شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱۶

افزایش تدریجی سن بازنشستگی

شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۱۱
کد مطلب: 839479
در پیش‌نویس لایحه برنامه هفتم، اصلاحاتی پیش‌بینی شده که برخی از آن‌ها به سن بازنشستگان برمی‌گردد و تحت تدابیری، سن بازنشستگی تا پایان برنامه هفتم، به تدریج افزایش خواهد داشت.
افزایش تدریجی سن بازنشستگی
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: صندوق‌های بازنشستگی ناترازی‌های شدیدی دارند و منابع و مصارف آن‌ها با هم سازگاری نداشته و دچار کسری هستند؛ بنابراین باید برخی از اصلاحات، که اصطلاحاً اصلاحات سنجه‌ای نامیده می‌شوند، در ضوابط بازنشستگی اتفاق بیفتد.

منظور تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع صندوق‌های بازنشستگی، خدماتی که بازنشستگان انتظار دارند دریافت کنند، عملاً تحقق پیدا نمی‌کند که باعث عدم رضایتمندی می‌شود.

وی ادامه داد: در پیش‌نویس لایحه برنامه هفتم، این اصلاحات پیش‌بینی شده که برخی از آن‌ها به سن بازنشستگان برمی‌گردد و تحت تدابیری، سن بازنشستگی تا پایان برنامه هفتم، به تدریج افزایش خواهد داشت.

منظور همچنین درباره تاثیر افزایش سن بازنشستگی در بکارگیری نیروی کار جوان، گفت: باید برای جوانان فرصت‌های شغلی جدید ایجاد شود. اگربخواهیم جوانی را شاغل کنیم، قاعدتاً نباید کسی که هنوز در سن کار است و توانایی کار کردن دارد، از بازار کار خارج کنیم.
 
 
https://jahannews.com/vdchqwn6w23nxkd.tft2.html
jahannews.com/vdchqwn6w23nxkd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به جوان بی کار که نداریم ، آزمون استخدامی نداریم و هر کی خواست در دولت استخدام می شود . کارکنان دولت کلا بی انگیزه می باشند ... تمام این دلایل برای افزایش سن بازنشستگی کافی است .
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه طراحان برنامه هفتم به جای ارائه برنامه برای مبارزه با فساد در صندوق های بازنشستگی و مبارزه با حقوق های نجوم در شرکت های وابسته به این صندوق ها به دنبال این هستند که هزینه در صندوق های بازنشستگی از جیب طبقه کارگر و کارمند پرداخت شود ..
Iran, Islamic Republic of
....
عباس کاشانی
Iran, Islamic Republic of
اگر دولت میلیاردها میلیارد تومان بدهی خود به صندوق سازمان تآمین اجتماعی را طی چند قسط بپردازد نه تنها همه ی مشکلات بازنشستگان فعلی سازمان مذکور حل می شود که هزاران نفر دیگر هم با بازنشستگی در سن شصت سالگی می توانند حقوق ومزایا دریافت کنند.
Iran, Islamic Republic of
آخر این چه کاریه اول اینکه کارکنان هیچکدام راضی به این کار نیستند و باعث سخت و سختر شدن کار در ایران می شود. همین الان خیلی ها دارند مهاجرت می کنند. دوم اینکه الان وقت استفاده از نیروی جوان تحصیلکرده بیکار است. از افراد سالخورده کم سواد و بی انگیزه بی از این نمی شود کار کشید. سوم اینکه عاقبت این کار هم مثل سیاست فرزند کمتر زندگی بهتر می شود.
Iran, Islamic Republic of
بهتر نیست دولت و سازمانها و نهادها از بکارگیری بازنشستگان بصورت واقعی منع شوند و نیروی جدید استخدام شود . دولت هم می تواند بحای هزینه کردن برای اشتغال جدید ، به صندوق ها کمک کافی بکند
رضا
Iran, Islamic Republic of
افزایش سن بازنشستگی باید به صورت تدریجی و طی زمان طولانی 30 ساله و با رضایت کارمند انجام شود
کسی که امروز استخدام میشه به فکر 30 سال دیگه هم هست لطفآ خواب هایش را پریشان نکنید
رضا
Iran, Islamic Republic of
سالی 2 ماه
بطور مثال کسی که الآن داره استخدام میشه باید 6 ماه یا به عبارتی 5 سال بیشتر کار کنه و با 35 سال سابقه بازنشست بشه ولی کسی که امسال سال آخرش هست فقط 2 ماه بیشتر بمونه
در ضمن اشتغال مجدد بازنشسته ها در کسوتی به غیر از کسوت اول مجاز باشه مثل کارکردن کارمند بازنشسته در کار نگهبانی و ...
علی
Iran, Islamic Republic of
فرمودند: بایدبرای جوانان فرصت شغلی جدیدایجادشودخوب کسی مخالف این نیست انجام بدین لطفا ولی این دلیل نمیشه که بدون کمترین شناخت ازوضعیت اجتماعی واقتصادی جامعه سن بازنشستگی راباشیب تند5ساله سالی 6ماهه اضافه کنیدواسمش راهم بزاریدتدریجی !!!!!!!
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
رای دادیم به رئیسی که یک مشکلی از مشکلات ما حل کنه مسکن رو سروسامان بده ، خودرو و .... اینا که هیچ کدوم محقق نشد بدتر هم شد !!
Iran, Islamic Republic of
سلام برای کسانی که دیپلم دارند سن بازنشستگی را هم افزایش دهید بین کارمندان فرق قایل نشوید تا باعث بد بینی شود
Iran, Islamic Republic of
سلام بین کارکنان فرق قایل نشوید سن بازنشستگی دیپلم ها راهم افزایش دهید
...
Iran, Islamic Republic of
جناب منظور؛
مگه کار هست که سن بازنشسکگی دو بالا بردید؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
در فرانسه برای ۲سال اضافه کردن به سن بازنشستگی این همه اعتراض داره میشه! اینجا اونوقت به چی اعتراض دارن مردممم
هادی
Iran, Islamic Republic of
واقعا شماها باید از مشکلات کارگران کم کنید نه اینکه بار اضافه رو شونه کارگر بزارید اصلا تصمیم درستی نگرفتید خدا بهتون رحم کنه
Iran, Islamic Republic of
با افزایش سن بازنشستگی مخالف هستم