دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰

آسانسور خودروبر، راه حلی هوشمند برای پارک اتومبیل در فضای محدود!

يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 838106
آسانسور خودروبر، راه حلی هوشمند برای پارک اتومبیل در فضای محدود!
گسترش شهرها و ساختمان‌سازی چالش‌هایی را با خود به همراه داشته است. یکی از این چالش‌ها، کمبود فضای پارک خودرو و جا به جایی راحت آنهاست!
با این حال، امروزه پیشرفت فناوری زندگی را بسیار آسان‌تر کرده است. یکی از این نوآوری‌ها، آسانسور خودروبر است. بیایید در ادامه با هم ببینیم که این نوع آسانسور چیست و چه قابلیت‌هایی دارد.

آسانسور خودروبر چه کاربردی دارد؟

 
همانطور که از اسم این نوع آسانسور مشخص است، اختصاصا برای جابه‌جایی خودرو طراحی و مونتاژ می‌شود.

آسانسور خودروبر راه حل عالی برای پارکینگ ساختمان‌هایی است که فضای کافی برای پارک کردن وسایل نقلیه ندارند.

با توجه به اینکه تنها چند وسیله نقلیه می‌توانند کل فضای پارکینگ را اشغال کنند، ساخت پارکینگ اضافی در طبقات پایین ساختمان می‌تواند به یک چالش تبدیل شود.
آسانسور‌های اتومبیل از فضای عمودی موجود و بدون استفاده پارکینگ برای بالا بردن وسیله نقلیه استفاده می‌کنند.

بالابر خودرو برای اهداف مختلفی استفاده می‌شود، از جمله:
  • برای جابجایی وسایل نقلیه بین طبقات ساختمان‌های مسکونی، نمایشگاه‌های وسایل نقلیه، گاراژ‌ها، خانه‌ها و فضا‌هایی که کوچک هستند و فاقد فضای پارکینگ می‌باشند.

    از آسانسور خودروبر در برج‌ها و شهر‌های شلوغ و مکان‌های پر تراکم استفاده می‌شود.

    با کمک آسانسور خودروبر می‌توانید پارکینگ را به طبقات بالایی ساختمان منتقل کنید.

    از آسانسورهای خودرو در نمایشگاه‌ها نیز استفاده می‌شود. کارخانجات تولید و نگهداری خودروها می‌توانند بدون نگرانی از آسیب خودرو از این دستگاه استفاده کنند.

    از آسانسورهای خودروبر می‌توان به عنوان یک ویژگی لوکس برای ساختمان و برندسازی آن استفاده کرد.
 

انواع مختلف آسانسور خودروبر

 
در طراحی و مونتاژ آسانسورهای خودروبر می‌توان از انواع تکنولوژی‌های موجود بهره برد. با این حال چیزی که مهم است، همکاری با بهترین شرکت آسانسور در زمینه نصب خودروبر است تا بتوان بهترین نتیجه را گرفت.

توجه داشته باشید که نصب و مونتاژ آسانسورهای خودروبر به مهارت و تجربه زیاد نیاز دارد و هر شرکتی نمی‌تواند این کار را انجام دهد. یکی از معدود شرکت‌‌های فعال در زمینه نصب و مونتاژ آسانسور خودروبر در ایران، شرکت الماس آسانسور است که به عنوان بهترین شرکت آسانسور در ایران هم میتوان از آن نام برد.
  • آسانسور‌های هیدرولیک خودروبر
همانطور که از نام آن مشخص است، محرکه این نوع آسانسور‌های خودروبر، سیستم هیدرولیک است. این سیستم با استفاده از قدرت و فشار سیال کابین را حرکت می‌دهد.

در بالابر هیدرولیک، یک پیستون (جک) محرک وجود دارد که با فشار سیال باز شده و کابین آسانسور را به بالا حرکت می‌دهد.

آسانسور‌های هیدرولیک به دلیل پایداری و کارایی بالا، استفاده زیادی در صنعت آسانسور دارند. این نوع آسانسور را می‌توان به گونه‌ای طراحی کرد که به صورت دستی یا خودکار کنترل شود.

خود آسانسور‌های هیدرولیک به طور کلی دو نوع هستند:
  • بالابر هیدرولیک مستقیم یا جک از زیر
    بالابر هیدرولیک معلق
 
  • آسانسور خودروبر کششی
به آسانسور‌های کششی معمولا آسانسور برقی هم گفته می‌شود. این مدل متداول‌ترین آسانسور‌هایی هستند که در صنعت آسانسور مونتاژ می‌شوند. به دلیل پیشرفت‌های اخیر در فناوری آسانسور، بیشترین کاربرد را در ساختمان‌های بسیار بلند دارند.

سیم‌های فولادی برای کشیدن کابین بر روی یک قرقره شیاردار استفاده می‌شوند. در این سیستم از وزنه تعادل برای حفظ تعادل وزن کابین استفاده می‌شود. اخیرا به جای سیم‌های فولادی از تسمه‌های فولادی تخت استفاده می‌شود. تسمه‌های فولادی تخت به دلیل هسته فیبر کربنی و پوشش با اصطکاک بالا سبک هستند که نیاز به روغن‌کاری یا روان‌کننده‌ها ندارند.

2 نوع آسانسور کششی وجود دارد:
  • آسانسور‌های کششی دنده‌ای یا گیربکس دار
    آسانسور‌های کششی بدون دنده یا گیرلس
از هر دو نوع سیستم در نصب آسانسورهای خودروبر استفاده می‌شود، با این حال بهترین شرکت آسانسور معمولا از سیستم گیرلس استفاده می‌کند که مصرف کمتر و تکنولوژی جدیدتری دارد.
 

مزیت های آسانسور خودروبر

 
در ادامه نگاهی به مزایای آسانسور خودروبر خواهیم انداخت تا ببینیم که آیا ارزش صرف هزینه برای نصب در ساختمان را دارند یا خیر!

آسانسور خودرو از سرمایه شما محافظت می‌کند!

امروزه خودرو به یک سرمایه گران در کشور تبدیل شده است! قطعا هیچکس دلش نمی‌خواهد سرمایه خود را شب در بیرون از ساختمان و خیابان نگه دارد!

شما می‌توانید با طراحی یک آسانسور خودروبر در داخل ساختمان خود از این سرمایه ارزشمند خود محافظت کنید که چندین مزیت دارد:
  1. وسایل نقلیه خود را از خرابکاری و سرقت محافظت می‌کنید
    پارک کردن وسیله نقلیه در ساختمان و پارکینگ، عمر بدنه و تا حدی موتور آن را افزایش می‌دهد
فضای پارک اتومبیل را در ساختمان چند برابر می‌کند!

امروزه اکثر خانواده‌ها ممکن است بیشتر از 1 خودرو داشته باشند که نیاز به فضای پارک آنها را چندبرابر می‌کند!

همچنین با ظهور ساختمان‌های بلند، برای ساخت پارکینگ در طبقات پایین ممکن است با محدودیت روبرو باشد.

با نصب یک آسانسور خودروبر، محدودیت‌های تعداد وسیله نقلیه برطرف خواهد شد! شما می‌توانید هر تعداد طبقه که مایل هستید در بالای ساختمان خود اضافه کنید و محل پارک خودروها را به آنجا منتقل کنید.

خودروی خود را از سرمای زمستان نجات دهید!

علاوه بر اینکه پارک خودرو در فضای بیرون ساختمان در فصل زمستان می‌تواند مشکلاتی را برای خودرو شما به وجود بیاورد، ممکن است باعث بروز خسارات جبران‌ناپذیری برای شما شود!

در حال حاضر قیمت خودرو وقطعات آن به شدت بالاست و این خطر وجود دارد که در یخبندان زمستان خودروی پارک شده شما در بیرون از منزل توسط خودروهای در حال حرکت صدمه ببیند! این مورد برای ساختمان‌های شمال شهر که در ارتفاعات زندگی می‌کنند بیشتر محسوس است.

افزایش ارزش ساختمان

اگر آسانسور خودروبر شما توسط یک شرکت معتبر و با بهترین قطعات نصب شود، ارزش ساختمان شما را در حد قابل توجه‌ای افزایش می‌دهد!

شاید در ابتدا تصور کنید که هزینه نصب آسانسور خودروبر بالا است، اما این یک نوع سرمایه‌گذاری است و در نهایت باعث افزایش ارزش ملک شما می‌شود.

شما می‌توانید برای استعلام قیمت آسانسور خودروبر و یا انواع آسانسور، با شرکت‌های مختلف مانند الماس آسانسور تماس بگیرید.

آسانسور خودروبر فقط برای اتومبیل‌ها نیست!

با اینکه به آنها "بالابر خودرو" گفته می‌شود، اما می‌توانند برای موارد دیگر هم مورد استفاده قرار گیرند. بالابر‌های اتومبیل با ظرفیت وزن مناسب می‌توانند انواع وسایل نقلیه، وانت، موتورسیکلت‌ها و ماشین آلات مختلف و حتی اسباب منزل هم مورد استفاده قرار گیرند.

بهترین شرکت آسانسور برای نصب خودروبر

 
همانطور که قبلا اشاره شد، اجرای آسانسور خودروبر نیاز به داشتن دانش بروز است. اگر قصد خرید و نصب این نوع آسانسور را دارید، بهتر است با یک شرکت معتبر همکاری کنید. بهترین شرکت آسانسور برای نصب آسانسور خودروبر در حال الماس آسانسور است که بصورت اختصاصی در این زمینه فعالیت می‌کند.
شرکت الماس آسانسور نزدیک به دو دهه سابقه فعالیت دارد و در حال حاضر جز 5 شرکت برتر آسانسور ایران و جز لیست بهترین شرکت آسانسور ما است.
https://jahannews.com/vdcdzj0j9yt0sf6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdzj0j9yt0sf6.2a2y.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *