شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - 8 Jun 2024
 
۰
۴

درخت معروف نیوتن

شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب: 834489
درخت سیبی که نیوتن به‌واسطه‌ آن نیروی جاذبه را کشف کرد هنوز هم در شهر محل تولد او در نزدیکی لینکلن شایر وجود دارد.
درخت معروف نیوتن
به گزارش جهان نيوز به نقل از خراسان، یکی از مهم‌‌‌‌‌ترین دستاوردهای علمی بشر، قانون جاذبه نیوتن است که از خوردن یک سیب توی سر این دانشمند بزرگ شروع شد.

بد نیست بدانید درخت سیبی که نیوتن به‌واسطه‌ آن نیروی جاذبه را کشف کرد هنوز هم در شهر محل تولد او در نزدیکی لینکلن شایر وجود دارد.

کاربری در واکنش به این تصویر به شوخی نوشت: «دورش حصار هم کشیدن؛ حقشه بریم یک بلایی سر این درخت بیاریم که این قدر تو درس فیزیک اذیت‌‌‌‌‌مون کرد».

* بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
https://jahannews.com/vdcdjo0jnyt0so6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdjo0jnyt0so6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آنچه مسلم است این کشفیات نه از نیوتن و نه ازآن هيچ دانشمند غربی دیگری می باشد، چون این قوانین بارها در نوشته های دانشمندان اسلامی از جمله ابن سینا ، امام فخر رازی و هبةالله بغدادی که سالها و قرنها قبل از نیوتن می زیسته اند بیان شده است.
مراجعه به کتابهایی همچون کتاب «الاشارات و التبنیهات» تألیف ابو علی سینا , « المباحث المشرقیه » تألیف امام فخرالدین رازی و «المعبر فی الحکمة» تألیف هبةالله بغدادی در زمینه اثبات قوانین سه گانه ای که اروپای وحشی و دزد بنام نیوتن زده است میتواند راهگشای پی بردن به این حقیقت باشد که اروپائیها با سرقت بسیاری از دستاوردها و کشفیات و اختراعات دانشمندان مسلمان این دستاوردها را به نام خودشون زده اند.
Iran, Islamic Republic of
متأسفانه وزارتخانه های آموزش پرورش و آموزش عالی ما به حدی تحت تأثیر نفوذ فرهنگی غرب وحشی قرار داشته و دارند که اگر کسی بخواهد در دانشگاهها به دانشجو بفهمونه بسیاری از این دستاوردهایی که اروپائیها بنام خودشون زده اند در واقع حاصل علم و نبوغ و زحمات دانشمندان و نحبگان مسلمان در قرنها قبل بوده , با مخالفت شدید اساتید و مدیران دانشگاهها مواجه میشه!!!!
Iran, Islamic Republic of
مهمترین وظیفه و فلسفه تشکیل شورای عال انقلاب فرهنگی همانطور که از نام اون برمیاد ایجاد تحول و انقلاب در فرهنگ و آموزش کشور در سطح دانشگاهها و مدارس و تغییر سبک آموزشی مبتنی بر آموزش ترجمه ای و اقتباسی از کتب و منابع غربی و اروپایی بوده که متأسفانه خواسته و ناخواسته در انجام این وظیفه ناموفق عمل کرده .
کارنشناس
Iran, Islamic Republic of
نیوتن طبیعی دان ماهری بود که مدتها در مورد جاذبه زمین پزوهش کرده بود.همچون طبیعت شناسان غربی و شرقی مطالعات بسیاری داشت اما از آنجاکه غربی ها ظاهر بین و نمادینگزا هستند برای بیان آن داستان وافسانهها وحتا اتفاقات کوچک مثل سیب خوردن را برای ثبت در حافطه ملت نیز به آن اضافه میکنند وآنرا برای عوام بیشتر نمادین میکنند مثل داستان های گالیله وکریستف کلمپ.
در ثانی بنابه پژوهش های تاریخی ابوریحان بیرونی وجود این نیرو را در کتابش گفته است ونیوتن فقط محاسبه گر آن بوده است