شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۱۵
با حضور رئیس جمهور و فرمانده کل سپاه؛

ابرموشک هایپرسونیک «فتاح» رونمایی شد +مشخصات و تصاویر/ سردار حاجی زاده: «فتاح» قابل انهدام نیست/ رئیس جمهور: قدرت نظامی ایران نه فقط از هجوم بلکه از فکر هجوم هم بازدارندگی ایجاد می‌کند

سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب: 839730
ابرموشک هایپرسونیک «فتاح» جدیدترین دستاورد راهبردی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور رئیس‌جمهور و فرمانده کل سپاه پاسداراان رونمایی شد.
ابرموشک هایپرسونیک «فتاح» رونمایی شد +مشخصات و تصاویر/ سردار حاجی زاده: «فتاح» قابل انهدام نیست/ رئیس جمهور: قدرت نظامی ایران نه فقط از هجوم بلکه از فکر هجوم هم بازدارندگی ایجاد می‌کند
به گزارش جهان نيوز، ابرموشک هایپرسونیک «فتاح» جدیدترین دستاورد راهبردی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح سه شنبه ( ۱۶ خرداد ۱۴۰۲) با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور رونمایی شد.

موشک هایپرسونیک فتاح هزار و ۴۰۰ کیلومتر برد دارد و قادر است از تمامی سامانه‌های سپر موشکی عبور کند و این سامانه‌ها را منهدم کند. این نوع موشک‌ جزو جدیدترین تسلیحات و تجهیزات هستند که امروزه توسط کشورهای همچون آمریکا، روسیه و چین تولید و به کارگرفته می‌شوند.
 
 
این موشک از دقت اصابت فزاینده، سرعت بسیار بالا، قابلیت مانور‌پذیری فوق‌العاده و همچنین از توان پنهان‌کاری و عبور از سامانه‌های راداری برخوردار است.

این موشک با قابلیت‌های تاکتیکی، به دلیل برخورداری از پیشران سوخت جامد نازل متحرک مرحله دوم، قابلیت دستیابی به سرعت‌های بسیار بالا و همچنین انجام مانورهای مختلف در داخل و خارج از جو زمین به منظور غلبه بر انواع سامانه‌های دفاع هوایی دشمن را دارد.

برد موشک فتاح ۱۴۰۰ کیلومتر و سرعت آن پیش از اصابت به هدف ۱۳ تا ۱۵ ماخ است.

نام این موشک توسط مقام معظم رهبری انتخاب شده است.
 

آبان سال 1401 بود که سردار حاجی‌زاده در حاشیه مراسم سالگرد شهادت سردار طهرانی‌مقدم در ستاد نیروی هوافضای سپاه از ساخت یک موشک بالستیک هایپرسونیک خبر داد و گفت: این موشک سرعت بالایی دارد و در‌ جو و خارج از جو می‌تواند ‌مانور دهد.
 
وی خاطرنشان کرد: این موشک جدید  از همه سامانه های سپر موشکی عبور می‌کند و فکر نمی‌کنم تا دهها سال بعد هم فناوری پیدا شود که بتوان با آن مقابله کند. این موشک سامانه های ضد موشکی دشمن را هدف قرار می دهد و یک جهش بزرگ نسلی در حوزه موشکی است.











سردار حاجی‌زاده: «فتاح» قابل انهدام نیست

 سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (16 خرداد) در آیین رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح گفت: موشکی که امروز رونمایی آن صورت گرفت، موشکی است که در دنیا کم‌نظیر است؛ به نحوی که با رونمایی این موشک ایران جزو چهار کشور دارای این فناوری شد.

وی افزود: موشک فتاح به دلیل فناوری‌ای که دارد، هیچ ضد موشکی برای آن وجود ندارد؛ در حالی که برای سایر سلاح‌ها مانند تانک، ناو، هواپیما و... موشک ضد آن وجود دارد و حتی برای سایر موشک‌ها هم ضدموشک‌هایی ساخته شده است، البته سپر موشکی‌ای که موفقیت زیادی داشته باشد، وجود ندارد؛ از سوی دیگر برای زدن یک موشک، باید سه موشک شلیک شود و این در حالی است که تقریباً قیمت یک ضد موشک ۲۰ برابر موشکِ هدف است. موشک فتاح به دلیل نوع حرکت آن که در جهات و ارتفاع مختلف است، توسط هیچ موشکی قابل انهدام نیست؛ برای اینکه موشک‌های ضدموشک طبق یک بردار مشخص حرکت می‌کنند که البته سرعت آن‌ها از سرعت کمی هم برخوردار است.

سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه سرعت موشک فتاح ۱۳ ماخ است گفت: موشکی که دارای چنین سرعتی باشد، مقابله با آن ناممکن خواهد بود؛ همچنین برد این موشک هزار و ۴۰۰ کیلومتر تعیین شده که در محدوده هدف به‌صورت دقیق اصابت می‌کند. فعالیت‌های ما در این حوزه به ساخت این موشک خاتمه پیدا نمی‌کند، چون این مسیر را همچنان ادامه خواهیم داد تا هیچ دشمنی حتی تصور حمله به ایران را هم نکند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه فعالیت‌های موشکی از ابتدا تا کنون مورد حمایت و تأیید فرمانده معظم کل قوا بوده و هست، گفت: زمانی که گزارش ساخت این موشک را خدمت ایشان ارائه کردیم، معظم له نام فتاح را برای این موشک برگزیدند. همکاری‌های سپاه با دولت تاکنون در هیچ دولتی به اندازه دولت فعلی نبوده لذا از همکاری‌های وزارت دفاع نهایت سپاسگزاری را داریم.

 

گام‌های بزرگ ملت در پرتو ایمان و امید بوده است
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در مراسم رونمایی از ابر موشک هایپرسونیک «فتاح» که صبح امروز (سه‌شنبه) در ستاد نیروی هوافضای سپاه برگزار شد، اظهار داشت: امروز روز بسیار خوبی است زیرا شاهد دستاورد بزرگی از نیروهای مسلح بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش هوافضای سپاه هستیم؛ باید خداوند را سپاسگزاری کنیم بخاطر این روحیه و اقتداری که به جمهوری اسلامی ایران مرحمت کرده است.

وی ادامه داد: اولین مؤلفه قدرت و اقتدار در ملت ما ایمان است؛ در تعبیر رهبری معظم انقلاب که در ۱۴ خرداد فرمودند ایمان به عنوان یک مؤلفه مهم محسوب می‌شود؛ آنچه از سال ۴۲ و۲۲ بهمن ۵۷ و سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی کشور ما را حفظ کرد ایمان مردم بود.

رئیس جمهور تصریح کرد؛ آنچه این مدت ملت ما را پیش برده و علی رغم خواست دشمنان گام‌های بزرگی را برداشته در پرتو ایمان و امید بوده است لذا همواره به عنوان یک مؤلفه مهم در اقتدار، ایمان و امید باید پاس داشته شود.

رئیسی گفت: آن روزی که طهرانی مقدم در مجموعه هوافضای سپاه فعالیت خود را با اراده فرمانده معظم‌کل قوا آغاز کرد شاید کسی گمان نمی‌برد پدیده‌هایی نو که برای همه جهانیان خیره کننده باشد، بوجود بیاید؛ امروز از این دستاورد مهم و بزرگ که به دست فرماندهی نیروی هوافضای سپاه رونمایی شد جای شکرگزاری دارد.

رئیس جمهور با اشاره به دستاوردهای نیروی هوا فضای سپاه گفت: مجموعه نیروی هوافضای سپاه کارهایی که انجام می‌دهد بر پایه دانش و علم است موضوعی که در کشور ما این علم و دانش در صنایع موشکی و دفاعی و نظامی بومی شده و وارداتی نیست.

رئیسی خاطر نشان کرد: صنعت موشکی و دفاعی ما امروز در حالی، پیشرفته است که در دوران دفاع مقدس با وجود آن‌که تهران و سایر شهرهای کشور را موشک باران می‌کردند، قدرت دفاعی نداشتیم لذا از همان موقع تلاش‌ها برای مستقل شدن در حوزه دفاعی آغاز شد و این‌گونه قدرت بازدارندگی بوجود آمد.

وی توان دفاعی ایران را صلح آمیز دانست و تاکید کرد: این قدرت و توان برای کشورهای منطقه نقطه امنیت و صلح پایدار است.

رئیس جمهور گفت: برخی مسئولان کشورهای منطقه در دیدارهای اخیری که با آنها داشتم عنوان می‌کردند که ایران یار روزهای سخت است و اگر نبود تلاش‌های حاج قاسم سلیمانی و نیروی قدس سپاه و دفاعی که ایران از ما در برابر هجوم تکفیری‌ها و داعشی ها، از کشورشان چیزی باقی نمانده بود.

رئیس جمهور گفت: قدرت نظامی و دفاعی و موشکی ایران، بازدارندگی دارد البته نه فقط از هجوم بلکه از فکر هجوم هم بازدارندگی ایجاد می‌کند؛ این قدرت موشکی معنایش آن است که منطقه از شر اشرار و تعرض بیگانگان در امان بماند لذا پیام آن به مردم منطقه، پیام امنیت است و پیام آن به کسانی که به ایران فکر تعرض دارند این است که جمهوری اسلامی کشوری قدرتمند است و قدرت او برای حمایت از ملت ایران و مظلومان عالم است.

رئیسی گفت: مردم منطقه وقتی چنین رونمایی صورت می‌گیرد ابراز خوشحالی می‌کنند چون بر قدرت منطقه افزوده می‌شود. در واقع قدرت ایران یعنی قدرت منطقه و ملت‌های مظلوم لذا این پیام عزت و استقلال و بازدارندگی است.

وی ادامه داد: گاهی بیان شده است که ساخت موشک برای چیست که باید گفت این برای بازدارندگی است؛ موشک را برای این می‌سازیم تا مورد تعرض دشمنان قرار نگیریم از یک قدرتی برخوردار شویم که در ذهن دشمنان فکر تعرض هم ایجاد نشود. در واقع موشک برای موشک‌ نزدن دشمنان است نه برای موشک زدن ما.

رئیس جمهور با اشاره با نقش شهید ظهرانی مقدم در توسعه موشکی کشور تاکید کرد: شهید طهرانی مقدم بعد از شهادتش شناخته شد و کسی خبری از فعالیت‌های او نداشت و روزی که این کار را شروع کرد می‌گفتند با این تحریم‌ها مگر امکان دارد ولی او همه تحریم‌ها را دور زد و آنها را بی اثر کرد و علی رغم‌همه تهدیدها وتحریم ها کارهای بزرگی را انجام داد و توان امنیتی کشور را بالا برد.

رئیس گفت: این رونمایی پیامی هم به سایر صنایع کشور دارد که چگونه صنایع دفاعی و هسته‌ای علی رغم همه تهدیدها وتحریم‌ها پیشرفت داشته است ولی در سایر بخش‌ها چنین موضوعی را شاهد نیستیم لذا باید این علم و فناوری که داریم باید به سایر صنایع لبریز شود تا سایر صنایع هم از این فناوری‌ها بهره مند شود و کار صنعت در کشور رشد یابد.

وی افزود: به همه بخش‌های صنعتی می گویم که این یک درس است که می‌توان علی رغم همه تهدیدها و تحریم هایی که دشمن ایجاد می‌کند کارهای بزرگی در برابر چشم بیگانگان انجام داد، حتماً در صنعت خودروسازی و سایر صنایع می‌توان این فناوری را ایجاد کرد و کارهای بزرگ و ماندگار در جهت گره‌گشایی از زندگی مردم انجام داد؛ این کار مبتنی بر ایمان و امید قابل تحقق است.

رئیس جمهور تاکید کرد: امروز دولت و نیروهای مسلح در یک عرصه تلاش می‌کنند؛ وحدت و انسجام همه نیروها مثال زدنی و در جهت پیشرفت کشور است؛ پیشرفتی که موجب شده تا دشمن عصبانی شود و خشم خود را در بعضی عرصه‌ها نشان دهد لذا به دشمن می‌گوئیم اگر از پیشرفت‌های کشور عصبانی هستید، عصبانی باشید چون این پیشرفت‌ها مردم را خوشحال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: موشک فتاح در پرتو ایمان به خدا و مجاهدت‌های جمعی ساخته شده و از مؤلفه‌های اقتدار است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در دوران جنگ به این فکر افتادیم که ما باید خودمان حرکت کنیم و به سمت مستقل شدن در صنایع دفاعی، نظامی و موشکی برویم و امروز احساس می‌کنیم که این قدرت بازدارندگی به وجود آمده است.

رئیسی خطاب به دشمنان ایران تصریح کرد: ممکن است شما از قدرت نظامی و دفاعی و رفاه در زندگی مردم ما خشمگین شوید که این اشکالی ندارد چون آنچه مهم است کسب رضای خداوند و آفریدن اقتدار برای نظام و کشور است.


به دانش تنوع‌بخشی ساخت سامانه‌ها رسیدیم
سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران صبح امروز (۱۶ خرداد) در آیین رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح گفت: هیچ‌وقت نمی‌شود حقیقت را کتمان کرد و واقعیت‌ها بالاخره خودشان را نشان می‌دهند. یک واقعیت بسیار قویی و جدی که در کشور ما وجود دارد همین پیشرفت‌ها و جهش‌های فوق‌العاده است که در فناوری‌های پیشرفته حاصل می‌شود به خصوص در عرصه محصولات دفاعی از جمله موشک‌ها و پهپادها که با استفاده از فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی و همه و به همه قابلیت های فن که فنی که در طراحی و ساخت قطعات اجزای حساس وجود دارد.

وی افزود: الحمدلله در کشور ما صورت گرفته و ما به دانش و فناوری تنوع بخشی به انواع مختلف ساخت سامانه ها و تاکتیک پذیری سامانه ها در بخش های مختلف رسیدیم از جمله همین موشک فتاح که یک موشک منافق زیر و ماورای صوت است که قادر است صفحه حرکت شاه در فضا به سادگی تغییر دهد و از کمند موشک های ضد موشک عبور کند و این فناوری‌ها بسیار مدرن هستند و پیشرفته و برای جهان نوین هستند و برای اغلب کشورهای کشورها ناشناخته هستند ولی به دست توانای بچه های جوان ایرانی و امروز شاهد درخشش جوانان مومن و دانشمند هستیم.
https://jahannews.com/vdchxwn6v23nxqd.tft2.html
jahannews.com/vdchxwn6v23nxqd.tft2.html
برچسب ها: موشک هوافضا سپاه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کاظم
Iran, Islamic Republic of
افرین بر همتتان.
امیر
Iran, Islamic Republic of
درود بیکران
Iran, Islamic Republic of
هزاران درود
Iran, Islamic Republic of
ماشاالله....
Iran, Islamic Republic of
خودروسازان یاد بگیرند‌
خخ
Iran, Islamic Republic of
یادش بخیر طرف میگفت دنیای فردا دنیای گفتمان است نه موشک ها !!!!
جواد
Iran, Islamic Republic of
سلام و هزاران درود بر شما.
Iran, Islamic Republic of
سردار ی دوسالی مدیریت این خودرو سازی هم بدست بگیرید ی خودرو خوب در شان مردم خوب کشورمون بسازید
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اگر بگيرد سكان خودروسازي را كل ساختار مديريتي . اين صنعت را بايد تغيير بدهد .
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
ايكاش در عرصه هاي اقتصادي و معيشتي و برخورد با دزدان بيت المال و حق و حقوق مردم بخصوص گرانفروشان هم اقتدار لازم را داشتيم.
Iran, Islamic Republic of
سلام. ان شاء الله باید فرود آید در حیفا و تل اویو..
حامد
Germany
این یعنی ایمان و امید و رسیدن به خودباوری
Iran, Islamic Republic of
...
United States
رویش به عبری بنویسید مرگ بر اسرائیل و بعد فیلم پرتاب و اصابت به هدف را رسما منتشر کنید....
Iran, Islamic Republic of
رویش چه بنویسبم از حالا پویش کنید