پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰
۱۲
در ادامه سفرهای منطقه‌ای آمریکای لاتین:

رئیس جمهور وارد نیکاراگوئه شد/ دنیل اورتگا به احترام شهید سلیمانی یک دقیقه سکوت اعلام کرد

چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 840568
رئیس جمهور که با بدرقه وزیر خارجه ونزوئلا، کاراکاس را به مقصد نیکاراگوئه ترک کرده بود، ساعاتی قبل وارد ماناگوا پایتخت این کشور شد.
رئیس جمهور وارد نیکاراگوئه شد/ دنیل اورتگا به احترام شهید سلیمانی یک دقیقه سکوت اعلام کرد
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام رئیسی پس از سفر به ونزوئلا، ساعاتی قبل با استقبال رسمی مقامات نیکاراگوئه وارد این کشور شد.

در این سفر دنیل اورتگا رئیس جمهور نیکاراگوئه از سید ابراهیم رئیسی، در میدان آزادی شهر «ماناگوآ» به صورت رسمی استقبال کرد.

همچنین «رئیس پارلمان» و «رئیس دستگاه قضائی» نیکاراگوئه به استقبال رئیسی آمدند. صدها نفر از جوانان این کشور نیز در مراسم حضور داشتند.

طی مراسم استقبال افراد حاضر سرود ملی جمهوری اسلامی را همخوانی کردند.

در این مراسم «دانیل اورتگا» رئیس‌جمهور نیکاراگوئه از شهید سردار سلیمانی یاد کرد و با اعلام یک دقیقه سکوت گفت: «زنده باد شهید ایران ژنرال قاسم سلیمانی زنده باد ملت ایران.»
 
سید ابراهیم رئیسی نیز در این مراسم ضمن تشکر از رئیس جمهور نیکاراگوئه گفت: آمریکا با تهدید و تحریم قصد داشت ملت ایران را متوقف کند، اما موفق نشد.

وی در ادامه با اشاره به همزمانی انقلاب در دو کشور گفت: شما با امپریالیسم مبارزه کردید و پیروز شدید. انقلاب در دو کشور در یک برهه زمانی و همزمان اتفاق افتاد.

رئیس جمهور ایران همچنین اضافه کرد: غربی‌ها و نظام سلطه باید به نظام‌هایی که بر اساس رأی مردم شکل گرفته‌اند احترام بگذارند. آنها درباره ادعای حقوق بشر و دموکراسی و حقوق انسان‌ها دروغ میگویند. ما جلوه‌های زیادی از ضایع کردن حقوق انسان‌ها توسط آمریکا و نظام سلطه در سراسر دنیا را شاهد بوده‌ایم.

رئیس جمهور در ادامه گفت: ملت ایران از تهدید و تحریم برای خود فرصت ساخت و در این فرصت‌ها پیشرفت بسیاری نمود. ما بنا داریم روابطمان در همه حوزه‌ها به ویژه علم و فناوری را با یکدیگر ادامه دهیم.

وی اضافه کرد: توصیه رهبر انقلاب، امام خامنه‌ای به همه ما این است که می‌توان با دو اصل اساسی مقابل دشمنان ایستاد: یک ایمان به خدا که رئیس جمهور شما هم در آغاز صحبت‌هایش به این موضوع اشاره کرد و دو امید به آینده.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به رشادت و شجاعت شهید سلیمانی اضافه کرد: قهرمان مبارزه با تروریسم شهید سپهبد سلیمانی بود که به دست آمریکایی‌ها به شهادت رسید. نفرت عمومی از آن کسانی است که ادعای مبارزه با تروریسم را دارند اما قهرمان مبارزه با تروریسم را ترور می‌کنند.







https://jahannews.com/vdciquavvt1a5w2.cbct.html
jahannews.com/vdciquavvt1a5w2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خداوند بر درجات همه شهدا بخصوص شهید سلیمانی عزیز بیفزایدکه بواسطه اخلاص و مطیع محض ولایت بودنش اینگونه خداوند عزت و مهر و محبتش را در دل بندگانش حتی مردمانی غیر مسلمان و با هزاران فرسنگ فاصله از ایران قرار می دهد.
Iran, Islamic Republic of
به برکت رییس جمهور انقلابی که همراه مکتب حاج قاسم بود ، ره چهل ساله یک شبه طی شد
Iran, Islamic Republic of
بلند باد یاد و خاطره قهرمان غیرت و حق طلبی و شجاعت سردار پرافتخار امت رسول الله ، ((حاج قاسم سلیمانی)) که نامش روح سلحشوری و مردانگی را در جانهای همه جهانیان زنده می کند ، او که پیرو راه سرخ اهل بیت بود
حجت جوادی شیرازی
Iran, Islamic Republic of
پایان دیپلماسی التماس و شروع مجدد دیپلماسی عزت و اقتدار
United States
کدوم اقتدار؟ مسافرت به کشور های گمنام دنیا چه کمکی به ما میکنه؟ اینها خودشون در فقر غوطه ور هستند.
Iran, Islamic Republic of
باید شاکر نعمت این دولت بود که باعث پیشرفت اقتصادی ،رفاهی و فرهنگی ایران شد
پاسخ به کاربر 10:13
Iran, Islamic Republic of
در 2 سال گذشته صادرات ایران به ونزوئلا از 300 میلیون دلار به 3/6 میلیارد دلار رسید یعنی 12 برابر افزایش یافت و همانطور که رئیس جمهور گفت برای صادرات 20 میلیارد دلاری برنامه ریزی شده است.
Iran, Islamic Republic of
کشورهای غیرگمنام هم که امثال جنابعالی عاشق سینه چاکشون هستید ما را برای نوکری و فروش کالاهای سطح پایین خود و به تاراج بردن منابع طبیعی میخواهند ، و حتی مارا هم سطح خود به حساب نمی آورند و حق توحش باید بپردازیم
Iran, Islamic Republic of
همه خان و خان بازی و آقاگری کشورهایی امثال آمریکا و انگلیس و فرانسه و... هم بواسطه غارت و چپاول ثروتهای عظیم خدادادی همین کشورهای به زعم امثال جنابعالی ,گمنام دنیا بوده و هست که خوشبختانه خیلی از این ملتها بیدار شده و دست غارتگران غربی را از منابع ثروتشون کوتاه کرده اند . تمام ترس و عصبانیت این دزدهای کفتار صفت غربی هم ناشی از همین بیداری و استقلال خواهی ملتهاست.
Iran, Islamic Republic of
با این منطق شما کشورهای اروپایی تو کشورهای فقیر آفریقایی و لاتین چیکار میکنن؟ آخه یکم فکر کنید بعد اظهار نظر کنید.
شاعر
Iran, Islamic Republic of
صد شکر که این اومد و صد شکر که اون رفت
Iran, Islamic Republic of
این یعنی قدرت و عزت که خدا میخواهد اقای رییسی حاج قاسمی دیگر