پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

از غرق شدن سهند تا دنیاگردی دنا و مکران

یدالله جوانی
چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب: 838513
اگر روزی آمریکایی‌ها با شلیک موشک‌های پی در پی ناو سهند ایران را در خلیج‌فارس غرق کردند، ‌امروز ناوهای ایرانی دنا و مکران با پرچم جمهوری اسلامی به دور کره زمین حرکت کرده، ‌وارد حیاط خلوت‌های آمریکا شده، برخلاف میل آمریکایی‌ها در بنادری، مانند بندر برزیل پهلو می‌گیرد و آمریکایی‌ها هم چاره‌ای جز تماشا کردن ندارند.
جهان نيوز - یدالله جوانی: رسانه‌هایی که با تمرکز بر جنگ شناختی، از طریق تحریف حقایق و واقعیت‌های مربوط به تاریخ ایران و انقلاب اسلامی، ‌تلاش می‌کنند با جابه‌جایی خوب و بد، زشت و زیبا،‌ خادم و خائن، شهید و جلاد، جوانان سرزمینم را فریب داده و دچار اشتباه محاسباتی کنند[...]

این نوشته را برای جوانان ایران زمین، همان‌هایی که مخاطب اصلی بیانیه گام دوم هستند، با قلمی ساده و روان می‌نویسم. جوانانی که در سال‌های اخیر آماج تهاجم رسانه‌ای جبهه استکبار با محوریت آمریکا قرار گرفته‌اند.

رسانه‌هایی که با تمرکز بر جنگ شناختی، از طریق تحریف حقایق و واقعیت‌های مربوط به تاریخ ایران و انقلاب اسلامی، ‌تلاش می‌کنند با جابه‌جایی خوب و بد، زشت و زیبا،‌ خادم و خائن، شهید و جلاد، جوانان سرزمینم را فریب داده و دچار اشتباه محاسباتی کنند. اوج این تلاش‌های مذبوحانه را در جنگ ترکیبی و اغتشاشات پاییزی در سال 1401، همگان شاهد بودیم.

دشمنان ایران زمین در جنگ ترکیبی و شناختی خود، ‌در حالی که به دنبال تکه‌‌تکه کردن ایران و احیای سلطه خود بر آن هستند،‌ از آزادسازی ایران سخن گفته و با القای شعار فریبنده «زن،‌ زندگی، ‌آزادی» راه آینده‌دار بودن جوان ایرانی را «نه به جمهوری اسلامی» معرفی می‌کنند. اگرچه جوانان ایران عزیز فریب دشمن را نخورده و تاکنون در پرتو بصیرت و هوشمندی مردم، ‌تمامی توطئه‌های دشمنان با شکست مواجه شده،‌ ولی برای غلبه بر جنگ ترکیبی و جنگ شناختی دشمن، باید جهاد ترکیبی با تمرکز بر جهاد تبیین به منزله راهبرد اصلی برای مقابله با جنگ شناختی دشمن داشت. در جهاد تبیین مهم‌ترین کار،‌ تصویرسازی واقعی و درست از حقایق و واقعیت‌های ایران، ‌انقلاب اسلامی،‌ نظام دینی، ‌ولایت فقیه،‌ دستاوردهای جمهوری اسلامی و همچنین تحلیل درست از دلایل و عوامل مشکلات و نارسایی‌هاست. هرگاه دستاورد و موفقیتی در کشور با همت جوانان این سرزمین با وجود همه محدودیت‌ها و تحریم‌های ظالمانه رسانه‌ای می‌شود، دشمنان در جنگ شناختی خود بعضاً آن را کم‌ارزش معرفی کرده و عده‌ای هم می‌گویند، اگر رژیم پهلوی ادامه می‌یافت، ‌بیشتر و بهتر از این دستاوردها و موفقیت‌ها را برای ملت ایران رقم می‌زد! این نوع القائات در حالی است که براساس حقایق و واقعیت‌ها،‌ رژیم پهلوی ایران را در مسیر انحطاط و جمهوری اسلامی در مسیر پیشرفت و قوی شدن قرار داد. یکی از نشانه‌های مهم پیشرفت و قوی شدن، دستیابی ایران به قدرت دریایی در راستای تأمین منافع ملی در عصر جمهوری اسلامی ایران است.

جوانان ایران زمین باید اخبار موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها را با دقت مورد توجه قرار دهند. اگر این اخبار به درستی مورد توجه و تجزیه و تحلیل قرار گیرد، آگاه در خواهند یافت که:‌

الف‌‌: رمز و راز دشمنی‌های جبهه استکبار با محوریت آمریکا با ملت ایران و جمهوری اسلامی همین پیشرفت‌های روزافزون است.

ب: آینده‌دار بودن جوان ایران، با جمهوری اسلامی که در حال ساخت یک ایران قوی در مسیر تمدنی است، در حال رقم خوردن است.

یکی از مهم‌ترین اخبار منتشر شده در این روزها،‌ خبر بازگشت ناو گروه 86 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران،‌ از دریانوردی دور دنیا پس از مدت‌ هشت ماه با طی مسافتی حدود 64 هزار کیلومتر است. این خبر،‌ یکی از ده‌ها نشانگان تبدیل شدن ایران در دوره نظام دینی با رهبری ولایت فقیه، به یک ابرقدرت و قدرت بین‌المللی است. این رویداد تاریخی نشان می‌دهد، جمهوری اسلامی با وجود همه دشمنی‌های آمریکا و متحدانش طی 45 سال گذشته، چگونه موفق شده است‌ ایران گرفتار ضعف و عقب‌ماندگی تاریخی در عصر قاجار و پهلوی ‌را در مسیر بازیابی قدرت و اعتلا و پیشرفت قرار دهد. توجه و تأمل در گزاره‌های زیر،‌ درستی این ادعا را اثبات می‌کند:

1ـ ایران عزیز ما،‌یک دوره پرافتخار تاریخی و تمدنی به ویژه در دوره اسلامی دارد.

2ـ از نظر تاریخی در دوران قوی بودن ایران،‌ نیروی دریایی ایران،‌ یک نیروی دریایی برتر بود. ایرانیان نخستین مردمانی بودند که همچون دیگر هنرها، ‌به صنعت دریانوردی دست یافته و در این عرصه پیشتاز شدند.

3ـ در گذر زمان و از اواسط دوره صفویه با نفوذ بیگانگان استعمارگر در کشور عزیزمان ایران،‌ روندها تغییر کرد و ایران قوی در مسیر ضعیف شدن و از دست دادن مؤلفه‌های قدرت خود و از جمله قدرت دریایی خود قرار گرفت. در دوران قاجار و خصوصاً در دوره پهلوی، ضربه‌های مهلکی بر کشور و ملت به دلیل وابستگی‌های حکومت‌ها و دولت‌ها و بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی پادشاهان و دولتمردان وارد شد. در یک دوره کمتر از 200 سال به دلیل ضعف در قدرت ملی و نبود اقتدار و قدرت دفاعی،‌ بیش از یک میلیون کیلومتر مربع (معادل دو سوم ایران فعلی) از سرزمین‌مان جدا شد. اگر در دوران قاجار با تحمیل جنگ‌ها و تحمیل قراردادهایی، چون گلستان و ترکمانچای بخش‌هایی از کشور جدا شد،‌ در دوران پهلوی اول و دوم به دلیل ماهیت وابسته این رژیم و اساساً دست‌نشانده بودن رضاشاه و پسرش محمدرضا، بخش‌های مهمی از کشور عزیزمان ایران،‌ مانند منطقه آرارات در دوره رضاخان و کشور بحرین در دوره محمدرضاشاه، بدون جنگ جدا شد. خدا می‌داند اگر رژیم پهلوی ادامه می‌یافت، ‌با توجه به سرسپردگی و نبود حاکمیت ملی و قدرت دفاعی تأمین‌‌کننده منافع ملی، ‌با توجه به سیاست‌ غربی‌ها به طور قطع امروز، ایرانی بسیار کوچک‌تر از آنچه هست بر روی نقشه‌‌ها می‌دیدیم.

4ـ به دلایلی و از جمله آنچه گفته شد،‌ حضرت امام خمینی(ره) برای احیای استقلال ملت ایران بر اساس آموزه‌‌های دینی علیه شاه و حامیانش قیام کرد و در نهایت انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و جمهوری اسلامی با شعارهای انقلابی جایگزین رژیم دست‌نشانده پهلوی شد. آرمان اصلی انقلاب اسلامی که همانا پیشرفت در ابعاد مادی و معنوی بود و با عنوان «پی‌ریزی تمدن اسلامی‌» مطرح شد، دشمنان ایران قوی را نگران کرد و از همان روزهای اول پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ‌توطئه‌ها، ‌فتنه‌انگیزی‌ها در قالب‌های ترور، ‌بمب‌گذاری،‌ غائله‌های تجزیه‌طلبی، ‌تحمیل جنگ و در ادامه فشارها و تحریم‌ها و جنگ ترکیبی و جنگ شناختی علیه ملت ایران طراحی و اجرایی شد.

5ـ در 31 شهریور 1359، رژیم بعث عراق به نیابت از تمامی قدرت‌های شیطانی غرب و شرق، تهاجمی را از زمین، هوا و دریا علیه کشورمان آغاز کرد که از نظر ماهیت، ‌یک جنگ تمام‌عیار جهانی بود. شکست انقلاب اسلامی، ساقط کردن جمهوری اسلامی و تجزیه ایران، ‌اهداف اصلی سه‌گانه طراحان این جنگ بود. دلیل اصلی آغاز این جنگ هم،‌ ارزیابی دشمنان از قدرت دفاعی کشورمان بود و آنان در این ارزیابی، ایران را ضعیف و آماده برای فروپاشی ارزیابی کرده بودند.

6ـ با آغاز جنگ،‌ چیزی نگذشت که دنیا و به ویژه متجاوزان متوجه این معنا شدند که جمهوری اسلامی جنسی متفاوت از رژیم‌ها و حکومت‌های پیشین ایران دارد. نتیجه این تفاوت‌ آن شد که بر خلاف تصور دشمنان مبنی بر تجزیه ایران، ‌شکست انقلاب اسلامی و ساقط کردن جمهوری اسلامی هم انقلاب و نظام اسلامی حفظ شد و هم خدشه‌ای بر استقلال و تمامیت ارضی ایران به اندازه حتی جدا شدن یک وجب از خاک ایران وارد نشد.

7ـ دلاورمردی‌ها، رشادت‌ها، شهادت‌ها، ایثارگری‌ها و فداکاری ملت و به ویژه نیروهای مسلح کشور اعم از ارتش،‌ سپاه و بسیج و بهره‌گیری از الگوی نبرد عاشورایی با رهبری‌های حکیمانه حضرت امام(رضوان‌الله علیه) از جمله دلایل تبدیل شدن جنگ تحمیلی به دفاع مقدس است.

یکی از این صحنه‌های شورانگیز در دفاع مقدس، نبرد نابرابر بین ناوشکن سهند از نیروی دریایی ارتش با ناوگان پنجم نیروی دریایی ارتش تروریستی آمریکا در خلیج‌فارس در 29 فروردین سال 1367 است. در این نبرد نابرابر، بیش از 50 نفر از خدمه این ناوشکن با زبان روزه به شهادت می‌رسند و در نهایت ناوشکن سهند به دلیل اصابت چندین فروند موشک از سوی هواپیماهای متجاوز آمریکایی غرق می‌شود.

8ـ پس از جنگ، تصور دشمنان و به ویژه آمریکایی‌ها این بود که با توجه به آسیب‌های وارده بر ایران در جنگ، می‌توانند ایران را ضعیف و منزوی نگه داشته و در نهایت به تسلیم وادار کنند و اهدافی را که با جنگ به دست نیاوردند، پای میز مذاکره به دست آورند.

9ـ سال‌ها گذشت و بر خلاف تمامی تصورات دشمن، ایران با هدایت‌ها و راهبری‌های راهبردی رهبر حکیم انقلاب اسلامی، در مسیر قوی شدن به حرکت درآمد و با ورود به حوزه‌های علوم و فنون جدید، ‌به باشگاه هسته‌ای و باشگاه فضایی وارد شد و در بسیاری از عرصه‌‌ها صاحب نام و نشان و عنوان‌های برتر شد. ایران صاحب قدرت موشکی و پهپادی و قدرت بازدارندگی نظامی شد.

10ـ اکنون جمهوری اسلامی با فرمان چندین سال قبل فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، مبنی بر اینکه ایران باید نیروی دریایی راهبردی و دوربرد داشته باشد، به این قدرت دست ‌یافته است. قدرت‌ دریایی بی‌نظیر سپاه و ارتش، بخش مهمی از قدرت بازدارندگی دفاعی و نظامی ملت ایران و کشور عزیزمان است.

اگر روزی آمریکایی‌ها با شلیک موشک‌های پی در پی ناو سهند ایران را در خلیج‌فارس غرق کردند، ‌امروز ناوهای ایرانی دنا و مکران با پرچم جمهوری اسلامی به دور کره زمین حرکت کرده، ‌وارد حیاط خلوت‌های آمریکا شده، برخلاف میل آمریکایی‌ها در بنادری، مانند بندر برزیل پهلو می‌گیرد و آمریکایی‌ها هم چاره‌ای جز تماشا کردن ندارند.

آری، این روند قوی شدن که آینده ایرانیان و ایران عزیز را بهتر از هر زمان دیگر خواهد کرد،‌ با پرچمداری ولایت فقیه ادامه خواهد یافت. این حقیقت و واقعیت‌های پرافتخار را، باید بیش از پیش برای جوانان ایران زمین روایت کرد.
https://jahannews.com/vdcfycdcmw6dmta.igiw.html
jahannews.com/vdcfycdcmw6dmta.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *