پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

قالیباف: روابط با ترکمنستان گسترش می‌یابد

چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب: 839236
با توجه به وجود مرز ۳۰۰ کیلومتری خراسان شمالی با ترکمنستان، این کشور آمادگی توسعه روابط تجاری با ایران را از طریق خراسان‌شمالی را دارد.
قالیباف: روابط با ترکمنستان گسترش می‌یابد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در بدو ورود به فرودگاه بجنورد اظهار کرد: خراسان شمالی در بخش کشاورزی، دامپروری، گردشگری، معادن و صنایع دارای ظرفیت های زیادی است که باید این پتانسیل به بهره وری مناسب برسد.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی مرزی طولانی و نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر با کشور همسایه و دوست ترکمنستان دارد، گفت: باید از این فرصت در جهت توسعه اقتصادی استفاده شود.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: پیرو بازدیدهای نظارتی مجلس شورای اسلامی قصد داریم تا در این سفر طرح های نیمه تمام و پیش بینی برای اتمام این طرح ها بررسی شود.

وی در ادامه اظهار داشت: اولویت بندی کردن طرح های اقتصادی را در آستانه برنامه توسعه هفتم در دستور کار قرار می دهیم.

قالیباف بیان کرد: روز گذشته با رئیس مجلس خلق مصلحتی ترکمنستان دیداری داشتم که بر توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین خراسان شمالی و این کشور تاکید شد و ترکمنستان نیز این آمادگی را دارد، بنابراین شرایط برای این روابط فراهم است.
 
https://jahannews.com/vdcip3avqt1apr2.cbct.html
jahannews.com/vdcip3avqt1apr2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *