دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰

ورود ۳ شهید ‌تازه‌تفحص شده به اردبیل

دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب: 837489
با استقبال مردم شهیدپرور اردبیل و مسئولان استانی سه شهید والامقام تازه تفحص شده وارد اردبیل شدند.
ورود ۳ شهید ‌تازه‌تفحص شده به اردبیل
به گزارش جهان نيوز بخه نقل از تسنیم، امروز اردبیل حال و هوای شهادت به خود گرفت و با استقبال مردم شهیدپرور اردبیل و مسئولین استانی سه شهید والامقام تازه تفحص شده وارد این شهر شدند و آیین استقبال از پیکر مطهر این سه شهید ‌در فرودگاه اردبیل برگزار شد.

نوری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با بیان اینکه ‌پیکر این شهدا فردا سه‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه نیز با حضور پرشکوه مردم ولایی و شهیدپرور استان در شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر و خلخال تشییع و خاکسپاری خواهد شد، افزود:

شهید یوسف اصغری از اهالی شهر قصابه مشگین‌شهر، شهید صفر رجبی از اهالی سلطان‌آباد اردبیل و شهید نصرت‌الله منصورپور اهل هشتجین شهرستان خلخال از شهدای تازه تفحص شده استان هستند.

وی خاطر نشان کرد: این شهیدان والامقام در عملیات بدر و خیبر به درجه رفیع شهادت نایل شده‌اند.

تمهیدات لازم در راستای برگزاری مراسم شبی با شهدا امشب در حسینیه ثارالله به عمل آمده و فردا به امامت آیت‌الله عاملی نماز شهدا خوانده می‌شود.

با تلاش گروه‌های تفحص شهدا و طی انجام عملیات‌های تطبیق ژنتیک شهدای گمنام، پیکر مطهر 3 شهید از استان اردبیل پس از 40 سال جاویدالاثری شناسایی شده است که به‌زودی به زادگاه‌شان منتقل می‌شوند.

شهیدان مفقودالاثر شناسایی شده، صفر رجبی اهل سلطان‌آباد شهرستان اردبیل، شهید نصرت‌اله منصورپور اهل هشجین شهرستان خلخال و شهید یوسف اصغری اهل قصابیه شهرستان مشکین‌شهر هستند.

پیکر مطهر این 3 شهید دوران دفاع مقدس برای تشییع و خاکسپاری فردا به زادگاه‌شان در مناطق مختلف استان منتقل می‌شوند.

گفتنی است؛ این شهیدان والامقام در عملیات بدر و خیبر در مناطق عملیاتی جزیزه مجنون و شرهانی به درجه رفیع شهادت نایل شده‌اند.

مردم شهیدپرور استان اردبیل بار دیگر با حضور پرشور خود در مراسم استقبال از پیکر شهدای تازه تفحص شده، بار دیگر اعتقاد و باور راستین خود به فرهنگ متعالی ایثار و شهادت را به رخ کشیده و با استقبال پرشور از پیکر این شهیدان، ولایتمداری خود را اثبات می‌کنند.

استان اردبیل با تقدیم سه هزار و 400 شهید از مجموع 220 هزار شهید دوران دفاع مقدس و حدود 10 هزار جانباز جزو سه استان برتر در کشور است که بیشترین شهدا را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.
https://jahannews.com/vdcg7u97yak9wt4.rpra.html
jahannews.com/vdcg7u97yak9wt4.rpra.html
برچسب ها: شهید اردبیل شهادت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *