دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

هوش مصنوعی به کمک تاکسیرانی می آید

شنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۱۱
کد مطلب: 835154
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: برای کاهش ازدحام در پایانه‌های تاکسیرانی طرحی با نام «شاتل سرویس» با استفاده از هوش مصنوعی در ناوگان تاکسیرانی راه‌اندازی خواهد شد.
هوش مصنوعی به کمک تاکسیرانی می آید
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، مهدی وحدت کار، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران اظهار داشت: طرح شاتل سرویس برای نخستین بار در ناوگان تاکسیرانی کشور اجرایی و عملیاتی می‌شود که با استفاده از هوش مصنوعی مراکز پرازدحام شناسایی و به مرکز کنترل اعلام و تاکسی به آن محل اعزام شود.

وی افزود: تقریبا همه پایانه‌های پر مسافر همراه با ساعات پیک ازدحام و شلوغی را شناسایی کرده‌ایم و با نصب این هوش مصنوعی، نسبت به اعزام تاکسی اقدام می‌کنیم.

وحدت‌کار ادامه داد: این طرح با همکاری سازمان فناوری ارتباطات شهرداری تهران اجرا شد و به محض اینکه ون‌های جدید به ناوگان تحویل داده شود، این سیستم راه‌اندازی خواهد شد.

به گفته وی، فعلا این طرح در ون‌های جدید قابلیت اجرایی دارد و در مراحل بعدی می‌توانیم سایر خودروهای ناوگان را به این طرح هوشمند مجهز کنیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: مسیری که در حوزه تاکسیرانی تهران در چند دهه گذشته طی شده درست نبود و به لحاظ فنی در مدل‌های حمل و نقل عمومی درون شهری، صرف اضافه کردن تاکسی در درون ناوگان گره‌گشای مشکل ازدحام مسافر در برخی پایانه‌ها نیست.

وی اضافه کرد: در ساعات اوج تردد، برخی پایانه‌ها با افزایش مسافر روبه رو است و می‌توانیم با طرح شاتل سرویس این مشکل را برطرف کنیم.
https://jahannews.com/vdcdkk0joyt0sf6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdkk0joyt0sf6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *