دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
رئیس قوه قضائیه:

دنبال کاهش اطاله دادرسی پرونده‌ها هستیم

پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب: 836447
رئیس قوه قضائیه گفت: دنبال کاهش اطاله دادرسی پرونده‌ها هستیم و معتقدیم برخی از پرونده‌ها باید خارج از نوبت رسیدگی شود.
دنبال کاهش اطاله دادرسی پرونده‌ها هستیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای ظهر امروز در دیدار با اقشار مختلف مردم کردستان که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، اظهار داشت: کردستان مردم باصفا، رئوف و در عین حال رشید و سلحشور دارد و از اول انقلاب تاکنون فتنه‌ها را دفع کرده‌ و امید دشمنان را ناامید کرده‌اند که باید بیش از اینها قدر این مردم را بدانیم.

وی تصریح کرد: موضوعاتی که مطرح شد بخشی مربوط به قوه قضائیه و بخشی به این قوه مربوط نیست؛ اما در جایگاه رئیس قوه قضائیه در هرجا لازم باشد ورود خواهیم کرد.

اژه‌ای خاطرنشان کرد: از خدا کمک می‌خواهیم و از شما استمداد می‌طلبیم برای حل مشکلات همفکری کنیم اگر همه با هم همدل باشیم با همین امکانات موجود با همه تلاش‌هایی که دشمن انجام می‌دهد می‌توانیم موفقیت بیش از این داشته باشیم.

رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: ما هم معتقدیم اگر توانایی‌های دولت بیشتر از این بود و  همه مدیریت خوبتری می‌کردیم وضعیت از این بهتر می‌شد، اما این دیگر نیازی به بودجه ندارد که هر کدام در مسئولیتی هم فکری کنیم و کارها را انجام دهیم.

اژه‌ای تصریح کرد: اگر همه کسانی که در شورای اداری شرکت می‌کنند همدل و هم فکر باشند و بگویند استان کردستان که این همه شهید داده و خانواده شهدای مظلوم داشته و توطئه‌ها را اینگونه خنثی و دشمنان را دفع کرده‌اند، سزاوار بهترین خدمات است و با همفکری تلاش کنند بخش زیادی از مشکلات رفع خواهد شد.

وی عنوان کرد: اول باید مشکلات کردستان را در حوزه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و غیره احصا کرد و اگر براساس اولویت‌بندی بخشی از مشکلات را دنبال کنیم به نتیجه مطلوب‌تر خواهیم رسید.

اژه‌ای با تاکید بر ضرورت اولویت‌بندی  مشکلات گفت: در کنار توجه به مشکلاتی که اولویت‌بندی شده نباید از دیگر مسائل و مشکلات  موجود استان غافل شد.

رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: در راستای رفع مشکلاتی که وجود دارد هر اختیاری که لازم باشد را به عنوان رئیس دستگاه قضا از همین الان در حضور شما به رئیس کل دادگستری استان تفویض خواهیم کرد.

اژه‌ای اذعان کرد: ما اگر با هم فکر کنیم و مسائل را با یک اشتراک نظر دنبال و حل کنیم شاهد اتفاقات خوب در این حوزه خواهیم بود.

وی عنوان کرد: در رابطه با مسائلی که مطرح کردید، باید بگویم برخی از مسائل را مصداقی پیگیری می کنیم و به ما انتقال دهید اگر در استان قابل حل است حل خواهد شد، اما اگر قابل حل نیست را به صورت کتبی اعلام کنید.

رئیس قوه قضائیه گفت: وجود اطاله دادرسی در رسیدگی به پرونده‌ها را  قبول داریم و به صورت ویژه دنبال رفع آن هستیم.

وی افزود: ما نیز بر این باور هستیم که برخی از پرونده‌ها باید خارج از نوبت رسیدگی شود چون اگر در وقت به آن رسیدگی نکنیم تاثیر لازم ندارد.

اژه‌ای در پایان اذعان کرد: ما باید تلاش کنیم برخی از پرونده‌هایی که مربوط به مسائل مهم کشور است سریع مورد رسیدگی شود.
https://jahannews.com/vdcjxmeoauqetxz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjxmeoauqetxz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *