جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱۹
سخنگوی دولت:

تراز اقتصادی ایران مثبت شد/ بدهی‌های خارجی کاهش یافت/‌ تب بازار خودرو فروکش می‌کند‌

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 839649
ما معطل چندین کشور غربی برای اقتصاد کشور نشدیم و قطعاً دشمنان با وجود تحریم‌هایی که خودشان به ما تحمیل کرده‌اند تحمل رشد صادرات و مثبت شدن رشد اقتصادی را ندارند.
تراز اقتصادی ایران مثبت شد/ بدهی‌های خارجی کاهش یافت/‌ تب بازار خودرو فروکش می‌کند‌
به گزارش جهان نيوز، علی بهادری جهرمی شامگاه یکشنبه در مراسم ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی که در مسجد رضویه ورامین برگزار شد اظهار داشت: نام مردم ورامین همواره با انقلاب اسلامی عجین شده و این دیار مزین به صفت انقلابی هستند، مردمی که با قیام خود در 15 خرداد سال 42 بخش مهمی از تاریخ انقلاب را رقم زدند.

وی افزود: 15 خرداد یکی از ایام‌الله انقلاب اسلامی است که باید ماندگار بماند، حادثه‌ای که در آن مردم به معنای واقعی پیشرو و خالق آن حماسه عظیم بودند.

سخنگوی دولت در ادامه گفت: مردم ایران اسلامی در تبعیت از روحانیت و مرجعیت و حمایت از دین و اسلام، نقش بی‌بدیلی را ایفا کردند و این حضور در صحنه باعث شد تا یک فرد روحانی که از امکانات سخت‌افزاری بسیاری برخوردار نبود موفق شد تا با برهم زدن معادلات جهان، یک حکومت 2500 ساله را ساقط کند.

بهادری جهرمی نقش‌آفرینی مردم در پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی برگ برنده انقلاب دانست و تصریح کرد: امام در مبارزات انقلابی خود به‌هیچ‌عنوان اسیر حادثه‌ها نبود، ایشان مبنای حرکت خود را با توجه به شرایط موجود و بر قدرت الهی و پشتیبانی مردم پایه‌گذاری کرد و آرمان خود را مبنای حرکت و برنامه قرار دادند و به پیروزی رسید.

وی با تأکید بر لزوم توجه به تاریخ بازگو کردن صحیح و درست آن ابراز داشت: در طول 44 سال گذشته، هر زمان که تاریخ تحریف شده، کشور از موفقیت دور شده است، زمانی که به جای ایمان به خط امام، پشتیبانی مردم و به‌ویژه ایمان به هدف انقلاب، دستمان را به شرق و غرب دراز کردیم با خسارت و ضرر مواجه شدیم.

وی با بیان این که حرکت در راه انقلاب سخت و با دشمنی استکبار همراه است افزود: پیشرو بودن مردم ورامین در مسیر انقلاب در برهه‌های مختلف ثابت کرد که با وجود مسیر سخت، هیچ‌گاه انقلاب مسیر خود را تغییر نداده و دست اندازهای ایجاد شده توسط دشمن، همواره با تدبیر ولایت و همراهی مردم سپری شده است.

سخنگوی دولت گفت: مردم نشان داده‌اند که با توجه به شناختی که از انقلاب و باطن آن مانند وجود ایام‌الله و برنامه‌های مذهبی دارند، از برخی چهره‌های معروف که خود را مدعی انقلابی‌گری می‌دانستند، پیشروتر هستند.

وی تأکید کرد: ملت ایران با تشخیص صحیح در بزنگاه‌های تاریخی، حضور در صحنه را به خانه نشینی ترجیح داده و هرگاه که شرایط سخت‌تر، این مردم مقاوم‌تر و با حضور باشکوه‌تر در صحنه حضور خواهند داشت که این امر بار مسئولیت بر روی دوش مسئولان را سنگین‌تر کرده است.

بهادری جهرمی جرئت و اعتماد به نفس مردم ایران اسلامی را نتیجه تفکرات امام راحل دانست و اظهار داشت: در طول 44 سال گذشته، هرگاه که چشم به بیگانگان داشتیم، نه‌تنها منفعتی حاصل نشد که اقتصاد کشور با پسرفت مواجه شد و فشار اقتصادی را متحمل شدیم.

وی گفت: دولت سیزدهم تنها برای بهره‌گیری از تبادلات اقتصادی، نگاه به خارج از کشور دارد که نمونه بارز آن را می‌توان در فعال کردن 3 هزار کارخانه و کارگاه تولیدی در کمتر از دو سال مشاهده کرد که به دلیل به خاطر عدم‌حمایت، تعطیل شده بودند.

وی تأکید کرد: با اقدامات دولت، مسیر کشور به ریل اعتماد به مردم برگشته شده و علائم آن به تدریج بروز و ظهور کرده است، در صنعت خودرو رکورد تولید سالانه یک میلیون 700 هزار حاصل شده و در صورت واردات خودرو، قطعاً تب بازار خودرو فروکش می‌کند.

دبیر هیئت دولت افزود: دولت برای گشایش اقتصادی، شبانه روز فعالیت می‌کند و نتیجه سخن گفتن به زبان دنیا در این دولت، به کاهش بدهی‌های خارجی و مثبت شدن تراز اقتصادی منجر شده است.

وی تصریح کرد: ما معطل چندین کشور غربی برای اقتصاد کشور نشدیم و قطعاً دشمنان با وجود تحریم‌هایی که خودشان به ما تحمیل کرده‌اند تحمل رشد صادرات و مثبت شدن رشد اقتصادی را ندارند.

وی افزود: نگاه و مسیر درست کشور برای کاهش نقاط ضعف و افزایش نقاط قوت برای دشمنان خوشایند نیست و حضور میلیونی مردم در صحنه با توجه به تحریم‌های فلج کننده دشمن برای آن‌ها قابل هضم نیست و آن‌ها در مجامع مختلف به شکست خود در تحریم‌ها معترف هستند.
https://jahannews.com/vdcgty97yak9w34.rpra.html
jahannews.com/vdcgty97yak9w34.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Arab Emirates
همه چیز عالیه ممنونم رئیسی .
شاعر
Iran, Islamic Republic of
صد شکر که این اومد و صد شکر که اون رفت
Germany
معاون روحانی هم همین حرفا رو میزد ولی ملاک سفره مردمه .
Iran, Islamic Republic of
تورم داره روز به روز بیشتر می شه. چرا کارهای شما تاثیری در کاهش تورم ندارد؟
Iran, Islamic Republic of
سفره های مردم این حرفها را تایید نمیکنه
Iran, Islamic Republic of
مردم این رفاه اقتصادی را مرهون دولت انقلابی هستند
Iran, Islamic Republic of
از وضعیت تورم و بازار معلوم است
Iran, Islamic Republic of
هشدار آیت الله اشکوری عضو خبرگان رهبری / «گرانی» کمر مردم را شکسته بپذیرید، این، نتیجه سیاست‌های غلط شما بوده . طبقه‌بندی دهک‌ها «غلط» است
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
خب حالا چند سال طول ميكشد تا ايت ترازي مثبت در سفره مردم آثارش آشكار شود و بازنشستگان مجبور نشوند دوباره سر كار بروند ؟؟
Iran, Islamic Republic of
تراز که شده تو صف دیدمت کلک چند بار رفتی و امدی و مرغ گرفتی اینه اون سفره کوچیکت
Iran, Islamic Republic of
سفره مردم و درد دل مردم، خبر از تورم افسار گسیخته و غیر قابل مهار می دهد
Iran, Islamic Republic of
بله سفره مردم هم نشون میده من پیشنهاد م بشما اینه که به میادین میوه و تره بار هم بری و سفره مردم تو صف های مرغ و گوشت و میوه ببینی خوبه برات
Iran, Islamic Republic of
همچین از صنعت خودرو صحبت میکنید که انگار مردم یادشان نیست قیمتها چند ده برابر شده و کیفیت برعکس
Iran, Islamic Republic of
یعنی با سخن گفتن به زبان دنیا، بدهی‌های خارجی کاهش یافته؟
Iran, Islamic Republic of
گشایش ارزی از طریق تسهیلات صندوق بین المللی پول آرزوی توفیق کردم، مخالفان دیروز و امروز، شروع به توجیه کردند که این اصلا وام نیست و برداشت از سهمSDR خودماست. بسیارخوب،هر اسمی که دوست دارید بگذارید. پس صندوق دیگر بخشی از استکبار نیست؟
Iran, Islamic Republic of
قشر جوانی که حقوق قانون کار می‌گیرند ؛ زندگی واقعا براشون سخت هست ، خصوصا اگر مستأجر باشند یا سرپرست خانواده یا عضو خانواده بیماریی داشته باشند ..
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
با سلام ایجاد روابط خوب تجاری و فرهنگی با کشورهای همسایه باعث فرار آمریکا از منطقه میشود. ترکمنستان تاجیکستان ارمنستان و آذربایجان و ازبکستان و پاکستان و افغانستان هر چه زودتر بازارها باید محل فروش کالای ایرانی بشود. فرصت را از دست ندهیم.
دانا
Iran, Islamic Republic of
نمی دونم چیزی در مورد عملکرد دولت واسط می دانید یا نه؟ولی بهتره دولت نقش واسط رو بین تولید کننده و مصرف کننده ایفا کنه تا دلال ها حذف بشن،
Iran, Islamic Republic of
اینها را برای کجا بیان فرمودین اگر کشور خودتون مدنظرتان است پس لطفا بررسی های میدانی را مد نظرقرار دهید نه گزارشات مکتوب وزیبا را