سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۱

رکوردشکنی شناگر زن ایرانی در گینس

چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب: 837695
الهام السادات اصغری، شناگر زن ایرانی چهارمین رکورد گینس خود را نیز ثبت کرد.
رکوردشکنی شناگر زن ایرانی در گینس
به گزارش جهان نيوز، شناگر زن ایرانی با جابجا کردن چهارمین رکورد جهانی خود، دستاورد شگرفی را به نام خود ثبت کرد. الهام السادات اصغری موفق شد با زمان یک ساعت و ۵۸ دقیقه و ۴۰ ثانیه سریع‌ترین زمان در شنا کردن به مسافت پنج کیلومتر در حالی که یک قایق کوچ را با خود می‌کشد، به نام خود ثبت کند.

بر اساس گزارش فارس، وبگاه «گینس» نوشته اصغری پیشتر رکورد سریع‌ترین زمان در شنا کردن با یک دست به مسافت ۱۰ کیلومتر در آب‌های آزاد و همچنین بیشترین مسافت طی شده توسط یک شناگر در حالی که دستبند به دست دارد را ثبت کرده است.

اصغری در سن پنج سالگی شروع به شنا کردن کرد و در سن ۱۷ سالگی آموزش شنا را آغاز کرد. آرزوی او شنا کردن در آب‌های آزاد بود و برای تحقق آن، جستجوی برنامه‌های آموزشی در اینترنت را آغاز کرد. 

او در سال ۲۰۱۳ مسافت ۲۰ کیلومتری در دریای خزر را به صورت رفت و برگشت و به مدت هشت ساعت با لباسی که خود، آن را طراحی کرده بود طی کرد.

پدر الهام نیز که کشتی‌گیر بود، از تلاش‌های او حمایت و دخترش را برای ثبت رکورد ترغیب می‌کرد.

الهام اصغری درباره رکوردشکنی جدید خود می‌گوید: این چالش‌برانگیزترین رکورد برای من بود و به ترکیبی از قدرت، سرعت و استقامت نیاز داشت.

https://jahannews.com/vdcf1edctw6dmva.igiw.html
jahannews.com/vdcf1edctw6dmva.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چه حسن و فضیلتی در این کار و این ماجراجوییها برای زن هست که خبرش را منتشر میکنید؟