پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
۲

جزیره گنج دولت رئیسی کجاست؟!

شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب: 840151
برخی آگاهان اقتصادی معتقدند اجرا و پیگیری بسیاری از قوانین در حوزه مسکن به راحتی امکانپذیر است و اثرات آن نیز در کوتاه‌مدت قابل رؤیت خواهد بود.
جزیره گنج دولت رئیسی کجاست؟!
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، محمد منان‌رئیسی مدیر مرکز مطالعات معماری و شهرسازی اسلامی، اخیراً در سخنانی که سایت بولتن‌نیوز آنها را منتشر کرد، گفته است: "میلیون‌ها خانه خالی در کشور وجود دارد که 2 میلیون واحد، متعلق به بانک‌هاست."

او همچنین تصریح می‌کند: هر وقت خواسته‌اند عرضه -مسکن- را زیادتر کنند، تراکم فروخته‌اند. رانتی که در اختیار سرمایه داران قرار می‌گیرد و نشانه آن، 2 میلیون خانه خالی است که در دست بانک‌هاست.

منان‌رئیسی در ادامه گفته است: مالیات از خانه‌های خالی و لوکس هم به درستی اجرا نمی‌شود در حالیکه در غرب، مالیات سنگینی بابت این املاک اخذ می‌شود.

*صحبت‌های آقای منان‌رئیسی قبل از هرچیز اثبات‌کننده یک مماشات خطرناک است.

مماشاتی که چند سال است با بهانه‌های مختلف عملا وارد اجرای قاطع و کارای طرح "اخذ مالیات از خانه‌های خالی" نمی‌شود، نمایش‌هایی مثل "گشت تشخیص خانه‌های خالی" را به راه می‌اندازد و مثلا به دلیل همین مماشات بود که دولت هرگز نتوانست طرح "اخذ وام بدون ضامن از بانک‌ها" را علیرغم تبلیغات فراوان اجرا کند.

و البته در برایند تمام این رخدادها نیز جهش قیمتی مسکن و اجاره بها رخ می‌دهد، دولت از درآمدی سرشار و چندهزار میلیاردی از محل اخذ مالیات از خانه‌های خالی محروم می‌شود و در پرتو تمام این ناکارآمدی‌های نهادهای ذیربط دولتی؛ عملا مردم هستند که همچنان درگیر مشقت خانه‌های اجاره‌ای و هزینه‌های بالای مسکن هستند.

این در حالی است که برخی آگاهان اقتصادی معتقدند اجرا و پیگیری بسیاری از قوانین در حوزه مسکن به راحتی امکانپذیر است و اثرات آن نیز در کوتاه‌مدت قابل رؤیت خواهد بود.

درباره مماشات اشاره شده همچنین می‌توان به ماجرای اعطای وام‌های مختلف به کارمندان بانک‌ها از سوی خود بانک‌ها نیز اشاره کرد که تاکنون برخورد خاص و اقناعی با این مسئله صورت نگرفته است.

اینکه علت مماشات اشاره شده چیست را باید مردم قضاوت کنند...
https://jahannews.com/vdcgnz97qak9tq4.rpra.html
jahannews.com/vdcgnz97qak9tq4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Denmark
جامعه ای که نظارت بازرسی درتمام زمینه ها ضعیف شده باشد
Iran, Islamic Republic of
خود شما بهتر می دانید این مماشات در بخش مسکن چیست؟
ذینفع خود دولت است. و فعلا با فرصت دهی می تواند تمام و یا بخشی از آن را نقد کند. بعد که نقد شد قانون را تصویب می کند