوئن)، نوشت که توقف مذاکرات در اقامتگاه «اسحاق هرتزوگ» رئیس‌ رژیم صهیونیستی خبر خوبی است.گفت‌وگوهایی که هرتزوگ از طریق آن تلاش کرد تا کابینه نتانیاهو را متحد نگه دارد و هدف از آن، ایجاد مشروعیت بین‌المللی برای آن و آرام کردن اعتراضات و خرید زمان بود.

این روزنامه در ادامه به موضوع انتخاب اعضای کمیته تعیین قضات در روز گذشته (چهارشنبه) در پارلمان رژیم صهیونیستی و تبدیل شدن کنست به صحنه جدال اعضای ائتلاف بنیامین نتانیاهو و مخالفان اشاره کرد و نوشت که مخالفان کابینه نتانیاهو، مذاکرات جاری با ائتلاف او را تا انتخاب همه اعضای کمیته تعیین قضات متوقف کرده‌اند. 

هاآرتص در ادامه نوشت: «"کارن الحرار" به عضویت کمیته تعیین قضات انتخاب شد، اما واضح است که جناح راست با انتخاب مجدد مجرم جنایتکار "آوی ناوه" به عنوان رئیس کانون وکلا، سعی دارد این کمیته را کنترل کند. در صورت عدم موفقیت، وزیر دادگستری از تشکیل این کمیته جلوگیری می‌کند».

بنا بر این گزارش، «بنیامین نتانیاهو کنترل خود بر حزب لیکود و کابینه و بالطبع "اسرائیل" را از دست داده که در حال حرکت به سمت پرتگاه است».

هاآرتص نوشت: «نخست‌وزی که متهم به ارتکاب چندین جرم است، فردی ضعیف، ترسو و فلج است. او دیگر قادر به تحمیل اراده خود حتی در خانه‌اش نیست، پس در اداره یک کشور چگونه خواهد بود؟».

از سوی دیگر، روزنامه «یدیعوت آحارانوت» نوشت: «نتانیاهو قرار بود یکی از دو تصمیم را انتخاب کند که هر دو مشروع هستند: توافق یا تقابل. او می‌توانست با تمام قدرت تفاهم را با مخالفان را انتخاب کند و با تأیید رئیس‌ [رژیم صهیونیستی] آن را اجرا کند و در نهایت به انتخاب یک نماینده ائتلاف و یک نماینده مخالف در انتخابات کمیته انتخاب قضات یا بالعکس برسد.  همچنین می‌توانست وزنی برای مخالفان و معترضان قائل نشود و با قدرت نمایندگان ائتلاف برای این کمیته انتخاب کند. اما او این امر را به تعویق انداخت و دیر شد. یک مرد اینجا و یک مرد آنجا و در نهایت کنترلش بر امور را از دست داد».

رسانه‌های رژیم صهیونیستی، چهارشنبه شب از وقوع یک «تراژدی» در کنست رژیم صهیونیستی و تنش میان اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی بر سر انتخاب دو عضو به عنوان نمایندگان کمیته تعیین قضات خبر دادند. 

به نوشته یدیعوت آحارانوت، ۵۸ نماینده به نفع کارین الحرار از حزب اپوزیسیون «یش عتید» به ریاست «یائیر لاپید» برای عضویت در کمیته تعیین قضات رای دادند و ۵۶ نفر دیگر با آن مخالفت کردند. «تالی گوتلیب» نماینده حزب لیکود از راهیابی به این کمیته باز ماند زیرا تنها ۱۵ نماینده به نفع او رای دادند و ۵۹ نماینده با او مخالفت کردند. 

به نوشته این روزنامه، موضوع شوکه کننده درباره نماینده پیشنهاد حزب لیکود این بود که تنها چهار عضو از اعضای ائتلاف کابینه رژیم صهیونیستی که از ۱۲۰ کرسی، ۶۴ کرسی را در اختیار دارد، به او رای دادند.

پیش از این «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «اسرائیل‌بیتنا»، مذاکره با کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی را بی‌فایده دانسته و خواستار پایان مذاکرات درباره لایحه تغییرات قضایی شده بود.
https://jahannews.com/vdcipuav3t1a5y2.cbct.html
jahannews.com/vdcipuav3t1a5y2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *