يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۲

دیدار اربعینی وزیر کشور با مقام عراقی +جزئیات

چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب: 837721
باید مدت زمان انتظار پشت مرزها برای زائران در اربعین کاهش یابد و بتوانیم هر چه سریع‌تر زوار را از مرزها عبور دهیم.
دیدار اربعینی وزیر کشور با مقام عراقی +جزئیات
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، احمد وحیدی در دیدار با هادی علی الفکیکی مشاور وزیر کشور عراق گفت: مراسم اربعین بزرگترین حرکت انسانی است که هر سال شاهد آن هستیم. راهپیمایی اربعین نه تنها یک حرکت انسانی بلکه یک حرکت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی محسوب می‌شود.

وحیدی با بیان اینکه تمام افتخار میزبانی این حرکت عظیم با ملت و دولت عراق است؛ گفت: ما به ملت و دولت برادر و دوست عراق تبریک می‌گوئیم که توفیق چنین خدمتی را هر ساله دارند. دولتی که بتواند امنیت چنین راهپیمایی را تأمین کند و آغوش خود را برای میزبانی زوار همه کشورها باز کند شایسته قدردانی است و ما هم روابط خود را با چنین دولتی در بهترین شرایط نگاه خواهیم داشت و از مسیر این ارتباطات می‌توانیم به توافقات بهتر و بیشتری با دولت عراق دست یابیم.

وی با بیان اینکه باید همه کوشش خود را برای خدمت به زوار ابا عبدالله داشته باشیم گفت: خدمت به زوار اباعبدالله مرز نمی‌شناسند و ما هم در این راستا تمام همکاری‌های لازم را خواهیم داشت.

وحیدی با اشاره به تجارب سال گذشته در سفر اربعین خاطر نشان کرد: امیدواریم امسال برای زوار غیر ایرانی و ایرانی شرایط بهتری شاهد باشیم. دو مطلب در این خصوص قابل توجه است اول اینکه مدت زمان انتظار پشت مرزها باید کاهش یابد و بتوانیم هر چه سریع‌تر زوار را از مرزها عبور دهیم. نکته دوم هم این است که حمل و نقل زوار در کشور عراق با سهولت بهتری باشد و قیمت کرایه‌ها هم به صورت معقولی در نظر گرفته شود.

وزیر کشور با بیان اینکه از ارائه هر کمکی برای زیارت بهتر زوار کوتاهی نخواهیم کرد، گفت: ما برای ایجاد شرایط بهتر در پذیرش مرزها یا حمل و نقل راحت تر درون کشور عراق از هر کمکی دریغ نخواهیم کرد. امیدوارم تمهیدات لازم برای حمل و نقل زوار درون عراق با اتوبوس‌ها و وسایل حمل و نقل نو و مجهز در نظر گرفته شود.

وزیر کشور با بیان اینکه لازم است تعداد موکب‌های ایرانی را هم در داخل خاک عراق بیشتر کنیم، گفت: از نظر مواکب ایرانی در سال‌های گذشته مشکلاتی وجود داشت که امسال برطرف خواهد شد. اما در خصوص حمل و نقل، زوار ایرانی اربعین هر ساله با اجحاف در قیمت کرایه حمل و نقل در داخل کشور عراق مواجه بودند. بنا شد امسال در این خصوص رسیدگی بیشتری صورت بگیرد به همین منظور یک قرارگاه مشترک شکل گرفته است تا همه این موارد به موقع و در زمان مناسب حل شود.

وحیدی خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم با بهبود هرچه بهتر زیرساخت‌ها، زوار اباعبدالله بهترین سفر اربعین را داشته باشند.
 
https://jahannews.com/vdcf0edcyw6dmea.igiw.html
jahannews.com/vdcf0edcyw6dmea.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدایی یک برنامه جامعی طراحی کنید
لر باغیرت
Iran, Islamic Republic of
پارسال برای برگشت از کربلا بعضی از جوانهای عراقی تحت تاثیر تبلیغات ضد ایرانی زوار ایرانی رو از داخل ماشین ها پیاده می کردند و حرفشون هم این بود که ما خودمون ماشین برای برگشت نیاز داریم وخودمون در اولویتیم مشکل کمبود ماشینه حتما باید از ماشینهای ایرانی و حمل وقل اتوبوسهای ایرانی انجا استفاده بشه یا یک شرکت حمل نقل داوطلبانه از شیعیان عراقی فراخوانی بشه تا روند بهتر بشه