شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
۳
هفتمین سفر رئیس جمهور به خوزستان؛

دولت با کمک مردم اجازه نخواهد داد کوچکترین کندی در پیشرفت کشور اتفاق بیفتد/ بازدید رئیسی از پروژه فاضلاب اهواز و‌ کارون/ گفت‌وگوی بی‌واسطه کارگران با رئیس جمهور +تصاویر و فیلم

پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 835648
در دور دوم سفرهای استانی پیگیر مصوبات دور اول سفر هستیم تا ببینم که مسئولان چه کرده‌اند و مدیران بازخواست خواهند شد تا ببینیم که آنچه در دور اول سفرها تصویب شد، اجرایی شده است یا نه!
دولت با کمک مردم اجازه نخواهد داد کوچکترین کندی در پیشرفت کشور اتفاق بیفتد/ بازدید رئیسی از پروژه فاضلاب اهواز و‌ کارون/ گفت‌وگوی بی‌واسطه کارگران با رئیس جمهور +تصاویر و فیلم
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر استانی به خوزستان، از پروژه‌ها و طرح‌های نیمه تمام و مصوبات سفرهای پیش بازدید کرد و در جریان میزان پیشرفت این پروژه‌ها قرار گرفت.

بهره‌برداری از پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس
برای اجرای پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس، بیش از یک میلیون و 338 هزار یورو اعتبار ارزی و بیش از 22 هزار میلیارد ریال اعتبار ریالی هزینه شده است.در این پالایشگاه، روزانه، 97 هزار بشکه معادل 7 هزار و 318 تن گاز طبیعی، 6 هزار و 649 تن گاز شیرین و 41 تن گوگرد جامد تولید خواهد شد.

افتتاح این پروژه کمک بزرگی در جمع‌آوری و بازیابی گاز‌های مشعل‌های غرب کارون می‌کند و در کاهش آلودگی شهر اهواز و مناطق اطراف آن بسیار اثرگذار است.

هدف از احداث این پالایشگاه تامین خوراک مجتمع های پتروشیمی بندر امام خمینی خواهد بود و گازهای سبک و تصفیه شده نیز برای تامین گاز کشور به شبکه سراسری گاز ارسال می شود و همچنین گوگرد گرانول شده نیز از تولیدات کارخانه خواهد بود که میتواند در صنایع شیمیایی و کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس در زمینی به مساحت 220 هکتار و در جنوب غربی شهر اهواز و در 60 کیلومتری شهرستان هویزه واقع شده است این پالایشگاه به منظور جمع آوری گاز‌های حاصل از فرآورش نفت در مناطق جفیر و اروندان تاسیس شد.

بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ نفتی خوزستان
یکی از این پروژه‌ها، احداث ایستگاه پیش تراکم کارخانه 900 به منظور جبران کاهش فشار خوراک ورودی به کارخانه گاز و گازمایع 900 و افزایش محصولات تحویلی به واحد‌های پایین دست، با چهار ردیف تراکم در ورودی این کارخانه است.

احداث این ایستگاه باعث افزایش تولید محصول گاز سبک کارخانه گاز و گازمایع 900 به میزان (250 م ف م ر) و محصول نفتا این کارخانه به میزان حدود 5000 بشکه در روز می‌گردد.

همچنین به منظور جبران کاهش فشار خوراک ورودی به کارخانه گاز و گازمایع 1000 و افزایش محصولات تحویلی به واحد‌های پایین دست، احداث ایستگاه پیش تراکم کاخانه 1000 با چهار ردیف تراکم در ورودی این کارخانه در دستور کار قرار گرفت.

پروژه سوم، پست 400 کیلوولت ایثار در منطقه امیدیه است که با هدف تامین و تثبیت برق رسانی به تاسیسات نفتی گسترده آن منطقه عملیاتی شده است.

این پست به پایداری برق دو استان خوزستان و استان بوشهر کمک شایانی می‌کند. در این پست یکی از بزرگترین تراسفورماتور ساخت ایران نصب خواهد شد.

پروژه مهم و کلیدی پست برق ایثار که تا سال 99 فقط 17 درصد پیشرفت داشته با پرداخت مطالبه پیمانکار (برق منطقه ای) توسط سرمایه گذار به مبلغ 10 میلیارد تومان پروژه (با 17 درصد پیشرفت فیزیکی) با پیمانکار قبلی در تاریخ 6 /1399 خاتمه داده شد و ادامه فعالیت به سرمایه گذار فعلی یعنی بید بلند خلیج فارس واگذار شد.

