دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

شرط بن گویر برای بازگشت به جلسات دولت و کنست

دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 836804
وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از نخست وزیر این رژیم خواست عملیات نظامی در کرانه باختری انجام بدهد تا وی به جلسات دولت و کنست بازگردد.
بن‌گویر برای نتانیاهو شرط گذاشت
به گزارش جهان نيوز، روزنامه رأی الیوم به نقل از شبکه «کان» رژیم صهیونیستی نوشت، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و رئیس حزب قدرت یهود خواسته‌هایی را برای پایان بحران با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل مطرح کرده است. در رأس این خواسته‌ها انجام عملیات نظامی در کرانه باختری به عنوان شرط بازگشت وی به جلسات دولت و کنست (پارلمان) و تشدید محدودیت‌ها و مجازات‌ها علیه اسرای فلسطینی و تصویب طرح اصلاح دستگاه قضایی است.

این شبکه اعلام کرد: نتانیاهو طی روزهای گذشته از طریق میانجیگران خواست بحران با بن گویر را پایان بدهد؛ اما وی گفته بود که در این مرحله دنبال حرف نیست بلکه تغییرات واقعی در سیاست دولت را می‌خواهد.

یکشنبه بن گویر جلسه دولت را تحریم کرد و گفت که سیاست دولت به ویژه درباره تحویل پیکر شهدای فلسطینی قابل قبول نیست.

رژیم صهیونیستی جمعه پیکر سه فلسطینی را که در شهر نابلس به ضرب گلوله نیروهای اسرائیلی به شهادت رسیده بودند به خانواده‌هایشان پس داد. این رژیم همچنین عماد العدوان، نماینده اردنی را که به اتهام قاچاق سلاح برای مقاومت بازداشت شده بود، آزاد کرد.

اختلافات میان نتانیاهو و بن گویر در روزهای اخیر بالا گرفته است. بن گویر و اعضای حزبش جلسات کنست را نیز تحریم کرده‌اند.

بن گویر دلیل این اقدام را پاسخ ضعیف دولت به شلیک موشک‌ها از نوار غزه اعلام کرد.
https://jahannews.com/vdcgz397tak9w74.rpra.html
jahannews.com/vdcgz397tak9w74.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *