شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۷

ماجرای فرار قاری ایرانی از دست مفتی ازمیر

سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 839124
احمد ابوالقاسمی از قاریان برجسته کشورمان خاطره‌ای را از حضورش در ترکیه تعریف کرده که مجبور شده به نوعی از دست مفتی ازمیر فرار کند.
ماجرای فرار قاری ایرانی از دست مفتی ازمیر
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، احمد ابوالقاسمی از قاریان برجسته کشور در سفری که به ازمیر ترکیه داشته اتفاق جالبی برایش رخ می‌دهد که حاکی از ارادت «ترک‌»ها به قاریان ایرانی است.

ابوالقاسمی به دعوت مفتی ازمیر عازم ترکیه می‌شود؛ پس از دیدار با این مفتی قراردادی جلویش می‌گذارند که برایش عجیب بود. این قرارداد، نوعی تعهدنامه بود بابت اینکه این قاری باید به مدت 12 روز در ازمیر حضور داشته باشد.

در همین ایام فرد دیگری از استانبول با ابوالقاسمی تماس می‌گیرد و از وی برای حضور در یک جلسه قران که با همت شهرداری یکی از شهرهای ترکیه به نام علی‌آقا برگزار می‌شد، دعوت به عمل می‌آورد.

ابوالقاسمی که در هنگام گفتگو با این فرد، تاریخ جلسه را اشتباهی متوجه شده بود، قول جلسه را می‌دهد.

ابوالقاسمی ماجرا را اینگونه توضیح می‌دهد: چند روز از حضور من در ازمیر می‌گذشت که آن فرد تماس گرفت و گفت که استاد فردا در استانبول منتظرتان هستیم. من تازه آنجا متوجه شدم که در تاریخ‌ برنامه‌ها دچار اشتباه شده‌ام.

وی ادامه داد: آن فرد با اصرار فراوان گفت که آقای ابوالقاسمی ما اینجا کلی تبلیغات کردیم و شهردار شخصا پیام داده است که شما باید تلاو «آمنو الرسول» را بخوانید.

ابوالقاسمی وقتی این شرایط را می‌بیند به دیدار مفتی شهر ازمیر می‌رود و موضوع را در میان می‌گذارد اما مفتی ازمیر با عصبانیت ممانعت می‌کند و از موضعی طلبکارانه اشاره می‌کند که از وی تعهد گرفته است که 12 روز باید در ازمیر بماند‌؛ در غیر اینصورت به پلیس شکایت می‌کند.

احمد ابوالقاسمی وقتی این رفتار مفتی را می بیند، نقشه‌ای می‌کشد و از دست این مفتی ترک فرار می‌کند...
https://jahannews.com/vdcewo8vejh8xzi.b9bj.html
jahannews.com/vdcewo8vejh8xzi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عجب قاری جالبی !!!! اول قول وقرار می گذارد بعد جای دیگر سفره پهن می کند آخر کار هم فرار می کند بدون اجرای هیچیک از تعهد ها !!!؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
تو فقط بگرد برای یافتن موضوعی که علیه هرچه بوی خدایی دارد حرف بزنی از اشتباهی که در توجه ایشان به تاریخ قول و قرار بوده این مسئله پیش آمده.
Iran, Islamic Republic of
خوب حق با مفتی بوده و وقتی ایشان قرارداد را امضا کرده باید به تعهدش عمل می کرد .
Iran, Islamic Republic of
قاری قران زیر قولش می زند...؟!!
Iran, Islamic Republic of
زود قضاوت نشود یک وقت
Iran, Islamic Republic of
حالا نقل این خاطره چه منفعتی برای خوانندگان این مطلب دارد..
United States
زیاد جدی نگیرید . یعنی من اینقدر مهم بودم که سرم دعوا بود