بازدید رئیس جمهور از تالاب شادگان
آیت الله رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر استانی به خوزستان، در مسیر بازگشت از شادگان ضمن بازدید از تالاب شادگان، در جمع مردم روستای صراخیه در تالاب بین‌المللی شادگان که یکی از روستاهای ویژه گردشگری است، حاضر شد و ضمن شنیدن مطالبات و درخواست‌های مردم، به مسولین مربوطه دستور داد به سرعت ضمن حفظ محیط زیست نسبت به تدوین و ابلاغ طرح توسعه گردشگری تالاب شادگان اقدام کنند.

رئیس جمهور همچنین در جمع مردم این منطقه و در پاسخ به مطالبات آنها مبنی بر توجه بیشتر مسئولان به این منطقه گردشگری گفت: حفظ و نگهداری و همچنین استفاده از این سرمایه طبیعی در جهت رونق اقتصاد گردشگری و دریایی ساکنان این منطقه از جمله مسائل مد نظر دولت مردمی در سفر به استان خوزستان بوده است.

رئیسی در ادامه با تاکید بر ضرورت طراحی راهبرد توسعه گردشگری و اقتصاد دریایی این منطقه به مسئولان استانی برای تهیه سند توسعه تالاب شادگان با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی بومی این منطقه فرصت یک ماهه داد.

رئیس جمهور توجه به مسائل محیط زیستی در این سند توسعه‌ای را مورد تاکید قرار داد و از مسئولان محیط زیست استان خواست با متخلفین و صیادان غیر مجاز ماهی در این تالاب قاطعانه برخورد کنند.

روند پیشرفت پروژه‌های آب و برق خوزستان بررسی شد
 

روند پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب و برق استان خوزستان، در نشستی با حضور رئیس جمهور و مدیران صنعت آب و برق استان، بررسی شد.

در این نشست آخرین وضعیت اجرای پروژه آبرسانی غدیر، پروژه فاضلاب اهواز و کارون و همچنین نیروگاه‌های برق خوزستان مورد بررسی قرار گرفت و مدیران صنعت آب و برق استان گزارشی از روند پیشرفت پروژه‌ها ارائه کردند.

آیت‌الله رئیسی طی سخنانی در این نشست، مسئله آب و فاضلاب و‌ برق را جزو مسائل اولویت‌دار استان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با همت و روحیه جهادی مدیران صنعت آب و برق اقدامات جدی در این حوزه در استان خوزستان صورت گرفته که موجب امیدواری مردم شده است.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت اهتمام مدیران به اجرای بدون اشکال طرح‌ها و تسریع در تکمیل پروژه‌های در حال احداث گفت: دولت نیز در این زمینه به وظایف خود در تخصیص اعتبارات لازم عمل خواهد کرد.

بازدید رئیسی از پروژه فاضلاب اهواز و‌ کارون
 

آیت‌الله رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان خوزستان، از پروژه فاضلاب اهواز و کارون بازدید کرد و با توضیحات مدیران این پروژه از میزان پیشرفت و آخرین وضعیت روند احداث آن مطلع شد.

پروژه فاضلاب اهواز و کارون با مجموع لوله‌گذاری  1720  کیلومتر در حال احداث است. روند احداث شبکه فاضلاب اهواز از سال 1372 در این شهر آغاز و تا اواسط سال 1400 یعنی پس از حدود 28 سال از آغاز احداث این طرح، تنها 603 کیلومتر آن اجرا شده بود، اما از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم تا کنون 356 کیلومتر از لوله‌گذاری این طرح به اجرا در آمده است.

رئیس جمهور در جریان بازدید از این پروژه با تعدادی از کارگران آن گفتگویی صمیمانه و بی‌واسطه داشت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.
 
بازدید رئیس جمهور از رصدخانه آب و انرژی خوزستان
 
آیت‌الله رئیسی شامگاه پنج شنبه به منظور بررسی آخرین وضعیت منابع برق آبی استان خوزستان و طرح آبرسانی غدیر از رصدخانه آب و انرژی سازمان آب و برق خوزستان بازدید کرد.

در این بازدید که علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، نیز حضور داشت، رییس جمهور از وضعیت منابع آبی استان در جهت آمادگی نیروگاه های برق آبی استان برای گذر از پیک تابستان، مطلع شد.

رصدخانه آب و انرژی سازمان آب و برق خوزستان به منظور مدیریت بهم پیوسته و دانش محور آب و انرژی و جهت ایجاد زمینه پیاده سازی حکمرانی آب، به عنوان پایلوت رصد خانه ملی آب ایران تشکیل شده است.

در این رصدخانه داده‌های جمع آوری شده توسط شبکه‌های سنجشی در 310 نقطه در محدوده استان خوزستان و هشت استان بالادست، پس از صحت سنجی در قالب داشبوردهای مدیریتی نمایش داده می‌شود.این رصدخانه در زمان بحران سیلاب و خشکسالی بسیار کاربردی و حائز اهمیت است.

گزارش روز اول سفر رئیسی به خوزستان
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در بدو ورود به استان خوزستان که به منظور انجام دور دوم سفرهای استانی و از مبدا دزفول آغاز شده است، در گفتگو با خبرنگاران درباره برنامه‌ها و اهداف این سفر گفت: خوزستان خط مقدم دفاع از وطن و مرز و بوم این کشور است و مردم این استان دین خودشان را به ایران و انقلاب اسلامی ادا کرده‌اند و امروز ملت ایران و مسئولین مسئولیت مضاعفی نسبت به خوزستان دارند.

رئیس جمهور افزود: البته مسئولین نسبت به همه استان‌ها و همه کشور مسئولیت دارند، اما از آنجا که ایستادگی، ایثار و مقاومت مردم خوزستان در دفاع مقدس حقیقتا مقاومتی جانانه بود و مردم این استان به خوبی امتحان خود را پس داده‌اند، مسئولین وظیفه دارند همواره به خوزستان توجه جدی داشته باشند.
 

 
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های بزرگ خوزستان، این استان نباید مشکلی در زمینه آب و فاضلاب و زیرساخت‌ها داشته باشد، اظهار داشت: تلاش دولت در این دوره این است که که بتواند عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند. مردم خوزستان نباید از مشکلات فاضلاب رنج ببرند و یا جایی با مشکلات مربوط به آب و برق و موارد مختلف مواجه باشند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جوان خوزستان زرخیز نباید از بیکاری در رنج باشد، اضافه کرد: دولت به دنبال آن است که با توجه به امکانات و ظرفیت‌های بسیار خوزستان مشکلات استان را برطرف کند.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: در دور دوم سفرهای استانی پیگیر مصوبات دور اول سفر هستیم تا ببینم که مسئولان چه کرده‌اند و مدیران بازخواست خواهند شد تا ببینیم که آنچه در دور اول سفرها تصویب شد، اجرایی شده است یا نه!

رئیس جمهور ادامه داد: در این دور از سفرها با مردم بخش‌های مختلف استان هم دیدار و گفتگو خواهیم داشت، اما این مقدمه کار بوده و اصل سفر پیگیری رفع مشکلات است. بنده به عنوان سرباز نظام و خدمتگزار مردم در این دور از سفرها علاوه بر دیدار و عرض ادب به مردم، دنبال این هستم که ببینم آیا مشکلات مردم حل شده و آیا مردم این احساس را دارند که واقعا مشکلات حل شده است.
 

 
آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: در گزارش‌ها، آمار و ارقام، برای بنده مهم آن است که آیا مشکلات مردم حل شده است یا نه؟ مراجع مختلفی از جمله نماینده محترم ولی فقیه در استان، نمایندگان استان در مجلس، استاندار، افراد شاخص استان که در دولت حضور دارند و برخی افراد دیگر مسائل استان را به ما منتقل می‌کنند و برای ما مهم آن است که با حضور در میدان مشکلات را حل کنیم؛ به دنبال این هستیم که با این حضور مشکلات حل شده و تا حل مسائل این نحوه کار را با جدیت ادامه خواهیم داد.

آیت‌الله  رئیسی صبح امروز در چهارمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی با استقبال نماینده ولی فقیه و امام جمعه خوزستان و استاندار از طریق فرودگاه دزفول وارد استان خوزستان شد.
 

 
رئیس جمهور در این سفر علاوه بر دیدارهای مردمی، نشست با نخبگان، بزرگان عشایر و اهالی تولید و صنعت، پروژه‌های بزرگ نیروگاهی، پالایشگاهی، محیط زیستی و ریلی را به بهره‌برداری می‌رساند.

رئیسی همچنین در پایان این سفر در نشست خبری با اصحاب رسانه نتایج و دستاوردهای سفر دولت مردمی به استان خوزستان را تشریح خواهد کرد.
 
این هفتمین سفر آیت‌الله رئیسی و دومین سفر دولت مردمی به استان خوزستان است.

وزرا و معاونین ۱۵ وزارتخانه و ۶ تن از معاونین رئیس جمهور، آیت الله رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

بازدید رئیسی از نمایشگاه احیاگران واحدهای اقتصادی در دزفول
 

 آیت‌الله رئیسی صبح امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان خوزستان ، از دومین نمایشگاه احیاگران واحدهای اقتصادی که در شهرک صنعتی شماره یک دزفول برپا شده است، بازدید کرد.

در این نمایشگاه 160 واحد تولیدی و صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل در حوزه های مختلف کشاورزی، خدماتی، صنعتی و گردشگری که با کمک مجموعه‌های اقتصادی به عنوان احیاگر به مدار تولید و اشتغال‌آفرینی بازگشته‌اند، حضور دارند.

رئیس جمهور در جریان بازدید از این نمایشگاه با توضیحات مسئولین بخشی از مجموعه‌های احیاگر از اقدامات، فعالیت‌ها و وضعیت کنونی واحد‌های احیا شده مطلع شد.

فعالیت بخش قابل توجهی از این واحدها از 10 سال پیش متوقف شده بود که با احیای آنها در دولت سیزدهم بیش از 2 هزار میلیارد تومان سرمایه نیز احیا و برای 1800 نفر به صورت مستقیم و 4800 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.


حضور آیت‌الله رئیسی در امامزاده محمد بن موسی الکاظم(ع)

رئیس جمهور که در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به استان خوزستان سفر کرده است در بدو ورود به این استان و در شهرستان دزفول حرم مطهر امامزاده محمد بن موسی‌الکاظم(ع) ملقب به سبز قبا را زیارت و با زائران این حرم مطهر از نزدیک دیدار و گفتگو کرد.

آیت‌الله سیدابراهیم  رئیسی در حاشیه این زیارت، با خانواده تعدادی از شهدای این شهرستان از جمله شهدای دفاع مقدس، شهدای امنیت و شهدای حمله تروریستی رژه اهواز نیز دیدار کرد.

رئیسی در جمع خانواده‌های معظم شهیدان خوزستان در حرم سبزقبا با بیان اینکه حامل سلام رهبر معظم انقلاب به مردم دیار مقاومت هستم، گفت: سلام مردم دزفول را به رهبر انقلاب می‌رسانم.

 
افتتاح ۷۰ کیلومتر از پروژه ریلی دوخطه سازی محور اهواز-اندیمشک
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان خوزستان ۷۰ کیلومتر از پروژه ریلی دو خطه سازی محور اهواز-اندیمشک حد فاصله ایستگاه شوش تا بامدژ را افتتاح کرد.

این پروژه ریلی با اعتباری به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان تکمیل و با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

دکتر رئیسی در اجتماع پرشور مردم اندیمشک:
دولت با کمک مردم اجازه نخواهد داد کوچکترین کندی در پیشرفت کشور اتفاق بیفتد/ خوزستان نقشی مثال‌زدنی در دفاع از انقلاب و افتخارات و عزت کشور عزیزمان داشته است/ کلید حل مشکلات کشور را نه در دست بیگانگان که در دست توانای مردم و جوانان خودمان می‌دانیم


آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی امروز پنج‌شنبه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان خوزستان، در اجتماع مردم اندیمشک با بیان اینکه خوزستان نقشی مثال‌زدنی در دفاع از انقلاب، دفاع در مقابل هجوم ددمنشانه نیروهای بعثی و دفاع از افتخارات و عزت کشور عزیزمان داشته است، گفت: مردم همین منطقه اندیمشک و دزفول روزهای سختی را زیر بمباران هر روزه تحمل کردند، اما شهر را ترک نکردند تا باعث خرسندی دشمن نشوند.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه هر کدام از زنان پرافتخار این منطقه در جایگاه یک مدافع انقلاب اسلامی و کشور ظاهر شدند، افزود: در بدو ورود به دزفول در جمع خانواده معظم شهیدانی حضور یافتم که بعضا از یک خانواده تا ۱۴ و ۱۰ شهید تقدیم انقلاب کرده بودند و امروز این مایه افتخار ماست که مادران، همسران و فرزندان شهدا دعاگویان این نظام، دولتمردان و خدمتگزاران خودشان هستند.

دکتر رئیسی اجتماعاتی نظیر اجتماع امروز مردم اندیمشک یا اجتماعات با شکوه مردم در مناسبت‌هایی مثل ۱۳ آبان، ۲۲ بهمن و روز قدس را مایه امیدواری دوستان و ناامیدی دشمنان انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: این اجتماعات و این شور، شعور و احساسات برای ما مسئولان مسئولیت‌آفرین است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز ما مسئولان مسئولیتی سخت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال داریم، تصریح کرد: امروز در دزفول جشن احیای ۱۶۰ واحد تولیدی برگزار شد که بعضا ۱۰ سال تعطیل شده و هزاران میلیارد تومان سرمایه‌های مردم راکد مانده بود و با احیای آنها علاوه بر فعال شدن این سرمایه‌ها هزاران شغل نیز احیا شد.

آیت‌الله رئیسی احیای این واحدها را لازم اما ناکافی دانست و خاطرنشان کرد: معتقدم استعدادها و ظرفیت‌های استان بسیار بیشتر از چیزی است که امروز از آن استفاده می‌شود و باید با برنامه‌ریزی برای استفاده از این ظرفیت‌ها و ایجاد اشتغال و رفع دغدغه بیکاری که خانواده‌ها را نگران کرده است، اقدام کنیم.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان خوزستان در اولویت کارهای دولت قرار دارد، گفت: پروژه کارخانه سیمان این منطقه به زودی تکمیل می‌شود تا تولید و اشتغال در اندیمشک افزایش یابد. همچنین تکمیل طرح گرمسیری نیز در دستور کار دولت و جزو اولویت‌های کاری ما است و به زودی شاهد بهره‌برداری آن خواهیم بود.

دکتر رئیسی در ادامه به مشکل مسکن به ویژه برای زوج‌های جوان اشاره کرد و افزود: خوزستان در کنار امکانات خدادادی فراوان دیگر، زمین نیز کم ندارد و موضوع واگذاری زمین و پرداخت تسهیلات به واجدین شرایط به خصوص زوج‌های جوان در استان تسریع خواهد شد تا با یک حرکت جهادی متفاوت از قبل مشکل مسکن نیز در خوزستان حل شود.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه دولت علیرغم همه تهدیدها، تحریم‌ها و خواست دشمنان با کمک شما مردم حرکت در جهت پیشرفت و استقلال، به ویژه استقلال اقتصادی را ادامه داده است، اظهار داشت: یقین داریم، رهنمودهای رهبری برای اقتصاد مقاومتی به دست دولت و با کمک شما مردم عملیاتی خواهد شد.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: دشمن در مسیر حرکت کشور کارشکنی می‌کند و با اغتشاش و بلوا تلاش می‌کند مانع تحصیل و فعالیت جوانان و کارگران ما شود، اما بنای ما این است که هرگز متوقف نشویم و همانطور که بارها اعلام کرده‌ایم به مدد الهی و با کمک مردم هرگز اجازه نخواهیم داد که پیشرفت کشور متوقف شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همه واحدهای تولیدی، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و کارگران تلاش خواهند کرد تا شعار سال به رغم خواست دشمن عملیاتی شود، خاطرنشان کرد: ملت ایران همانگونه که در دفاع مقدس با ایستادگی و مقاومت اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد، در این عرصه پیشرفت کشور نیز حتما در صحنه خواهند بود و در جهت عملیاتی کردن شعار سال دولت را یاری خواهند کرد.

دکتر رئیسی با بیان اینکه اطمینان می‌دهم که دولت با مشارکت مردم در جهت پیشرفت کشور تلاش شبانه‌روزی خواهد داشت، گفت: با تلاش دولت و همت و همراهی مردم، گام‌های بلندی در مسیر پیشرفت برخواهیم داشت که برای دشمنان خیره‌کننده باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز دولت با کمک مردم توامان در دو جبهه خنثی‌سازی و رفع تحریم‌ها تلاش می‌کند، افزود: دولت با کمک شما مردم اجازه نخواهد داد کوچکترین کندی در حرکت کشور در جهت استقلال اقتصادی، تولید سرمایه‌گذاری و پیشرفت اقتصادی کشور اتفاق بیفتد.

آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: اگر مشکلاتی هم در کشور وجود دارد، کلید رفع آنها را در دست توانای مردم و جوانان خودمان می‌دانیم و رفع مشکلات را در دست بیگانگان دنبال نخواهیم کرد. بیگانگان از کار هیچ ملتی گرهی باز نکردند و از کار ما هم باز نمی‌کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه یقین داریم دو اصلی که امام راحل به همه ما آموختند، یعنی اتکال به خدا و اعتماد به نفس پیشرفت کشور را تضمین می‌کند، تصریح کرد: مگر در این استان جوانان بسیجی، سپاهی و ارتشی کارهای نشدنی را انجام ندادند و افتخار نیافریدند؟ امروز ما وارثان همان جوانان هستیم و شما مردم در جایگاه وراثت آنها نشستید؛ بدانید هر گرهی هر قدر هم بزرگ باشد، به دست توانای شما مردم و با خدمتگزاری دولت باز خواهد شد.

دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: به عنوان کسی که کشور و ظرفیت‌ها و توانایی‌های کشور را می‌شناسم، می‌گویم که آینده برای کشور بسیار آینده روشن و امیدوارکننده‌ای خواهد بود و به رغم یاس‌آفرینی و تلاش دشمن برای ناامیدی مردم ما طرفدار و پیرو آن نگاهی هستیم که سردار سرافراز ما گفت «ما می‌توانیم» و حتماً موفق خواهیم شد.

رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه در این دور از سفرها، میزان اجرای مصوبات دور نخست سفرهای استانی دولت مردمی پیگیری خواهد شد، گفت: مطالبات و خواسته‌های مردم را به طور جدی دنبال خواهیم کرد تا با کمک خود شما مردم و حرکت جهادی خدمتگزاران تحقق پیدا کنند.
 

 
بازدید دکتر رئیسی از پروژه فاضلاب اهواز و‌ کارون

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان خوزستان، از پروژه فاضلاب اهواز و کارون بازدید کرد و با توضیحات مدیران این پروژه از میزان پیشرفت و آخرین وضعیت روند احداث آن مطلع شد.

پروژه فاضلاب اهواز و کارون با مجموع لوله‌گذاری  ۱۷۲۰  کیلومتر در حال احداث است.

روند احداث شبکه فاضلاب اهواز از سال ۱۳۷۲ در این شهر آغاز و تا اواسط سال ۱۴۰۰ یعنی پس از حدود ۲۸ سال از آغاز احداث این طرح، تنها ۶۰۳ کیلومتر آن اجرا شده بود، اما از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم تا کنون ۳۵۶ کیلومتر از لوله‌گذاری این طرح به اجرا در آمده است.

رئیس جمهور در جریان بازدید از این پروژه با تعدادی از کارگران آن گفتگویی صمیمانه و بی‌واسطه داشت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.
 

آیت‌الله رئیسی در جمع کارگران شرکت هفت‌تپه:
قدردان همه کارگران و مدیرانی که با دلسوزی شرکت هفت‌تپه را در مدار تولید حفظ کردند، هستیم/ طرح‌های توسعه شرکت هفت‌تپه با هدف افزایش تولید و ایجاد اشتغال پیگیری خواهد شد


آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان خوزستان، پس از افتتاح خط دوم قطار اندیمشک-اهواز و در مسیر بازگشت از این خط ریلی هنگامی که از حضور کارگران شرکت هفت‌تپه در ایستگاه این منطقه مطلع شد، دستور توقف قطار را صادر کرد و با حضور در میان کارگران، با آنان به گفتگو پرداخت و از مشکلات و مطالبات آنها بدون واسطه مطلع شد.

رئیس جمهور در ادامه با قدردانی از همه کارگران، مدیران و کسانی که با دلسوزی تلاش کردند مجموعه نیشکر هفت‌تپه متوقف و تعطیل نشده و در مدار تولید باقی بماند، گفت: وضعیت کلی شرکت هفت‌تپه با توجه به چالش‌های سالیان اخیر، با کمک خود شما کارگران رو به رشد و پیشرفت بوده و امروز علاوه بر بهبود وضعیت مدیریتی، شرکت در مدار تولید قرار گرفته و حجم تولیدات آن افزایش نیز یافته است.

دکتر رئیسی با بیان اینکه مسئله اول امروز کشور تولید بوده و تداوم روند پیشرفت کشور در گرو رونق تولید است، اظهار داشت: مجموعه هفت‌تپه زمینه و ظرفیت خوبی برای توسعه، ایجاد اشتغال و افزایش تولید دارد و این مسئله حتما پیگیری خواهد شد تا به رفع مشکلات بیکاری منطقه نیز کمک کند.

در نشستی با حضور دکتر رئیسی؛
روند پیشرفت پروژه‌های آب و برق خوزستان بررسی شد/ آیت‌الله رئیسی: خوشبختانه با روحیه جهادی مدیران اقدامات جدی در حوزه آب و برق خوزستان صورت گرفته که موجب امیدواری مردم شده است


در این نشست آخرین وضعیت اجرای پروژه آبرسانی غدیر، پروژه فاضلاب اهواز و کارون و همچنین نیروگاه‌های برق خوزستان مورد بررسی قرار گرفت و مدیران صنعت آب و برق استان گزارشی از روند پیشرفت پروژه‌ها ارائه کردند.

آیت‌الله رئیسی طی سخنانی در این نشست، مسئله آب و فاضلاب و‌ برق را جزو مسائل اولویت‌دار استان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با همت و روحیه جهادی مدیران صنعت آب و برق اقدامات جدی در این حوزه در استان خوزستان صورت گرفته که موجب امیدواری مردم شده است.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت اهتمام مدیران به اجرای بدون اشکال طرح‌ها و تسریع در تکمیل پروژه‌های در حال احداث گفت: دولت نیز در این زمینه به وظایف خود در تخصیص اعتبارات لازم عمل خواهد کرد.

آیت‌الله رئیسی در اجتماع عظیم مردم اهواز:
در یک سال گذشته مطابق کل عمر دولت دوازدهم نیروگاه ساخته شد/ اقدامات دولت سیزدهم در یک سال گذشته برابر است با تمام اقداماتی که ۳۰ سال در فاضلاب اهواز انجام شد‌/ اگر تا دیروز ۱۲ جبهه کاری در اهواز ایجاد شده بود، امروز ۱۵۰ جبهه کاری در اهواز فعال شده/ ۱۷۰۰ روستا آبرسانی شده است و امروز آبرسانی ۱۷۶ روستا انجام شد


آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در جریان برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان خوزستان، در اجتماع باشکوه و عظیم مردم اهواز، خوزستان را استانی نمونه در مقاومت، ایثار و شهادت نامید و گفت: خوزستان دین خود را ادا به ایران اسلامی کرده و امروز باید همه کشور به ویژه ما مسئولان به این استان و مردم وفادار و مقاوم آن ادای دین کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه خداوند ظرفیت‌های بسیاری در خوزستان قرار داده که از مهمترین این ظرفیت‌ها نیروهای جوان، کارآمد و اثرگذار استان است، افزود: در ابتدای دوره دولت مردمی در اهواز گفتم و امروز هم می‌گویم که مسئله ایجاد اشتغال و رفع بیکاری از اولویت‌های استان خوزستان است و همه مدیران دولت باید در این زمینه تلاش مضاعف داشته باشند.

دکتر رئیسی با تاکید اینکه مدیران و مسئولان استان باید همواره در به کارگیری نیروها اولویت را به نیروهای بومی بدهند، اظهار داشت: ایجاد اشتغال از اولویت‌های دولت مردمی است و در این زمینه مسئولیت صرفا بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست و همه بخش‌های کشور احساس مسئولیت می‌کنند.

رئیس جمهور در واکنش به شعارها و ابراز احساسات مردم حاضر در مصلای نماز جمعه اهواز، با بیان اینکه بنده این ابراز احساسات شما را نه مربوط به خودم، بلکه تاکید بر وفاداری شما به نظام، انقلاب، خون شهدا و ولایت می‌دانم، تصریح کرد: بنده صرفا یک طلبه هستم که مهمترین افتخار خود را خدمتگزاری شما مردم می‌دانم.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به ابراز محبت مردم بابت اینکه در حدود یکسال و نیم سپری شده از دولت سیزدهم، ۷ بار به خوزستان سفر کرده است، خاطرنشان کرد: اگر لازم باشد ۷۰ بار به خوزستان سفر می‌کنم تا مشکلات این مردم حل شود و تا مشکلات مردم خوزستان رفع نشود آرام نمی‌گیرم.

رئیس جمهور خطاب به مردم خوزستان گفت: همان عهدی که شما مردم خوزستان با ولایت، انقلاب و دارید بنده با شما دارم. اینجا سخن از رای نیست، در فرهنگ دینی و نظام فرهنگی ما جایگاه عهد بسیار بالاتر از رای است. همانگونه که شما مردم به عهد خود با نظام و انقلاب وفادارید، بنده نیز به عهد خود با شما وفادارم.

دکتر رئیسی با بیان اینکه مدیران استان و مدیران مربوطه در دولت باید برای تحقق سهمیه اشتغال خوزستان تلاش جهادی داشته باشند، افزود: دولت مردمی به شدت در حال تلاش برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در خوزستان است و به عنوان مثال کاری که در طول دوره این دولت در زمینه فاضلاب انجام شده در حال برابری با کاری است که در ۳۰ سال گذشته انجام شده و در ازای ۱۲ جبهه کاری در گذشته، امروز ۱۵۰ جبهه کاری در زمینه اجرای طرح فاضلاب فعال شده‌اند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اجرای طرح آبرسانی به هزار و ۷۰۰ روستای کشور که طرح‌های مربوط به ۱۷۴ روستای خوزستان صبح امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت، اظهار داشت: در حدود یکسال گذشته به اندازه کل دوره دولت دوازدهم نیروگاه‌سازی شده و در زمینه رفع کاستی‌های زیرساختی در کشور کارهای جهادی در حال انجام است.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه رفع ناترازی‌های در زمینه آب و برق و ایجاد اشتغال جزو اولویت‌های در دستور کار دولت مردمی است، تصریح کرد: همه طرح‌های مربوط به این بخش‌ها با جدیت در حال اجراست و بنده شخصا پیگیر آنها خواهم بود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه مدیران استان باید در تراز مردم انقلابی خوزستان باشند، خاطرنشان کرد: هر مدیری که روحیه تحولی ندارد، باید جای خود را به میدیران انقلابی تحول‌خواه واگذار کند.

دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه رفع عقب‌ماندگی‌ها در خوزستان با کار معمولی ممکن نیست و نیاز به حرکت انقلابی و جهادی دارد، گفت: فقر، فساد و تبعیض به هیچ وجه زیبنده نظام اسلامی نیست و دولت مردمی ماموریت خود را اجرای عدالت و مبارزه جدی و موثر با فقر، فساد و تبعیض می‌داند.

رئیس جمهور همچنین اضافه کرد: امروز ماموریت ما از طرف ملت، رهبری و خانواده شهدا تلاش برای جبران عقب‌ماندگی‌های مشهودی است که سال‌ها مورد کم توجهی قرار گرفته و ما مسئولیت سنگینی در این راستا بر عهده داریم.

آیت‌الله رئیسی در ادامه به موضوع تامین مسکن برای زوج‌های جوان، مستاجرین و دیگر واجدین شرایط اشاره کرد و افزود: خوزستان امکانات و ظرفیت‌های خوبی برای رفع مشکل مسکن دارد و باید در تامین زمین، ارائه تسهیلات و تسهیل صدور مجوزهای ساخت و ساز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود تا تامین مسکن به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای ایجاد آرامش خانواده‌های فاقد مسکن تسهیل و تسریع شود. دولت به قول خود برای رفع مشکل مسکن پایبند بوده و در این زمینه مصمم است.

رئیس جمهور اولویت دیگر دولت را تکمیل طرح‌های نیمه تمام عنوان کرد و اظهار داشت: بنا داریم در بودجه و اعتبارات این طرح‌ها را در اولویت قرار دهیم و هر چه زودتر دغدغه مردم را نسبت به این طرح‌ها از بین ببریم.

دکتر رئیسی در ادامه سخنانش به موضوع فرهنگ به عنوان مسئله‌ای بسیار مهم اشاره و تصریح کرد: دلیل اینکه دشمن علیرغم توطئه‌ها و فتنه‌ها موفق نشد بر این کشور مسلط شود و مردم خوزستان و همه ایران دشمن را در جای جای تاریخ انقلاب اسلامی ناکام گذاشتند، که آخرین بار آن را در فتنه و اغتشاشات اخیر مشاهده کردیم، فرهنگ مردم خوزستان و ایران بود.

رئیس جمهور رمز ایستادگی مردم ایران و خوزستان را عجین شدن فرهنگ عمومی مردم با فرهنگ دینی و انقلابی عنوان و خاطرنشان کرد: این فرهنگ اصیل است که از مردم در مقابل تهاجم‌های مختلف در عرصه‌های حقیقی و مجازی صیانت می‌کند؛ همان فرهنگی که فرهنگ مقاومت را ایجاد کرد و همان فرهنگی که حاج قاسم سلیمانی و علما، سرداران، سرافرازان و مفاخر این استان و کشور را تربیت کرد.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه باید به این فرهنگ پایبند بود و آن را پاسداشت، گفت: آنچه مردم دزفول، خرمشهر، آبادان، مسجد سلیمان و دیگر مناطق استان را مجاب به ماندن در استان و خالی نکردن عرصه در برابر دشمن کرد، همین فرهنگ بود که باید به عنوان بزرگترین سرمایه از آن حراست و پاسداری کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دستگاه‌های دولتی، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و اساتید و دانشجویان در این رابطه وظیفه سنگینی دارند، افزود: این فرهنگ، آداب و رسوم و مبانی فرهنگی سرمایه این کشور و ملت است.

دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در این سفر بنا داریم مصوبات دور اول سفرها را پیگیری کنیم، اظهار داشت: با تلاش و همت متخصصان و کادر درمان وضعیت کرونا در کشور بهبود پیدا کرده و امکان سفر ما به شهرستان‌ها هم فراهم شده و شخصا برای پیگیری مصوبات دور قبلی سفرها و نیز شناسایی ضرورت‌ها و اولویت‌ها به بخش‌های مختلف استان سفر خواهم کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه باور دارم کلید رفع مشکلات کشور در دستان توانای شما مردم و جوانان و خدمتگزاری دولت است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها و غربی‌ها تاکنون گره هیچ کشوری را نگشودند و از کار و زندگی ما هم گرهی باز نخواهند کرد؛ ما باید روی پای خود بایستیم.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه آینده کشور بسیار درخشان خواهد بود، خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می‌کند در دل‌های مردم یاس و ناامیدی ایجاد کند و در مقابل انقلاب اسلامی، رهبری و دولت خدمتگزار همه تلاش خود را برای ایجاد امید در مردم به کار گرفته‌اند.
 
https://jahannews.com/vdcbasbwwrhbf0p.uiur.html
jahannews.com/vdcbasbwwrhbf0p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تا وقتی مدیران بالا دستی و میانی را اصلاح طلبان تشکیل داده اند کار پیش نمی رود
United States
رئیسی رئیسی حمایتت میکنیم.... وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد... ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد...
Iran, Islamic Republic of
عملیات اجرایی طرح پالایش گاز هویزه خلیج فارس که ابتدا با نام ان‌جی‌ال 3200 نامیده می‌شد از سال 92 کلید خورد است